Genel Servis’ten OSEM’e destek

Geçtiğimiz aylarda lansmanı yapılan Oto Yedek Parça ve Servis Sertifikasyon Merkezi’nden (OSEM) sertifika alan ilk kuruluşlardan biri de Genel Servis oldu. Genel Servis’in Türk Standartları Enstitüsü tarafından verilen en üst düzey 13168 kodu Özel Servis Hizmet Yeterlilik Belgesi ve MAPFRE’nin CESVIMAP  adlı Uluslararası Yol Güvenliği ve Hasar Onarımları Araştırma Merkezi tarafından verilen en üst düzey […]

Geçtiğimiz aylarda lansmanı yapılan Oto Yedek Parça ve Servis Sertifikasyon Merkezi’nden (OSEM) sertifika alan ilk kuruluşlardan biri de Genel Servis oldu. Genel Servis’in Türk Standartları Enstitüsü tarafından verilen en üst düzey 13168 kodu Özel Servis Hizmet Yeterlilik Belgesi ve MAPFRE’nin CESVIMAP  adlı Uluslararası Yol Güvenliği ve Hasar Onarımları Araştırma Merkezi tarafından verilen en üst düzey “ALTIN TQ” kategorisi ile sertifikalandırıldığını belirten Genel Servis Genel Müdürü Cem Yalın, OSEM uygulamasına da destek vermeyi amaçladıklarını söyledi.
Türkiye’de sigortalı araç hasarlarının onarımına mutlaka belli standartlar getirilmesinin önemine işaret eden Yalın, OSEM’le ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı: “Öncelikle iki tespitimi paylaşmak isterim. Birincisi OSEM’in Türk sigorta sektörünü kamu adına denetleyen ve regüle eden Hazine Müsteşarlığı tarafından desteklendiği konusundaki tespitim; ikincisi de OSEM’in sektörü oluşturan Sigorta şirketlerinin de (yarı kamusal nitelikteki) birliği altında Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından kurulmuş olması. Bu bakış ile değerlendirildiğinde, oluşumun amacının kamu yararına olduğu aşikar. Erişilmesi hedeflenen pozisyon ise hasar gören sigortalı araçlarının teknik yeterliliğe sahip servis noktalarında onarılması ve mevzuat çerçevesinde yedek parçalar kullanılarak tasarruf imkanının sağlanması, böylelikle de sigortalı ve sigortacı arasında hasarlı araçların onarımı esnasında süregelen bir ihtilaf konusunun sulh içerisinde giderilmesi. Bu anlayış çerçevesinde sigorta sektörüne yönelik hizmet ve ürün üreten her işletmenin de OSEM’e katkı vermesi gerekir.”

OSEM’E TEŞEKKÜR
Genel Servis Genel Müdürü Cem Yalın, OSEM’den sertifika almalarına yönelik yapılan törende süreçte emeği geçen herkese tek tek teşekkür etti. Cem Yalın şunları söyledi: “OSEM bünyesinde görevli olan yöneticilerimiz ve çalışma arkadaşlarımıza da Genel Servis ailesi olarak ayrıca şükranlarımızı sunarım. Her ne kadar sigortacılık alanında önemli bir rekabet söz konusu olsa da, HDI Sigorta’nın Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu’na, OSEM Yönetim Kurulu Başkanı kimliği ile MAPFRE Genel grubunun girişimi olan bir işletmede, bizlere ödül takdim etme nezaketini gösterdiği için; OSEM Yönetim Kurulu üyesi Atilla Oksay’a, Genel Müdür Bener Yıkılmaz’a, Operasyon Direktörü Ekrem Çankırlı’ya destekleri için ayrı ayrı teşekkürlerimizi sunarız. Ayrıca isimlerini burada tek tek sayma imkanı olmayan çalışma arkadaşlarıma, OSEM sertifikasının edinilmesi konusunda Genel Servis’e sağladıkları katkı ve süratli işleyiş için şükranlarımı sunarım.”

