Gulf Sigorta müşteri ve çalışanlarına güven veriyor

Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, sahip oldukları dengeli portföy ve güçlü dağıtım kanallarının Gulf Sigorta çalışanlarına ve müşterilerine güven verdiğini ifade etti.

Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, şirket olarak vizyonlarının en beğenilen ve referans gösterilen bir sigorta şirketi haline gelmek olduğunu ifade etti. Dengeli portföy ve güçlü dağıtım kanallarının, Gulf Sigorta çalışanlarına ve müşterilerine güven verdiğini dile getiren Sağıroğlu, Gulf Sigorta’nın yeni dönemdeki stratejilerine ilişkin sorularımızı yanıtladı. 

2018 yılı hedefleriniz açısından nasıl geçti?

2018’i, bütçe hedeflerimizin üzerinde 502 milyon lira üretimle kapattık. Teknik kârlılık bakımından sektör performanslarına benzer şekilde, bizim de döviz dalgalanmaları ve yüksek enflasyondan negatif etkilendiğimiz bir sene oldu. Ancak 2018 için koyduğumuz kârlılık hedeflerimizi de bütçe üzeri olarak tamamlamayı başardık. Genel ekip disiplinimizin ve titiz süreç yönetimimizin kontrolümüz dışındaki bu negatif faktörlerden minimal düzeyde etkilenmemize yardımcı olduğuna inanıyorum. 

2019’a nasıl başladınız?

2019 yılında realistik ve temkinli büyüme hedefleri koyduk. İlk iki ayda gerçekleştirdiğimiz üretim, hedeflerimizin üzerinde seyrediyor. İlk çeyrek sonu için de gerek üretim, gerek hasar tarafında bütçe kriterlerimizi daha pozitif performansla tamamlayacağımızı öngörüyoruz. Gulf olarak büyümenin ötesinde, teknolojik yatırımları göz ardı etmiyor, sürekli daha hızlı ve daha iyi servis veren bir şirket olmak için çaba sarf ediyoruz. 

2019’da satış kanallarımıza, müşterilerimize ve iş ortaklarımıza yaptığımız yatırımlar, bizimle çalışma şartlarını çağın gereklerine uygun platformlara taşımak için devam edecek. Geçen sene başlattığımız hızlı poliçe portalı ‘Gulf Force’ yeni bireysel ürünlerin eklenmesiyle devam edecek. Ayrıca piyasa taleplerine ve ihtiyaçlarına paralel yeni ürünlere yönelik çalışıyoruz. Örnek vermek gerekirse; ikinci el cep telefonları için ne tür bir kurguyla sigortalılarımıza fayda sağlayabileceğimizin üzerinde duruyoruz. 2019 yılı içerisinde gerçekleştireceğimiz bir diğer önemli proje de hasar yönetimi süreçlerinin dijitalleştirilmesi.  

Hedef branşlarınız hangileri?

Bu sene seyahat ve nakliyat sigortaları üzerine daha fazla yoğunlaşıyoruz. Her iki branşta da önemli deneyimlerimiz var. Seyahat sigortalarında sektörün lider şirketleri arasında yer alırken, nakliyat sigortalarında da uzun yıllara dayalı uluslararası bir tecrübeye sahibiz.

Tüm branşlar için doğru iş ortaklıkları kurmaya gayret ediyoruz. Mevcut iş ortaklarımızın ve aracılarımızın da portföylerini büyütmelerine destek olarak karşılıklı kazandıracak çözümler üretmeye devam ediyoruz.

Yeni dönemde yeni ürünler planlıyor musunuz?

Gulf Sigorta olarak yenilikçi ve yaratıcı olmak ihtiyaçlara uygun esnek çözümleri hızla hayata geçirebilmek önceliğimiz. Yakın zamanda, konut sigortası ürünümüzde yaptığımız bir geliştirme ile artık sigortalılarımız evde bakım hizmetleri konusunda da konut poliçelerinden destek alabiliyor.

