Gulf Sigorta’da parola ‘inovasyon’

Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Başaran, inovasyonu kurum kültürlerinin öncelikli bir parçası olarak konumlandırdıklarını belirtti. ‘İnovasyon Komitesi’ ile çalışanlarından gelen proje önerilerini değerlendirip hayata geçirmek üzere çalıştıklarını aktaran Başaran, ayrıca ‘Bi Fikrim Var’ kutularına gelecek önerilerle tüm çalışanların dahil olduğu yeniliklere imza atabildiklerini belirtti.

Gulf Sigorta İnsan Kaynakları ve İdari İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Başaran, iş dünyasındaki dinamiklerin baş döndürücü bir hızla değiştiğini ifade etti. Bu dünyanın kritik fonksiyonlarından biri olan insan kaynaklarının (İK) da değişime aynı hızla eşlik ederek gelişmeyi sürdürdüğünü dile getiren Başaran, “İnsan kaynaklarının üstlendiği sorumlulukları ve kurum içindeki rolünü dikkate aldığımda, şirketlerde var olan değişimin ve gelişimin kesinlikle en önemli oyuncularından biri olduğunu söylemeliyim” dedi.

Geçtiğimiz son 10 yıla baktığımızda İK’nın yaşadığı en büyük gelişmenin dijitalleşen İK uygulamaları, iç müşteriye verilen hizmetin hızı ve niteliği ile birlikte değişen eğitim içerik ve yöntemleri olduğunu kaydeden Başaran, “Y kuşağının da iş dünyasında giderek artan yüzdelerle yer almaya ve yönetim kadrolarında görev almaya başlamasının bu değişim ihtiyacının temel çatısını oluşturduğunu da belirtmeliyim. Gulf Sigorta çalışanlarının %61’i Y kuşağı temsilcisidir, oldukça genç bir şirketiz” diye konuştu.

‘ADİL, TUTARLI VE ŞEFFAF POLİTİKALAR’

Değişimin hızı ne kadar çarpıcı olsa da insan kaynaklarının temel amacının ve kurum içindeki duruşunun aynı kalacağını belirten Başaran sözlerine şöyle devam etti: “İK’nın amacı daima adil, tutarlı ve şeffaf bir yönetimle İK politikalarını sunmak ve kurum içinde uygulanmasını sağlayacak liderlik görevini üstlenmek olacaktır. Elbette kuşaklar değişecektir ve farklı kuşakların yönettiği, yöneteceği şirketlerde değişime en hızlı uyum sağlayan yönetim ve çalışanlar başarıyı yakalayacaktır. Bunun için de ihtiyacımız olan en önemli yetkinlik esnek olabilmek, esnek düşünebilmek ve yönetebilmektir. Yakın zamanda iş hayatına adım atacak Z kuşağının büyürken tecrübe ettiği dijitalleşme hızını dikkate aldığımızda şirket yönetimlerinin, dolayısıyla İK’nın gündeminin ilk maddesi esnek yönetim ve uygulamaları olmalıdır.”

Gulf Sigorta olarak İK uygulamalarının tamamında bu ihtiyacı dikkate alarak hareket ettiklerini söyleyen Yeşim Başaran, “Gerek işe alım, gerek yetenek yönetimi, gerekse eğitim ve gelişim programlarını tasarlarken insan kaynakları planlarımızı stratejik olarak belirliyor ve bu planların yönetim ve çalışanlar tarafından benimsenerek hayata geçmesini sağlamayı hedefliyoruz” dedi.

Gulf Sigorta insan kaynaklarının mottosunun “Etkili İletişim ve Uyumlu Takım ile Fark Yaratmak” olduğunu aktaran Başaran, “Biz bu mottoyu üstlendiğimiz her görevde, aldığımız her sorumlulukta gerçekleştirebilmek için çalışıyoruz” diye konuştu.

‘ÖNCELİĞİMİZ İNOVASYON’

İnovatif bakış ve uygulamaları kurum kültürlerinin öncelikli bir parçası olarak konumlandırdıklarından bahseden Başaran, “Bu yıl kurduğumuz  ‘İnovasyon Komitesi’ ile yaptığımız çalışmalarda çalışanlarımızdan gelen proje önerilerini değerlendirip hayata geçirmek üzere çalışıyoruz. Yine bu yılbaşında başlattığımız ‘Bi Fikrim Var’ kutuları ile tüm çalışanlarımızdan gelecek önerileri kurulumuzda değerlendiriyor, uygulamaya geçirebileceklerimizi hemen başlatarak tüm çalışanların dahil olduğu yeniliklere imza atabiliyoruz” dedi.

