Generali, Türkiye’de daha hızlı büyüyecek

Frédéric de Courtois, Generali’nin 40’tan fazla ülkede sigorta faaliyeti gösterdiğini söyleyerek, “Ancak 25 ülkeye daha çok odaklanarak sigortacılığı sürdüreceğiz” dedi. De Courtois, Generali’nin odaklandığı ülkelerden biri olan Türkiye’nin yüksek potansiyeline inandıklarını söyledi.

Generali Global İş Birimleri ve Uluslararası Bölüm CEO’su Frédéric de Courtois, İstanbul ziyaretinde Sigortacı Gazetesi’ne açıklamalarda bulundu. Türkiye’ye inançlarının tam olduğunu belirten Frédéric de Courtois, “Generali Sigorta’nın büyümesi için stratejik kararlar aldık” dedi. Generali’nin bazı ülkelerden çekileceğini açıklayan de Courtois, Türkiye’nin çalışmaya ve yatırım yapmaya devam edecekleri 25 ülkeden biri olduğunu belirtti. Son yıllarda sigortacılığın işleyişinde radikal değişiklikler yaşandığını dile getiren de Courtois, dijitalin artık iş hayatında önemli bir yer tuttuğunu, ancak acentelerin öneminin azalmayacağını söyledi. Türkiye’de büyümek için hem dijital hem de acente kanalına yatırım yapmaya devam edeceklerini belirten
de Courtois, organik büyümenin yanında satın almalara da açık olduklarını ifade etti.
Generali Global İş Birimleri ve Uluslararası Bölüm CEO’su Frédéric de Courtois, zaman zaman Generali Türkiye CEO’su Maurizio Pescarini’nin de katıldığı söyleşide Sigortacı Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.

Öncelikle Generali’de yönettiğiniz bölüm hakkında bilgi verir misiniz?
Global İş Birimleri ve Uluslararası Bölüm, Generali’nin dörtte biri, yani 20 milyar dolarlık prim anlamına geliyor. Bunun içinde 7 bölüm bulunuyor. Türkiye’nin de içinde bulunduğu EMEA, çok hızlı büyüdüğümüz Asya, Latin Amerika ve dört ayrı küresel iş biriminin başındayım. Biri Europ Asistance, Generali Kurumsal ve Ticari Birimi kanalıyla uluslararası şirketleri sigortalıyoruz. Generali Çalışan Yan Hakları Bölümü’nde de Facebook, Nestle, Google gibi şirketlerin çalışanlarını sigortalıyoruz. Bir de Generali Küresel Sağlık Birimi var.

Generali’nin Türkiye’ye yaklaşımı nedir?
Generali Türkiye’de 154 yıldır yer alıyor. Ve kendimizi Türkiye’nin dostu olarak görüyoruz. Çok uzun zamandır buradayız ve daha uzun yıllar Türkiye’de kalmaya devam edeceğiz. Burada var olan en eski sigorta şirketiyiz ve bundan dolayı da gurur duyuyoruz. Dünyada da büyükler arasında en eski en köklü olanıyız

3 AYDA 1.2 MİYAR DOLAR İŞLETME KÂRI
Üç aylık sonuçlarımız açıklandı. 1.2 milyar dolarlık bir işletme kârı açıkladık. Geçen sene de aynı şekildeydi. Kasım ayında yatırımcılara taahhüt ettiğimiz rakamları birinci çeyrekte gerçekleştirdik. Bu arada stratejik bir açıklama da yaptık. Biliyorsunuz bizim varlık yönetim şirketimiz de var ve kendi varlıklarımızı yönetiyoruz. 400 milyar euronun üzerinde varlık yönetiyoruz. Bunu kaldıraç olarak kullanarak üçüncü tarafların varlık yönetimini de geliştirmeye karar verdik ve stratejik bir karar olarak bunu duyurduk.

‘TÜRKİYE ODAKLANACAĞIMIZ 25 ÜLKEDEN BİRİ’
Generali önümüzdeki dönemde nasıl bir yol izleyecek?
Generali Grubu’nda yaklaşık bir yıldır yeni bir yönetim ekibi görev alıyor. Biz gelecek vaat eden ülkelere odaklanmak istiyoruz. Bugün 40 ülkede sigorta faaliyeti gösteriyoruz. Bazı ülkelerden çıkma kararı aldık ve 25 ülkede daha çok odaklanarak sigortacılığı sürdüreceğiz. Bu ülkelerin isimlerini henüz açıklamadık ama Türkiye faaliyet göstermeye, hizmet yürütmeye, yatırım yapmaya ve işimizi büyütmeye devam edeceğimiz 25 ülkeden biri.