Buna ek olarak, 2019 hedefleri konusunda bahsettiğim üzere uzatılmış garanti ve kazaen kırılma programlarımızın ikinci el mobil telefonlara önerilmesi ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor.

‘SEKTÖR YATIRIMCILARA GÜVEN SAĞLIYOR’

Ekonomideki çalkantılar sigorta sektörünü nasıl etkiliyor?

Bu durum bazı zorlukları beraberinde getirse de sigorta hem kriz hem de büyüme dönemlerinde bütün endüstriler için olmazsa olmaz. Milli ekonomimizin sürdürülebilirliği ve gelişimi açısından sigorta çok mühim bir yer teşkil ediyor. 

Sigorta sektörü, tamamını ele aldığımızda, milli gelirin (GSMH) katbekat fazlası tutarında teminat sağlayarak iktisadi alandaki gelişmeleri destekliyor, yeni yatırımcıların güvenli hissetmesini sağlıyor ve teşvik ediyor. Sektörün istihdam oranlarına da göz ardı edilemez bir katkısı var. Hal böyle olunca da sigorta sektörünün ülke ekonomisini canlandırmada çok önemli bir sorumluluğa sahip olduğunu söyleyebiliriz. 

Ülkemizin ekonomik ikliminde sürdürülebilir şekilde, kontrollü büyüme hedefimizi gerçekleştirmek için çalışıyoruz. Sahip olduğumuz dengeli portföy ve güçlü dağıtım kanalları, Gulf Sigorta çalışanlarına ve müşterilerine güven veriyor. 

Gulf’ın yeni dönemde Türkiye’de stratejisi nedir?

Yeni dönemde dengeli bir büyüme gerçekleştirirken, müşteri portföyümüzü genişletmeyi ve farklı satış kanallarımızı da harekete geçirmeyi hedefliyoruz. Geleneksel satış kanalları olan acente ve brokerlerın yanı sıra, işbirliği içinde olduğumuz bankalar ve direkt iş ortaklarımız bulunuyor. Aynı zamanda çağrı merkezlerimiz ile dijital platformlar üzerinden yapacağımız satışlarımızı artırmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şirket olarak genel hedefimiz, pazarda etkin bir pay elde etmekten ziyade sağlıklı ve kârlı büyüme. Bu amaç doğrultusunda, birkaç ay içerisinde 500. acentemizin aramıza katılmasını planlıyoruz. Vizyonumuz en beğenilen ve referans gösterilen, alanında örnek bir sigorta şirketi olmak.

‘SÜRDÜRÜLEBİLİR VE KÂRLI BÜYÜMEYİ ÖNEMSİYORUZ’

Türkiye’de büyümek için yeni fırsatlar gözlüyor musunuz?


Türkiye’de büyümek için öncelikle organik büyüme stratejisini sağlam ve dengeli bir yapı üzerine kurmaya özen gösteriyoruz. Kısa vadede gerçekleştireceğimiz büyümeden ziyade, sürdürülebilir ve kârlı büyümeyi önemsiyoruz. Bu hedefimiz doğrultusunda; mevcut iş ortaklarımızla ilişkilerimizi derinleştirmeyi, acente-broker sayımızı artırmayı, işbirliği içinde olduğumuz bankaların sunduğu ürünleri çeşitlendirmeyi amaçlıyoruz. Bunun yanı sıra, şirketimizin tüm birimlerinden toplam 25 genç arkadaşımızla, benim mentorluğumda devam eden bir inovasyon komitemiz var. Bu komitede dijital çağın getirdiği yeni, dinamik ve ihtiyaçlar paralelinde, “Gulf Sigorta olarak nasıl çözümler sunabiliriz?”, “Kaynak ve yatırımlarda önceliğimiz ne olmalı?” gibi sorulara cevap arıyoruz.

3 Mayıs 2019

İlgili Haberler

Yazarlar