AXA Sigorta, AXA Grup’un desteğiyle daha da büyüyecek

AXA’nın küresel çapta yeni yapılanmasıyla ilgili Türkiye’ye ziyarette bulunarak üst yönetimle bir araya gelen ve bu vesile ile kamuoyuna da bilgi veren AXA Grup Yönetim Kurulu Üyesi ve Uluslararası & Yeni Pazarlar CEO’su Benoît Claveranne: “Türkiye tarihi, kültürü ve ekonomisiyle AXA’nın çok önem verdiği bir ülke. 125 yıldır Türkiye’deyiz. Sigorta sektörünün ve dolayısıyla ekonominin büyümesi için ortaya koyduğumuz katkıyı sürdürmek istiyoruz.”

AXA, dünya çapındaki yerel işlere güç vermek amacıyla yeni bir yapılanmaya gitti. Bu yapılanma, AXA’nın ortak amacı doğrultusunda her pazarın farklı ihtiyaçlarının doğru bir şekilde desteklenmesi gerektiğini öngören bir bakış açısıyla düzenlendi. Bu amaçla, Türkiye’nin en önemli tüzel varlıklarından biri olarak yer aldığı Uluslararası & Yeni Pazarlar bölgesinin yönetim sorumluluğu CEO ve AXA Grup Yönetim Kurulu Üyesi Benoît Claveranne ve ekibine teslim edildi.

AXA SİGORTA TÜRKİYE’DE BÜYÜMEYE DEVAM EDECEK

Claveranne, yeni dönemde AXA Grup’a bağlı şirketleri daha fazla güçlendirmek ve müşteriye daha yakın olmak için böyle bir yapılanmaya gittiklerini ve AXA Sigorta’nın kendi ekibine bağlandığını belirtti. Claveranne, gelişmekte olan piyasalar içinde yer alan AXA Sigorta’nın, grubun güçlü know-how’ı, inovasyon gücü ve gruptaki en iyi uygulama örnekleriyle destekleneceğini söyledi. Claveranne, “Sektörde global lider olmanın gücüyle Türkiye’deki şirketimize her zaman destek olduk ve bu desteğe devam edeceğiz. Türkiye tarihi, kültürü ve ekonomisiyle AXA’nın çok önem verdiği bir ülke. 125 yıldır Türkiye’deyiz ve bu ülkenin büyümesine yaptığımız katkıyı sürdürmek istiyoruz. Buradaki şirketimizin lider kadrosu ve insan kaynağına çok güveniyoruz. Ayrıca dağıtım kanallarımızın da tüm dünyadaki en iyi örneklerden biri olduğunu söyleyebilirim” dedi.

“GELİŞMELERİ HEMEN TÜRKİYE’YE AKTARACAĞIZ”

AXA Sigorta’nın Grup’un desteğine çok fazla ihtiyaç duymadan, kendi yerel organizasyonuyla gelişim sergilediğini ifade eden Claveranne sözlerine şöyle devam etti: “Biz dokuz yıldır en iyi sigorta markası seçilen bir grup olarak, dünyada yeni ve farklı gelişmeler olduğunda bunları Türkiye başta olmak üzere diğer ülkelere de aktaracağız. İnovasyon, teknoloji, dijital gibi alanlarda global çapta ciddi gelişmeler yaşanıyor. Ayrıca yeni yasal düzenlemeler olduğunda grubun küresel tecrübesi bu düzenlemelere ayak uydurma yolunda etkili olabiliyor. Biz rekabet gücünün artması yolunda AXA Sigorta’ya destek için her zaman hazırız.” Sigorta sektöründe başarılı olmak için koşulların öngörülebilir olması gerektiğine değinen Benoît Claveranne, “Sigorta sektörü yapısı itibarıyla tüm dünyada regüle edilen bir sektör ve bu da işleyişin doğal bir parçası. Bireyler ve girişimciler bize varlıklarını emanet ediyorlar. Kontrol mekanizması zamanı geldiğinde bu varlıkların geri ödeneceğinden emin olmalı. Ancak koşullar öngörülebilir olmadığında kârlı olmak çok zor. Serbest piyasa koşullarında, düzenlemede çok sık değişiklik olmadan ilerlenmesi bizim açımızdan öngörülebilirliği artırıyor” dedi.