‘TÜRKİYE’DE SİGORTA POTANSİYELİ YÜKSEK’
Analizlerimizi tabi ki potansiyele göre yaptık. Türkiye’de potansiyel gerçekten çok yüksek. Bizim şirketimizin pazardaki potansiyeli de tabi ki çok önemli. Türkiye’de göreceli olarak hâlâ küçük bir şirketiz, %1’lik bir pazar payımız var. Türkiye’de çok daha büyüyebiliriz. Sadece ilk beşe girebileceğimiz ülkelerde kalmaya karar verdik. Bunun için zaman belirlemedik ama çok net bir şekilde Türkiye’deki ilk beş sigorta şirketinden biri olmak istiyoruz. Bu bir dönüm noktası, çünkü Türkiye’de gerçekten çok sağlam bir şirketimiz var. Bunun detaylarını aktaracağım ama büyümeyle ilgili çok iddialı hedeflerimiz bulunuyor.
Tekrar pazara dönecek olursak, bu pazarda gerçekten çok ciddi bir potansiyel olduğuna inanıyoruz. Mevcut penetrasyon oranlarına baktığımızda hem hayat dışı hem de hayat ve emeklilikte ciddi bir potansiyel görüyoruz Türkiye’de. Türkiye zaten çok hızlı bir şekilde kalkınıp gelişiyor. Bundan dolayı da şirketler ve aileler daha fazla korunma ihtiyacı duyuyor. Aynı gelişim hızında olan diğer ülkelerle kıyaslayacak olursak, biliyoruz ki sigortanın tam gelişeceği zamandayız. Bu anlamda da içinde olduğumuz bu pazara güveniyoruz ve Türkiye’de kalıp yatırım yapmaya devam etme kararlılığındayız.

‘HAYAT VE EMEKLİLİK SEKTÖRÜ GÜNDEMİMİZDE’
Türkiye’de ne kadar büyümeyi hedefliyorsunuz?
İki ana dağıtım kanalımız var ve böyle olmaya devam edecek. Acenteler ve dijital kanallar. Dijital derken diğer sigorta şirketleriyle aramızda bir fark olduğuna inanıyorum. Bu iki dağıtım kanalına da yatırım yapmaya devam edeceğiz. Aynı zamanda ortaklıklar kurmak için doğru bir ortamımız var, çünkü çok geniş müşteri tabanı olan bir şirketiz. Bu müşteri tabanını kullanarak sigorta satışımızı artıracağız. Ürün tarafında ise; şu an sadece hayat dışı sigortalar satıyoruz. Hayat dışı ürünlerimizi daha fazla çeşitlendirmek istiyoruz. Trafik sigortası önemli ama başka ürünler geliştirerek, yeni teklifler oluşturacağız. Aynı zamanda hayat ve emeklilik sektörüne girmeyi hedefliyoruz.

Emeklilik konusunda kararınızı verdiniz mi?
Hayır, şu an planlamaları yapıyoruz ve araştırmalarımızı sürdürüyoruz. Yaz gelmeden önce şirket olarak kararımızı duyuracağız.

‘TÜRKİYE BÜYÜMENİN LOKOMOTİFİ’
Önemli olan kârı büyütmek. Ama Türkiye’yi içinde bulunduğumuz 25 ülkede bir büyüme lokomotifi olarak konumlandırıyoruz. Hem şirketimizi hem de pazar payımızı büyütmek istediğimiz bir ülke Türkiye.
Bizim global CEO’muz Philippe Donnet acentelerin gelecekte de önemini sürdüreceğine inanıyor. Mesela, seyahat acenteleri gibi acentelerde işlerin çoğu online alana taşındı. Ama insanlar sorunlarını, sağlıkları, evleri, gelecekleri söz konusu olunca biriyle bizzat konuşmak istiyorlar. Konuşmak istedikleri kişiler de profesyonel acenteler. Bizim acentelerimiz daha profesyonelleşecek. Dijital araçlarımız olacak ama acentelerimiz de çalışmaya devam edecek. Tabii ki dijital çok önem kazanacak. En nihayetinde müşterilerimiz dijital bir iletişim kurmak istiyorlar. Basit ihtiyaçlar için acentelerimiz de internet üzerinden hizmet verebilirler.

‘DÜŞÜK FAİZ ORANLARI, FİNANS SEKTÖRÜNÜ ZORLUYOR’
Türkiye’de satın alma planınız var mı?
Türkiye’de büyümek istediğimiz bir gerçek. Önceliğimiz organik bir büyüme ama satın alma olanaklarını da göz önünde bulunduruyoruz. Doğru fırsat karşımıza çıkarsa bu fırsatı değerlendiririz. İyi bir fırsat bulursak satın almaya da olumlu bakıyoruz.

