Gulf Sigorta’da hedef dengeli, kârlı ve sürdürülebilir büyüme

Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, yeni yılda hedeflerinin 2017’de de olduğu gibi kârlı ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak olduğunu dile getirdi. Bunu başarmanın yolunun dengeli bir portföy yapısı ve dengeli dağıtım kanallarından geçtiğini vurguladı.

Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, Sigortacı Gazetesi’ne 2017 yılını değerlendirdi ve 2018’e dair öngörülerini paylaştı.

2017 yılı kârlılık ve üretim açısından nasıl geçti?

2017 yılı satın alma, birleşme ve taşınma yılımız olmasına rağmen hem üretim hem de kârlılık hedeflerimize ulaştığımız bir sene oldu. 2017’de 400 milyon lirayı aşkın bir üretim gerçekleştirdik ve %27.5 oranında bir büyüme sağladık. Ayrıca yılı 14 milyon lira civarında bir kârla kapadık. Taşınma, birleşme ve sistem değişikliği gibi sebeplerden ötürü geride bıraktığımız yılda bir kereye mahsus da olsa birçok masrafımız oldu. Buna rağmen kârlılığımızı koruduk ve sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik.

YENİ İŞ ORTAKLARI

Birleşmenin de etkisiyle 2017 yılında mevcut müşterilerimiz ve dağıtım kanallarımızla işbirliğimizi sürdürmek önceliğimiz oldu. Yeni dağıtım kanalları oluşturmaktansa, çalıştığımız dağıtım kanallarının portföylerinde bulunan ve bizim geçmiş risk kabul politikamızdan dolayı çözüm üretemediğimiz yangın ve mühendislik branşlarındaki işlerini yazmaya başladık. Bu yılın temel stratejisi dağıtım kanallarımızın portföylerinden daha fazla pay almaktı. Bunun yanı sıra, 2017’de Burgan Bank ve Turkcell gibi büyük iki iş ortağıyla da çalışmaya başladık. Kuzey Kıbrıs’ta da artık Albank ile çalışıyoruz.

2017 sektör açısından nasıldı?

2017 trafik sigortasına yoğunlaşılan bir yıl oldu. Özellikle nisan sonrasında oluşturulan havuz modeli ve tavan fiyattan dolayı trafik gündemden düşmedi. Artık trafik sigortasındaki yeni uygulamalar oturmaya başladı. 2018 yılı da yine trafikle başladı. Hazine Müsteşarlığı trafik primlerinde bir kereye mahsus %5 artışa izin verdi. Aylık %1.5 oranındaki artışlar da düşünüldüğünde bu sigorta şirketlerini biraz rahatlatacaktır. Öte yandan, artan enflasyon ve son açıklanan asgari ücretteki artış trafikte hasar maliyetlerinin artmasına sebep olacaktır. Primlerdeki bu artışlar ancak yine enflasyonu ve asgari ücretteki artışın hasar maliyetlerindeki yansımasını karşılayacaktır diye düşünüyorum. Bu sebeple trafik kısmında zarar sürecektir. 2018 yılında tavanın kalkmasını ya da tek sefere mahsus bir prim artışı daha yapılmasını beklemiyorum.

“MALİYETLERİ AZALTIP KÂR ETMENİN ANAHTARI TEKNOLOJİ”

Bence sektörde önemli olan şu: Rekabet fiyat ya da ürünle sürdürülemez hale geldi. Bundan böyle hem hizmette kaliteye hem de süreçleri iyileştirip maliyetleri düşürmeye odaklanılmalı. Bunun da yolu teknolojiden geçiyor. Özellikle hasar yönetimi ve operasyonlar gibi konularda otomasyon ve iş zekasını kullanarak süreçleri iyileştirmek gerekiyor. Teknolojinin kullanımı hem müşteri memnuniyetine iyi yansıyacak hem de maliyetleri azaltacak. Rekabet de artık bu alanlarda yapılacak. Şirketler bu şekilde farklılaşıp kâr edebilecekler. Bu sebeple, süreç yönetiminde otomasyon ve iş zekası gibi teknolojiler önem kazanacak.

Özel müşterilerinizle çalışmalarınız nasıl gidiyor?

Özel müşteriler grubumuz için yaptığımız poliçelerimiz aynen devam ediyor. Sanat koleksiyonlarını, mücevherleri, değişik koleksiyonları, yüksek limitli evleri ve antika araçları sigortalamayı sürdürüyoruz.

