DİJİTAL artık “İŞ”in merkezinde

Yapay zeka ve veri analitiği gibi dijital teknolojilerdeki gelişmelerle beraber, şirketlerin hem iç işleyişleri hem de müşteriyle temas eden süreçleri dijitalleşiyor. Dünyada ve ülkemizdeki sigorta şirketleri dijitali artık işlerinin merkezine yerleştiriyor.

Dijital teknolojiler daha önce görülmemiş ve gittikçe artan bir hızla sigorta sektörünü dönüştürmeye devam ediyor. Sigorta şirketlerinin büyük bir kısmı, sektörde teknolojik gelişimin çok hızlı bir şekilde gerçekleştiğini söylüyor. Şimdi kullandığımız teknoloji geçtiğimiz yıllara nazaran, dokunmatik ekranlar, alternatif gerçeklik ve dil tanımlama özellikleriyle daha insani ve daha interaktif bir deneyim sunuyor. Öğrenme ve görselleri ayırt etme gibi yetiler kazanan bu ileri teknolojiler gittikçe bize benzemeye başlıyor. Yeni teknolojilerin en faydalı tarafı ise bizim ihtiyaç ve isteklerimize göre kendileri şekillendiriyor olmaları…
Sigortacılıkta yapay zeka ile beraber çalışmak işlerin daha kolay ve hızlı halledilebilmesine olanak sağlıyor. Örnek olarak; Tractable adlı “derin öğrenme” sistemini kullanan eksperler, bir trafik kazası sonrası ortaya çıkan hasarı kolayca kestirebiliyor. Tractable, fotoğrafların tek tek gözden geçirilmesi ihtiyacını kaldırıyor, belirli algoritmaları kullanarak tamirat masraflarını yaklaşık olarak eksperlere bildiriyor. Bu sistemin kullanılması hasar ödemelerini ciddi bir oranda hızlandırırken, eksperlerin de işlerini kolaylaştırmış oluyor.
Sigorta şirketleri dünyanın öbür tarafındaki iş ortaklarıyla beraber gerçek zamanlı olarak çalışmak için ileri seviye iletişim teknolojilerini de kullanıyor. Eksperlerin Uber’i olarak da anılan WeGoLook uygulaması ise hasar anında sigortacılar için fotoğraf, video ve kayıt tutacak 30 bin anlaşmalı eksperin anında hasarın gerçekleştiği noktaya gitmesini sağlıyor. Bu, start-up küresel ekspertiz şirketi Crawford & Co’nun gözünden kaçmadı ve geçtiğimiz yıl şirket tarafından satın alındı.
XL Catlin’in ve Allianz’ın yatırım yaptıklarını açıkladığı Lemonade ise sigorta satmanın yeni halini temsil ediyor. Teknolojilerinde mekanik öğrenme sistemlerini kullanan online sigortacı Lemonade, sigortacılıkta bürokrasiyi aradan kaldırmayı hedefliyor.

GELECEĞİN SİGORTACILIĞI
Tüm bu örnekler zamanında dijitale geçirmenin imkansız olduğu düşünülen alanların artık dijitale taşınabileceğini gösteriyor. Geleceğe baktığımızda ise bu alandaki fırsat ve olanaklar sınırsız. Kuantum bilgisayarlarının limitsiz işlem gücü imkansız gözüken işlemlerin çok kısa bir sürede yapılmasını mümkün kılabilir. Robotlar ve yapay zekada ise tüm sektörlerde insanlara yardım ederek dünyayı şekillendirebilir.
Bunun yanında sigortacılar da yaptıklarıyla geleceğin şekillenmesini sağlayacak. Araba üreticileriyle çalışan sigortacılar, sürücüsüz araçların ortaya çıkarttığı risklerin azaltılmasını sağlayarak, sürücüsüz araçların bir konsept olmaktan çıkıp gerçekliğe doğru yol almasına ön ayak olabilir. Hayat sigortacıları ise sağlık ekosistemlerini geliştirerek, insanların daha sağlıklı yaşamlar sürdürmesini, böylece daha uzun yaşamasını sağlayabilir. Dijital çağın sunduğu yeni araçları kullanan sigortacıların, toplumun evrimleşmesinde büyük bir rol oynayacağı kesin.