SEKTÖRDE ACENTELER MÜŞTERİNİN GÖZDESİ

Acentelerin sektördeki geleceğiyle ilgili tahminde de bulunan Claveranne, “Bugün sektörde tek patron var, o da müşteri. Ve patronumuz, karşısında dokunabileceği, ihtiyaç duyduğunda cevap alabileceği gerçek yüzler görmek istiyor. Bu yüzlerin sahibi de acenteler. Türkiye’de de, dünyanın farklı yerlerinde de bu böyle. Dolayısıyla acente kanalı, yeni teknolojiler ve dijitale adapte olarak gelişerek müşterinin her zaman gözdesi konumunda. Acente kanalı, müşterilere sosyal medya gibi farklı mecralardan da ulaşmaya devam edecek.

BÜYÜMEDE LİDERLİĞE ADAY

AXA Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune ise bu pazarın kendileri için çok önemli olduğunu ve Türkiye’deki büyümeyle Grup’a katkı sağlamaya devam edeceklerini söyledi. Türkiye’nin Grup içinde büyüme konusunda liderliğe aday olduğunu da belirten Lejeune, bireysel emeklilikten de bahsetti ve bu alanda daha aktif olacaklarını sözlerine ekledi.

AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek ise, şirketin çok kanallı bir büyüme stratejisi olduğunu, ancak acentelerin bu büyümede ayrı bir yere sahip olduğunu belirtti. Şimşek, “Acentelerimizi dijitalleştirmek için Acenteleri Geleceğe Hazırlıyoruz projesini hayata geçiriyoruz. Yakın gelecekte tüm acentelerimizi bu plana dahil edeceğiz. Acentemiz ana dağıtım kanalımız olmayı sürdürecek” diye konuştu.

125 yıldır Türkiye’deyiz ve bu ülkenin büyümesine yaptığımız katkıyı sürdürmek istiyoruz. Buradaki şirketimizin lider kadrosu ve İnsan kaynağına çok güveniyoruz.

AXA’nın yeni yapılanması sebebiyle ülkemize gelen AXA Grup Yönetim Kurulu Üyesi ve Uluslararası & Yeni Pazarlar CEO’su Benoît Claveranne, (sağda) AXA Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune (ortada) ve AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek ile kamuoyunu bilgilendirmek için bir araya geldi.

8 Ocak 2018

İlgili Haberler

TOBB SAİK’ten gündem araştırması

TOBB SAİK, sektörün 2017 gündemine dair bir araştırma hazırlattı. Başkent Üniversitesi’nden Doç. Dr. Erdem Kırkbeşoğlu tarafından hazırlanan araştırmaya göre, dünya sigorta piyasasında 2016 yılında en çok konuşulan konular arasında akıllı ulaşım sistemleri, yaşlı nüfus/emeklilik sorunu, düşük faiz oranları, iklim değişikliği, doğal afetler ve insan kaynaklı riskler ile alternatif risk transfer sistemleri bulunuyordu.

CEO’lar cevaplıyor: Doğal afetler reasürans fiyatlarını nasıl etkileyecek?

Monte Carlo ve Baden Baden’da gerçekleştirilen reasürans görüşmelerinde ana gündem maddesi yılın ikinci yarısında yaşanan doğal afetlerdi. Sektör yöneticileri, bu afetlerin yol açtığı 100 milyar dolar civarındaki sigortalı hasarın reasürans fiyatlarını artıracağını belirtse de, artışın ne kadar olacağı konusunda farklı görüşler aktardı. GRC Howden Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Vedat Basan, daha sert bir piyasaya geçileceğini belirtti. Mapfre Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Volkan Babür ise “Sel ve dolu olayları reasürans fiyatlarını etkilemez” diye konuştu. Lockton Re Senior Vice President Okan Çağlayan da piyasadaki kapasite fazlasının fiyat artışını dengeleyebileceğini söyledi.

Yazarlar