Gulf Sigorta’nın İK süreçleri hakkında da bilgi veren Başaran şunları söyledi: “Gulf Sigorta’da işe alım süreci, adaylara kendilerini tanıtmaları için eşit fırsatlar tanıyan, objektif ve standart bir şekilde yapılandırılmaktadır. Şirketimize artı değer katacağına inandığımız çalışan adaylarının seçimi noktasında etkin bir seçme ve yerleştirme süreci kullanıyoruz. Tüm insan kaynakları yönetimi süreçlerimiz, çalışanlarımızın uzun yıllar şirket içerisinde çalışabilmesine imkan sağlayan şartları oluşturma gayesini taşımaktadır.

Her pozisyon için işe alım süreci başlamadan önce ilgili yönetici ile beraber pozisyonun yetkinlik haritası çıkarılır. Görüşmelerde yetkinlik temelli mülakatlar uygulanarak, adayın pozisyon için uygunluğu ölçümlenir.”

PERFORMANS DEĞERLENDİRME PLATFORMU ‘DİNAMİK’

Gulf Sigorta’da performans değerlendirme süreçlerinin, Ekim 2017 itibarıyla hayata geçirdikleri DinamİK online İK platformu üzerinden yürütüldüğünü ifade eden Başaran, “Hedef ve yetkinlik bazlı işleyen sistemimizin; şeffaf, adil ve kolay anlaşılır olması için belirlediğimiz adımlarımızı ve kriterlerimizi DinamİK ile uygulanabilir hale getirdik. Her çalışanımızın ortak bir şirket hedefi olması ve değerlendirme döneminde bu hedef özelinde herkesin aynı puanı alması ise şirket olarak tek bir hedefe odaklı bir bütün olduğumuzu vurgulayan en önemli detayımız. Performans değerlendirme formlarının, İK ekibi tarafından tek tek incelenmesi, çalışan özelinde ihtiyaç ve kariyer planlaması yapılmasına temel oluşturmaktadır” şeklinde konuştu.

Platform hakkında bilgi veren Başaran, “DinamİK, tüm personelimizin özlük bilgilerini, izin detaylarını, performans sürecini şirket sisteminden bağımsız olarak her yerde takip edebileceği online bir İK platformu. Aynı zamanda raporlama modülü ile istenen bilgilerin hızlı ve doğru bir şekilde rapor haline getirilmesini sağlaması, zaman yönetiminde büyük bir artı oluşturuyor. 

DinamİK’ya bağlı iki ayrı modülün de yapılandırma çalışmaları ise bitmiş durumda. Mayıs ayında eğitim ve işe alım modüllerimiz de kullanıma açılmış olacak. Hem çalışanlar hem yöneticileri eğitim ve işe alım süreçlerini sistem üzerinden takip edebilecekler.”

Gelecek 10 yıl içinde İK yönetim ve politikalarını belirlerken yine öncelikle ‘stratejik bakış açısı’ ile tamamen dijitalleşen uygulamalarla ‘verilere dayalı yönetim’  sağlayarak ilerleyeceklerini kaydeden Başaran, hızla değişen ve gelişen teknolojiyi temel alarak ihtiyaca yönelik çalışma ve planlamalara da elbette devam edeceklerini söyledi.

‘ŞİRKET BAŞARISININ ANAHTARI ÇALIŞANLARIMIZ’

Gulf Sigorta için çalışanların şirket başarılarının ana unsuru olduğunu dile getiren Yeşim Başaran, “Çalışanın gelişimine yapılan her yatırım, insan kaynağının etkin gelişimi ve yönetimi ile şirketin başarısına misli katkı sağlar. En değerli sermayemiz olan insan kaynağının etkili ve verimli kullanılabilmesi adına yönetim süreçlerimizi dönemsel olarak gözden geçirip yenileyerek, iş hayatında ve sigorta sektöründe var olan değişime uyum sağlamayı hedefliyoruz. Çağımızın en önemli ve kilit yetkinliği esnek yönetim beceri ve uygulamalarıdır” diye konuştu.

ÇALIŞAN EĞİTİMLERİ SÜRÜYOR

Yeşim Başaran, İstanbul Bilgi Üniversitesi işbirliğiyle 2014 yılında hayata geçirilen Çalışan Akademisi programıyla, çalışanların kişisel ve yönetsel becerilerini geliştirmeye yönelik eğitimler düzenlenmeye devam ettiklerini aktardı. Başaran şunları söyledi: “2018 yılı eğitim içeriklerimizi belirlerken; çalışanlarımızın ve organizasyonumuzun ihtiyaçlarını odakta tutarak yönetimimiz ve Bilgi Üniversitesindeki akademisyenleri ile bir çalışma yaptık. Amacımız eğitim içeriklerinde takım çalışması, etkin iletişim ve fark yaratmayı vurgulayarak iş hayatında etkin bir ilişki yönetimini ve işleyişi hayata geçirmek.”

5 Haziran 2018

İlgili Haberler

Yazarlar