Biz zaten AIG’nin iyi olduğu alanları devam ettirip, üstlerine yenilerini eklemek istedik. Gulf Sigorta’ya dönüşümümüzle birlikte, AIG’nin iyi olduğu bu gibi alanların üstüne seyahat sigortaları gibi iki tarafın da iyi olduğu alanlarda faaliyet göstermeyi sürdürdük. Bunun yanı sıra, daha önce olmadığımız alanlara da giriş yaptık. Özellikle yangın/mühendislikte son 6 ayda çok ciddi bir büyüme kaydettik ve bunun süreceğine de inanıyoruz.

2018 yılı hedefleriniz neler?

%25 büyüme hedefimiz var. 2018 yılında 500 milyon lira prim üretimi hedefliyoruz. Geçtiğimiz yılki masrafların da ortadan kalkmasıyla, yeni yılda kârlılığımızda %100 artış bekliyoruz. Hedefimiz pazar payımızı artırmaktan çok, kârlı ve sürdürülebilir bir büyümeyi sağlamak olacaktır.

“SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜME İÇİN DENGELİ OLMAK ŞART”

Bunu sağlamak için dengeli olmak çok önemli. Çünkü Türkiye pazarı inanılmaz dinamik bir alan. Dengeli değilseniz, belli bir alana çok fazla bağımlıysanız böylesine dinamik ve rekabetçi bir pazarda sürdürülebilir bir büyümeyi yakalayamıyorsunuz. Bizim en büyük güvencemiz dengeli bir portföye sahip oluşumuz. 320 acentemiz, 100’e yakın çalıştığımız broker ve 3 banka ile işbirliğimiz var. Bunların yanı sıra Türk Hava Yolları’ndan Teknosa’ya, Turkcell’den HSBC’ye birlikte çalıştığımız birçok iş ortağımız var. Hem dağıtım kanallarımız çok dengeli, hem üretilen branşlar çok dengeli. Her alanda stratejilerimiz var ve biliyoruz ki Türkiye gibi dinamik bir piyasada bazı alanlarda sorunlar yaşanması muhtemel. Dengeli yapımız sayesinde 2-3 alanda sorun yaşasak bile, geriye kalan 15-20 alanda bu sıkıntıları kolaylıkla bertaraf edebiliyoruz. Sürdürülebilir büyümemiz de buradan geliyor.

“YATIRIMLARIMIZ SÜRÜYOR”

“İstanbul Bilgi Üniversitesi işbirliğiyle yaptığımız Gulf Akademi eğitimleri 2018’de de hem e-eğitim hem de sınıf içi eğitimler olarak sürecek. Gerek ürün gerekse kişisel gelişim tarafında farklı eğitimler verilecek. Teknoloji tarafında, özellikle bireysel ürünlerde yatırımlarımız sürüyor. Kaskoda web servis, hızlı ve kolay ekran uygulamalarımız hayata geçti. Yılın geri kalanında da diğer bireysel ürünlerde bu tür yatırımlarımıza devam edeceğiz. Hem Karadeniz ve İç Anadolu Bölgesine hizmet veren, hem de Güney Marmara Bölgesine hizmet sağlayan Bölge Müdürlüklerimiz yeni, büyük, teknolojileri yenilenmiş ofislerinde hizmet vermeye devam ediyor olacaklar. Yine 2018 yılı içinde Ege Bölge Müdürlüğümüzü de yeni yatırımlar kapsamında daha geniş ve güzel bir yere taşımayı düşünüyoruz.

GULF SİGORTA DAĞITIM KANALLARI DÜNYAYI GEZİYOR

“2018’de Dağıtım Kanallarına yönelik birçok kampanyamız olacak. Şu an kaskoda ‘Altın Kampanya’mız devam ediyor. Şubat ve mart aylarında konutla ilgili bir kampanya yürüteceğiz. Sonra da her ay sürpriz bir üründe kampanya planlıyoruz. Bunun dışında, Dağıtım Kanalları için her yılki gibi büyük seyahatlerimiz var. Bu yıl ilk kez VIP dağıtım kanallarımız için ayrı bir seyahat gerçekleştireceğiz. Orta Amerika ülkeleri Kolombiya, Kosta Rika ve Panama’ya bir seyahat yapacağız. Diğer kazananlarımız ile de Fas’ın Marakeş ve Kazablanka şehirlerine seyahat edeceğiz. Kampanya tarafında epey aktif olacağız.”

6 Şubat 2018

İlgili Haberler

Yazarlar