2019’da dengeli büyüme önem kazanacak

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, 2019 yılında stratejilerini ‘dengeli büyüme’ üzerine kurduklarını belirterek, “Aynı zamanda 2018 yılında yapmış olduğumuz teknolojik yatırımlarımızı, 2019 yılında da devam ettireceğiz” ifadelerini kullandı.

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, sigorta sektörü açısından 2018 yılını değerlendirdi. Sektörün, 2018 yılında yaşanan birçok olumsuzluğa rağmen yılı %20 büyümeyle kapattığını kaydeden Pamukçu, bunun büyük bir başarı olduğunun altını çizdi. Türk Nippon Sigorta olarak, 2018 yılını geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %40 oranında bir büyümeyle kapattıklarını belirten Pamukçu, “Bu oranın şirketimiz için çok ciddi bir başarı olduğu kanaatindeyim” ifadelerini kullandı.

Son açıklanan verilere göre, 2018 yılı aralık sonu itibarıyla hayat dışı branşlardaki toplam prim üretiminin 47 milyar 732 milyon lira olarak gerçekleştiğini aktaran Pamukçu, “2017 yılının sonunda ise, hayat dışı toplam prim üretim rakamı 39 milyar 710 milyon liraydı. Bu karşılaştırma neticesinde, sektörün geçtiğimiz yıla göre büyüme ivmesini yükseltmeye devam ettiğini rahatlıkla görebiliyoruz” dedi.

‘EN YÜKSEK ÜRETİM TRAFİK BRANŞINDA’

2018 yılının hayat dışı branş bazlı dağılımlarından da bahseden Pamukçu şunları söyledi: “En yüksek prim üretim hacminin 15 milyar 854 milyon liralık üretimle Kara Araçları Sorumluluk branşından geldiğini ve ilgili branşın geçen yılın aynı dönemine göre %22 oranında büyüdüğünü görüyoruz. Prim üretimi anlamında Kara Araçları Sorumluluk branşını takip eden bir diğer branş ise 7 milyar 843 milyon liralık üretimle Kasko sigortaları olmuştur. İlgili branşta, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %13’lük bir büyüme kaydedilmiştir.”

Sektörü oto sigortaları dışında da değerlendiren Pamukçu sözlerine şu şekilde devam etti: “Hayat dışı toplam sigorta prim üretim hacminin %13’ünü oluşturmakta olan Hastalık/Sağlık branşı 6 milyar 244 milyon liralık üretimle geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla %23’lük bir büyüme kaydetmiştir. Hayat dışı toplam sigorta prim üretiminde %14 oranında bir paya sahip olan Yangın ve Doğal Afetler branşında ise 6 milyar 973 milyon liralık prim üretimiyle %21 oranında bir büyüme görülmektedir.”

‘SİGORTA SEKTÖRÜ GÜCÜNÜ KORUYOR’

Pamukçu açıklamalarını şu şekilde sürdürdü: “Daha önce de belirtmiş olduğum gibi, 2018’in ikinci yarısındaki kur değişiklikleri ve yıl içerisinde karşı karşıya kalınan diğer olumsuz tablolar, birçok sektörü olduğu gibi finans sektörünü de etkiledi. Ancak sigortacılığın, bu olumsuz etkenlerden en az etkilenen sektör olduğunu düşünüyorum. Tüm bunlardan yola çıkarak, sektör ve şirketimiz özelindeki büyüme seviyelerinin, sektörümüzün ne kadar güçlü olduğunun bir göstergesi olduğunu düşünüyorum.”

Özellikle geçtiğimiz yıllarda sigorta sektörünün büyüme oranının, Türkiye’nin ortalama büyüme oranının üzerinde olduğunu vurgulayan Pamukçu, “2018’de böyle bir tablo yaşanmadı ancak tüm olumsuzluklara rağmen küçülme de yaşanmadı” dedi.

‘PENETRASYON ORANLARI YÜKSELTİLMELİ’

Sektörün istenilen hızda büyüyememesinin en büyük sebeplerinden biri olarak penetrasyon oranlarının düşük olmasını gösteren Pamukçu, “Sektörümüz dinamik yapıda olan ve rekabetin yüksek olduğu bir sektördür. Bu yapıyla yola çıkarak, penetrasyon seviyelerini yükseltmenin en temel yollarının zorunlu sigortaların artırılması, sigorta bilincinin küçük yaştan itibaren okullarda aşılanmaya başlanması ve ihtiyaca özel sigorta ürünlerinin geliştirilmesi olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.

Türk Nippon Sigorta olarak 2019 yılı stratejilerini “dengeli büyüme” üzerine kurduklarını ifade eden Pamukçu, “Bireysel ve orta ölçekli işletmelerin sigorta ürünleri ile sağlık sigortalarına 2019 yılında da ağırlık vererek, her zaman olduğu gibi branş dengesini sağlamaya devam edeceğiz” dedi.

‘FARK YARATMAYI SÜRDÜRECEĞİZ’

Teknolojik yatırımları hakkında da bilgi veren Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, şunları söyledi: “2018 yılında yapmış olduğumuz teknolojik yatırımlarımız, 2019 yılında da devam edecek. Aynı zamanda acentelerimiz için yeni devreye aldığımız TNS Kulüp sistemiyle, hedeflediğimiz ürünlerin satışını acentelerimiz için ayrıcalığa dönüştürerek, gerek acentelerimiz gerekse sigortalılarımız için fark yaratmaya devam edeceğiz.”


25 Mart 2019

İlgili Haberler

Yazarlar