Axa Sigorta acenteleriyle kenetlendi

AXA Sigorta, 11-14 Ekim’de gerçekleştirilen geleneksel Acenteler Toplantısı’nda hem yılı değerlendirdi hem de yeni dönem için yenilikçi planlarını ve hedeflerini anlattı.

Bu yıl Antalya’nın Belek ilçesinde düzenlenen AXA Sigorta 2018 Acenteler Strateji Toplantısı yoğun bir katılımla gerçekleşti. Susesi Luxury Resort’ta gerçekleşen etkinliğe AXA Sigorta yöneticilerinin yanı sıra 51 ilden 370 acente katıldı. Sloganı “Biz AXA’yız, Bir Başkayız” olarak belirlenen toplam 3 günlük toplantının sunuculuğunu ünlü sinema oyuncusu Toprak Sergen üstlendi. 

Girişi, Mevlana’nın “Yorulacaksan, sıkılacaksan, söze ama diye başlayacaksan hiç gelme” sözünü hatırlatarak yapan AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, “Bizim ileriye gitmemiz için sıra dışı hayallere ihtiyacımız var. Biz de sıra dışı hayalleri olan ve bu hayalleri gerçekleştiren bir AXA Sigorta olacağız” dedi.

HEDEF EN AZ %20 BÜYÜME

Yavuz Ölken toplantıya, ülkemizdeki ekonomik gelişmeleri değerlendirerek devam etti. “Dünyada bir ekonomi gündemi var” ifadesini kullanan Ölken, “Bu mücadelenin Türkiye’ye de yansımaları oluyor” şeklinde konuştu. “Hayat dışında reel büyüme yok. Çünkü trafik küçüldü. 2017-2018 yılları arasında %21 büyüyen, 2 yıldır reel büyüyemeyen bir sektör var” diyen Ölken, AXA Sigorta olarak artık doğru fiyatlandırma ve doğru risk seçimleriyle tekrar büyümeye başladıklarını belirtti. Ölken, AXA Sigorta’nın 2018’in ikinci yarısındaki büyüme hedefinin %20’nin üzerinde olduğunu açıkladı.

‘BES, AXA İÇİN ÖNEMLİ BİR ALAN ’

Yavuz Ölken, BES ve otomatik katılım hakkında şu değerlendirmelerde bulundu: “Türkiye olarak 8.3 milyon poliçede tıkandık. Hükümet tarafından orta vadeli bir plan hazırlandı. Buradan BES’e ciddi değişiklikler gelecek. Sadece BES’te fon büyüklüğünün 100 milyar liraya ulaşması bekleniyor. Bu desteklememiz gereken, önemli bir alan. Ekonominin türbülansa girmesiyle çıkışlar artsa da, otomatik katılımda 5 milyon katılımcıya ulaşıldı.”

AXA’nın BES tarafındaki fon büyüklüğünün 500 milyon lirayı aştığı bilgisini paylaşan Ölken, “AXA Sigorta olarak biz farklıyız. Katılımcı sayısında hızla büyüyoruz. BES de AXA Sigorta için gelecekte hayati bir alan olabilir” dedi.

1.2 MİLYAR LİRA ÖDENMİŞ SERMAYE

Ölken, finansal koruma ve varlık yönetimi alanında dünyanın en büyük grubu olan AXA’nın bir parçası olmanın farkını vurguladı: “Dünyanın dört bir yanına yayılan böylesine büyük bir kurumun bizlere sunduğu gücün farkındayız. Grubumuzdan

aldığımız destekle, güçlü ödenmiş sermayemiz ve finansal yapımız, yepyeni bir yönetim anlayışı ve sürdürülebilir gelir modellerimiz ve fark yaratan uygulamalarımız ile acentelerimizin her zaman yanındayız. AXA Sigorta 1.2 milyar lira ile Türk sigorta sektöründeki en yüksek ödenmiş sermayeye sahip şirket konumunda. Güçlü sermaye yapımızla ortaklarımıza güven vermeye devam ediyoruz.” 

Globalde AXA’nın sigorta devi XL’i satın almasına da değinen Ölken, “XL satın almasıyla beraber AXA en büyük sigortacı oldu. Dünyadaki en değerli sigorta markası sıralamasında üst üste 10 yıl birinci olduk. Bununla gurur duymamız gerekiyor. Forbes 500 listesindeki tek sigorta şirketi de AXA. Genelde yereli düşünüyoruz ancak arkamızda çok büyük bir grup var. AXA bizlere ‘Bu yolda yalnız yürümeyeceksiniz’ diyor” dedi. 

‘DİRAYETLİ VE KARARLI OLACAĞIZ’

AXA Sigorta’nın büyümeden ödün vermeyeceğini ancak büyürken kontrollü olacağını belirten Ölken, 2018 yıl sonu prim üretimi hedeflerinin 115 milyon lira olduğunu ifade etti. Ölken, uzun dönemdeki hedefleri hakkında şunları söyledi: “Sigortacılığın bir adım ilerisi olan Sigorta 4.0 sadece teknolojik bir dönüşüm değil. Yaşam biçimimizi de değiştirmemiz gerekiyor. Bunu başarmak için öncelikle ürünlerimizi, hasar yönetimini ve iletişimi farklılaştıracağız. İnovasyon ve teknolojiye, bu alanlara yatırım yaparak dahil olacağız.”