SİGORTACILARIN %86’SI İNOVASYONA YATIRIM YAPMAYANLARIN REKABETTE GERİ DÜŞECEĞİNİ DÜŞÜNÜYOR.


Sektöre şekil verecek 5 TREND

Danışmanlık şirketi Accenture 31 ülkeden 5 bin 400 sigorta sektörü çalışanının görüşlerinin alındığı bir Teknoloji Vizyonu anketi düzenledi. Anket sektörün teknolojiye bakış açısını, teknolojiyle ilgili karşılaşılan zorlukları ve yatırım kararlarında yeni teknolojilerin ne kadar etkiliği olduğunu gözler önüne seriyor. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen
Teknoloji Vizyonu anketi özellikle 5 ana trend üzerinde duruyor.

1- SİGORTANIN YENİ YÜZÜ YAPAY ZEKA OLUYOR 
Yapay zeka, sigortacıların müşterilerine, acentelerine, çalışanlarına ve iş ortaklarına gösterdiği yüzü olmaya aday. Sadece arka planda dijital sigortacıların hesaplamalarını yapan bir araç olmaktan çıkan yapay zeka, günümüzde çok daha karmaşık işlemlerin altından kalkabiliyor. Kişiye göre bir basit ve zekice arayüzler belirleyen yapay zeka, sigorta şirketlerinin paydaşları ve müşterileriyle iletişimi konusunda çıtayı yukarı taşıyor.

%79 Yapay zekanın, şirketlerin müşterileri ile bilgi alışverişini ve etkileşim süreçlerini kökten değiştireceğini düşünen sigortacıların oranı.
%80 Daha basit ve kullanıcı dostu bir arayüz kullanmanın yapay zeka etkileşimlerini daha “insanlaştırdığını” düşünen sigortacıların oranı.


2- YENİ BİR EKOSİSTEM OLUŞUYOR
Sigortacılar şirketlerinin çekirdek iş fonksiyonlarını üçüncü parti şirketler ve platformlara entegre etmeye başlamış durumda. Öncü şirketler ve bu şirketlerin vizyoner yöneticileri, üçüncü partilere geleneksel ortaklar gibi davranmak yerine dijital ekosistemler oluşturarak kolektif bir şekilde büyümeyi tercih ediyor. Büyümenin tek taraflı olmayacağı tüm taraflarca anlaşılmış durumda.

%76 Rekabette avantajın şirketlerinin değil, ortaklarının ve içinde yer almayı seçtikleri ekosistemin gücünden geldiğini düşünen sigortacıların oranı.
%75 Dijital ekosistemlerin sigorta sektörünü dönüştürdüğünü düşünen sigorta şirketi yöneticilerinin oranı.


3- “AÇIK BÜFE” İŞ GÜCÜ GELİYOR
Dijital sigorta şirketlerinin liderleri iş gücü kavramını da yeniden keşfediyorlar. İsteğe bağlı iş gücü ve online iş yönetimi çözümlerinin yarattığı dalgayla beraber, geleneksel iş modelleri ve bu modellerin yarattığı iş yeri hiyerarşisi de yıkılmaya başlıyor ve yerini açık yetenek havuzlarına bırakıyor. Bu yeni dalga, gerçekten dijital olmayı hedef edinmiş sigorta şirketlerinin inovasyon yoluna giderek organizasyon yapılarını baştan değiştirmelerini gerektiriyor.

%82 Dijital devrimin yeni bir kurumsal ekonomik yapıyı beraberinde getirdiğini düşünen sigortacıların oranı.
%62 Şirketlerinin freelance iş gücü kullanımının gelecek yılda %25’ten fazla artacağını düşünen sigorta şirketi yöneticilerinin oranı.