“SEKTÖRDEN YOĞUN TALEP ALIYORUZ”
OSEM Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhan Hancıoğlu, TSB tarafından kurulan OSEM’in (Oto Yedek Parça ve Servis Sertifikasyon Merkezi) Mart 2016’da tanıtımı yapıldıktan sonra sektörden yoğun talep almaya başladığını söyledi.  “Bu noktada Genel Servis’in de OSEM’i desteklemek amacıyla sertifikasyon sistemine dahil olması bizleri çok memnun etmiştir” diyen Hancıoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Genel Servis’in kalite ve standartlarını OSEM standartları açısından değerlendirdiğimizde sonuç çok başarılı olmuştur. Verilen sertifika Türkiye çapında 3. belge olup OSEM & Genel Servis iş birliğini bir adım daha ileriye taşıyacaktır. Sigorta sektörünün %100 müşteri memnuniyeti hedefleri doğrultusunda kurulan ve çalışmaya başlayan OSEM açısından hem sektör menfaatlerini koruyup gözetmek amacı varken bundan daha önemli olan beklenti kamu menfaatinin sağlanmasıdır. Çünkü sigorta sektörü, poliçe sahiplerinden almış olduğu primleri, hasar esnasında kullanırken müşterilerin beklentisini tam olarak karşılayacak noktalara ödeme yapmak istemekte ve bu nedenle servislerin belgelenmesini desteklemektedir. Günümüzde satılan her mal ve hizmetin arkasında bir kalite belgesi aranırken hasar onarımı yapılan servislerde böyle bir belge aranmaması düşünülemez.”

‘194 KİŞİYLE KALİTELİ ONARIM HİZMETLERİNİN GÜVENCESİYİZ’
Genel Servis Genel Müdürü Cem Yalın, Genel Servis onarım merkezlerinin 194 kişilik bir aile olduğunun altını çizdi. “Ben dahil, takım arkadaşlarımızın hemen hepsinin otomobil endüstrisi ile ilgili önemli bir saha deneyimi var” diyen Yalın sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu avantajımızı kullanarak operasyon süreçlerimizi çok yüksek bir kalite çizgisinde ve hızlı yönetiyoruz. Bunun en belirgin göstergelerinden birisi, MAPFRE Genel gurubunun CRM araştırmaları. “Genel Servis’lerde % 98 ve üzeri oranda müşteri memnuniyeti sağlıyoruz. Bu anlamda fazla söze gerek yok.”

‘GENEL SERVİS MAPFRE İÇİN ÖNEMİNİ KANITLADI’
Genel Servis’in sigortalıları için fark yaratma anlamında MAPFRE için çok önemli bir girişim olduğunu kanıtladığını belirten MAPFRE Genel Sigorta Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı Alfredo Muñoz, “MAPFRE dünya çapında acentelerimiz ve birlikte çalıştığımız diğer firmalarla, yerel pazar şartları ile yönetim sağlanarak neler yapılabileceğini gösteren örnek bir kuruluş olmuştur. Bu çerçevede, rakip firmalar ile de iyi ilişkiler içerisinde olmanın önemini bilen biri olarak bu işbirliği ile önemli işler yapabileceğimize inanmaktayım. Çalışmalarımızın piyasada yer alan bütün firmaların onarım alanında standardı yükseltmesine öncü olmasını umut ediyoruz.
MAPFRE sektör içerisinde girişimlere açık bir firmadır. MAPFRE’nin bir girişimi olan CESVIMAP’de bunlardan biridir ve çatısı altında Latin Amerika başta olmak üzere dünya çapında birçok otomotiv araştırma merkezi bulunmaktadır. En son merkezini Çin’de kuran CESVIMAP, sanılanın aksine sadece MAPFRE için çalışmamakta, sektörde hizmet veren diğer sigorta şirketleri ile de çalışmaktadır” diye konuştu.

 

29 Temmuz 2016

İlgili Haberler

Yazarlar