Ölken, konuşmasını AXA Sigorta’nın yeni manifestosunu açıklayarak sonlandırdı:
“Anlamak için dinleyeceğiz, dinlerken anlayacağız. Kurumumuz meraklı olacak; etrafımızda ve teknoloji tarafında ne oluyor göreceğiz. Canlı ve önyargısız olacağız. Bu bize fırsat yaratacak. Dirayetli ve kararlı olacağız. En önemlisi de, alçak gönüllü olacağız. Başarı hikayemizi yazarken kalemi başkasına tutturmayacağız.”

45 ASIRLIK TECRÜBE

AXA Sigorta 2018 Acenteler Strateji Toplantısı, AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan’ın konuşmasıyla devam etti. AXA Sigorta’nın 3 bin acenteyle çalıştığını ve bu acentelerin ortalama 15 yıl tecrübesi olduğunu söyleyen İşcan, bunun 4 bin 500 yıllık bir tecrübe anlamına geldiğini, AXA Sigorta acentelerinin 45 asırlık bir bilgiye sahip olduğunu dile getirdi. Bu tecrübeden olabildiğince yararlanmayı hedeflediklerini ifade eden İşcan, AXA Sigorta’nın gelecek dönemde satış organizasyonu tarafındaki planlarını ve hedeflerini anlattı: “AXA Sigorta olarak ‘Güçlü Bölge’ stratejimizi izliyoruz. Öncelikle bu stratejiyi ortaya çıkaracağız. AXA’nın fabrika ayarlarında da güçlü bölge kavramı var. Merkezleşme, bölgelerde biriken tecrübeyi bir kenara koyuyor. Güçlü Bölge stratejisi ise bunun tam aksini hedefliyor. Böylelikle, teknolojiyi kullanıyoruz ancak insan faktörünü kesinlikle aradan kaldırmıyoruz.”

Konuşmasının devamında acentelerin operasyonlarında karşılaşabildikleri pek çok zorluğa ve aksamaya AXA Sigorta olarak çözüm ürettiklerini söyleyen İşcan, AXA Sigorta’nın acenteler için özel olarak ürettiği ve verimliliği artırmayı hedefleyen AXA Acentem uygulamasındaki yeni özellikler ve arayüz iyileştirmeleri hakkında bilgi verdi. 

Çalışanların gelecek kuşaklarla çalışmaları için adaptasyon sağlayacak olan, orta ve uzun vadede genç acentelerin yetiştirilmesini amaçlayan ‘Acenteler Gelecek Kuşak’ programını da uygulamaya aldıklarını belirten İşcan, konuşmasını ülkemizin yerli sporcu yetiştiren kurumlarından Türkiye Altınordu Genç Futbolcu Yetiştirme Kulübü’ne sponsor olduklarını duyurarak sonlandırdı. 

BİR İLK: AXA TALKS 

Bu yılın AXA Sigorta Acenteler Strateji Toplantısı’nda en çok dikkat çeken bölümlerden biri, ilham verici başarı hikayelerine yer verilen AXA Talks etkinliği oldu. Etkinlikte, TABİT Akıllı Tarım Teknolojileri kurucusu Tülin Akın başarıya giden yoldaki azimli macerasını anlatırken; KAGİDER Başkanı Sinem Oktar, kadının toplumdaki yeri ve çeşitliliğin iş süreçlerine pozitif etkilerini ortaya koyan bir konuşma gerçekleştirdi. 

AXA Talks’ta en çok ilgi çeken konuşmalardan biri ise Türk voleybolunda ‘Demir Leydi’ olarak bilinen Neslihan Demir’in ‘file arkasındaki’ hikayesi oldu. Demir, voleybolda dünya şampiyonluğuna giden yolda karşılaşılan zorlukları anlattı. Bir diğer konuşmacı ise yeni sanatçıları desteklemek için kurulan BASE’in Yöneticisi Ali Kerem Bilge oldu. Bilge, Türkiye’deki ilk kolektif güzel sanatlar sergisi hakkında bilgi verirken, serginin en çok dikkat çeken isimlerinden Damla Yalçın da kısa bir konuşma yaptı. AXA Talks’un finalini ise Matematik Öğretmeni Yusuf Tonguç gerçekleştirdi. Yusuf Tonguç ve öğrencilerinin Mardin’den İspanya’ya ulaşan başarı hikayesi acentelerden büyük alkış aldı. 

AXA Sigorta toplantıda Endüstri 4.0 ve Sigorta 4.0’ı anlatmaya devam etti. ION Academy Kurucusu ve Endüstri 4.0 Platformu Organizasyon ve Saha Sorumlusu Ali Rıza Ersoy’un Endüstri 4.0’ı anlattığı konuşma ve Ozan Türkkan’ın Sanat 4.0 başlıklı dijital sanat çalışması da büyük ilgiyle izlendi. 

AXA SİGORTA’DAN CEP TELEFONU SİGORTASI

AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, AXA Sigorta 2018 Acenteler Strateji Toplantısı’nda acentelere yeni bir ürün müjdesi verdi. Toplantıda, akıllı telefon fiyatlarının günümüzde geldiği noktaya dikkat çeken ve telefonların da koruma altına alınması gereken bir varlık haline geldiğini söyleyen İşcan, AXA Sigorta’nın yeni bir ürün olan ‘cep telefonu sigortası’ için denemelere başladığını duyurdu. İşcan, cep telefonu sigortası için 35 acente ile teste başladıklarını; test edilen üründe kaza/ekran kırılması, yüksek voltaj ve sıvı teması risklerinin koruma altında olduğunu ve ücretsiz kargo ile profesyonel çözüm hattı gibi hizmetlerin bulunduğunu söyledi. 

6 Kasım 2018

İlgili Haberler

Yazarlar