4- KİŞİSEL ÜRÜN VE HİZMETLER ÖNE ÇIKIYOR
Dijital sigortacılığın yeni aracı, insan davranışlarına uygun olarak geliştirilmiş teknolojiler. İnsan ve makine arasındaki iş birliğinin sınırları teknolojinin gelişmesiyle beraber şeffaflaşıyor. Karar verirken insan davranışlarının da dikkate alınması sadece hizmet kalitesini değil, teknolojik çözümlerin verimliliğini de artırıyor. Daha da kişiselleşen ve bireye özel verilen hizmetler, müşterilerle olan ilişkileri de geliştiriyor.

%82 Sigorta şirketlerinin sadece müşterilerinin nerede olduğunu değil, nerede olmak istediklerini de hesaba katması gerektiğini düşünenlerin oranı.
%80 İnsanların motivasyonlarını anlayan ve buna göre bir müşteri deneyimi tasarlayan sigorta şirketlerinin sigorta sektörünün liderleri olacağını düşünen sigortacıların oranı.


5- YENİ STANDARTLAR BELİRLENİYOR
Sigortacılar sadece yeni ürünler ve hizmetler geliştirmekle kalmıyor, teknolojinin gelişimine de yön veriyorlar. Teknoloji standartlarından etik normlara, hükümet talimatlarından dijital ekonomiye kadar, sektörde kesin olan tek şey, çoğu konuda kuralların daha yazılmamış olduğu. Dijital emellerine ulaşmak isteyen sigortacıların, oyunun kurallarını da kendilerinin belirlemesi gerekiyor. Yeni dönemde kendine merkezde bir yer bulabilen sigortacılar geride bırakılma riskinden kurtulmuş olacak.

%33 Gelecek 2 yıl içerisinde blockchain teknolojilerini iş süreçlerinde kullanacağını söyleyen sigorta şirketi yöneticilerinin oranı.
%61 Sigortacılıkta düzenlemelerin çağ dışı kaldığını düşünen sigortacıların oranı.

Umut Deniz Elçi
umut@sigortacigazetesi.com.tr

10 Mayıs 2017

İlgili Haberler

AvivaSA’dan Türkiye’nin 10 yılı araştırması: %67, çocuklarının geleceğine garanti istiyor

AvivaSA, 10. yıl iletişim çalışmaları kapsamında “Türkiye’nin 10 Yılı” araştırması ile geçmiş ve gelecek 10 yıla ışık tuttu. Araştırmaya katılanların %67'si gelecek 10 yıl içinde “çocuklarının geleceklerini garanti altına almanın” ilk tercihleri olduğunu belirtti. Geçmiş 10 yıla ilişkin “Ah Keşke!” denen şey ise, en yüksek oranda (%34) “Keşke boş zamanlarımı daha dolu dolu geçirseydim” oldu. Araştırmada ayrıca, son 10 yıl içinde, Türkçe pop şarkısı ve şarkıcısı, Türk filmi, Türk dizisi, Türk sinema ve tiyatro oyuncusu ve Türk sporcusu gibi alanlarda, Türk insanının en başarılı bulduğu isimlere de yer verildi. Tarkan, Kenan İmirzalıoğlu, Arda Turan, Ali Sunal isimleri ve Recep İvedik filmi ile Diriliş Ertuğrul dizileri ilk sırada yer aldı.

“Dünyanın yarısının kullandığı işletim sistemindeki güvenlik açıklarına dair rapor trende unutulur ve…”

Lloyd’s ve Cyence tarafından yayımlanan siber risk raporunda siber saldırıların mevcut sonuçlarını daha iyi anlamak için iki senaryo üzerinden ilerleniyor. İki senaryo da, siber saldırılara karşı alınan önlemleri sağlamlaştırabilmek için analistlerin hayal güçlerinin bir ürünü. Oldukça ilginç olan bir senaryoya göre, bir siber güvenlik analisti, içinde küresel piyasanın yarısı tarafından kullanılan bir işletim sisteminin güvenlik açıklarına dair raporu trende unutuyor. Bu rapor “derin web” üzerinden satışa çıkarılıyor. Birisi de sistemdeki açıkları kullanarak maddi kazanç sağlamak amacıyla raporu satın alınıyor.

Yazarlar