Sigorta sektöründeki ekonomik durumla ilgili bilgilerinizi de paylaşır mısınız?
Öncelikle dünyadaki ekonomik durumdan bahsedelim. Dünyada ekonomik durum hemen hemen çoğu ülkede iyileşmiş durumda. Finansal hizmet sektöründe şöyle bir zorluk var: O da düşük faiz oranları. Faiz oranları şu an tüm dünyada çok düşük bir seviyede seyrediyor. Bu hem hayat hem de hayat dışında hizmet veren sigortacılar için büyük bir sorun. Ekonomide bir gelişme olsa da faiz oranlarından dolayı sigortacılar için durum zor. Biz Türkiye’de de büyümek istiyoruz ve büyümeye ihtiyacımız var. Dijital de ciddi bir şekilde büyüyebileceğimiz bir kanal. Müşteri deneyimine odaklanarak dijitalde de güçlenmek istiyoruz. Daha küçük bir şirket olmamızın avantajı da şu: Hem çok dinamik hem de teknolojiyi çok çarpıcı bir şekilde kullanabiliyoruz.
Son olarak, Fransız olduğum için Fransa seçimleriyle de ilgili konuşmak istiyorum. Macron’un seçilmesinin insanlara umut verdiğini düşünüyoruz. Genç, mantıklı, rasyonel bir insan. İş dünyasını ve Avrupa’yı destekleyen bir şahsiyet. Umuyoruz ki doğru adımları atacak ve Fransız halkının ve şirketlerinin hayatı kolaylaşacak ve iyileşecek.

Generali Türkiye’de yeni yapılanma
Türkiye’deki yeni hedefleri doğrultusunda yönetimi de yeniden düzenleyip güçlendirmeye karar verdiklerini belirten Generali Global İş Birimleri ve Uluslararası Bölüm CEO’su Frédéric de Courtois, Türkiye’de ortalamanın üzerinde bir büyüme hedeflediklerini söyledi.

Türkiye’de nasıl bir yol izleyeceksiniz?
Türkiye’deki yeni hedeflerimiz çerçevesinde biz yönetimi de yeniden düzenleyip güçlendirmeye karar verdik. Bu bağlamda ilk kararımız: Mine Ayhan’ın şirketin Yönetim Kurulu Başkanı olması oldu. Gerçekten, Mine Hanım’ın başkanlığından dolayı çok mutluyuz ve şirketin yeni başkanlığında gelişimini destekleyeceğiz ve ortaklıklara odaklanacağız. Aynı zamanda global işbirliğimiz de var. Biz Türkiye’de hem Generali Sigorta’yı hem de grup asistans şirketimiz olan Europe Asistans’ı destekliyoruz. Biliyorsunuz Paris merkezli Europ Assistans Grubu’nun üst yönetimine Mine Ayhan’ı atadık. Diğer taraftan da Maurizio Pescarini’yi Generali’ye katılmadan önceden tanıyorum. Kendisi çok güçlü bir kariyer geçmişine sahip ve Türkiye deneyimi olan bir isim. Pescarini’yi de ekibimize kattığımız için çok mutluyuz.
Yeni CEO atandığı zaman yeni bir stratejik plan hazırladık Türkiye için. Sigorta sektörü çok derin değişimlere sahne olacak. Bu iki faktörden kaynaklanıyor: İnsanlar zenginleşince ve yaşlanınca koruma ihtiyaçları artıyor. Öte yandan, kurumsal tarafta şirketlerin de korunma ihtiyaçları artıyor çünkü siber güvenlik gibi yeni riskler ortaya çıkıyor. Biz burada bir katma değer oluşturuyoruz.

GLOBAL BÜYÜME SÜRÜYOR
Globalde de şirket sonuçlarımız büyüyor. Türkiye’de de ortalamanın üzerinde bir büyüme beklentisindeyiz. Artık müşterilerimiz aldıkları teklifleri online olarak kıyaslayabiliyorlar. Günümüzde internet üzerinden hizmet veren çok büyük şirketler var. Bu şirketler de müşterilerdeki beklentiyi artırdı. Biz yeni stratejimizde özellikle müşteri deneyimine konsantre olacağız. Biz burada çok iyi bir başlangıç noktasında olduğumuzu söyleyebiliriz. Yaptırdığımız anketler müşteri memnuniyetinin halihazırda şirketimiz nezdinde Türkiye’de yüksek olduğunu gösteriyor. Özellikle dijital bir şirket olduğumuzun altını çizmek istiyorum. Biz hem direkt hem de acente aracılığıyla satış yapıyoruz. Dijital tarafımız da çok güçlü. Müşterinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde konumlandığımıza inanıyoruz.

PESCARİNİ: ACENTE EN ÖNEMLİ KANALIMIZ
Söyleşide Generali Türkiye CEO’su Maurizio Pescarini ise şunları söyledi: “Büyüme bizim için kârın büyümesi demek. İlk önceliğimiz bu. Bu nedenle de acente kanalı en büyük ve en önemli satış kanalımız olmaya devam edecek. Kendi sahip olduğumuz müşteri ağının kapasitesini de kullanmak istiyoruz. Doğru broker ve doğru acentelere odaklanacağız. Öte yandan dijital fırsatları da değerlendirmeye çalışacağız. Generali Türkiye’nin asıl amacı kısa vadede kârlılığımızı iyileştirmek olacak. İş planımızın uygulanmasına ciddi bir şekilde odaklanacağız ve büyümemizde devam edecek adımları da doğru bir şekilde kurgulayacağız. İleride yeni ürünler oluşturacağız ve satın alma fırsatı bulursak değerlendireceğiz.

23 Haziran 2017

İlgili Haberler

Yazarlar