Gulf Sigorta’nın hedefi en beğenilen şirket olmak

Gulf Sigorta olarak pazar payı kaygılarının bulunmadığını belirten operasyon, alternatif dağıtım kanalları, pazarlama ve kurumsal iletişimden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet, 5 yıl içinde, hatta daha kısa bir sürede vizyonlarında yer alan en beğenilen ve tercih edilen sigorta şirketi olma hedefine ulaşacaklarını söyledi.

Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet, şirketin hedef ve vizyonuyla ilgili sorularımızı yanıtladı. Pazar payında değil ama beğenilen şirket olma konusunda yüksek hedefleri olduğunu belirten Gardet, Gulf Sigorta’nın saygılı ilişkiler kurup kalıcılığı sağlayacağını ve müşterilerle çalışanlar arasında karşılıklı fayda ortamı yaratacığını da vurguladı. Operasyon, Alternatif Dağıtım Kanalları, Pazarlama ve Kurumsal İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet, sektörde acentelerin etkinliğinin devam edeceğini ifade etti.

Gulf Sigorta, 5 yıl sonra nerede olacak? Hedefleriniz nelerdir?

Umarım beş yıla kalmadan, vizyonumuzda yer alan en beğenilen ve tercih edilen sigorta şirketi olma hedefimizi gerçekleştireceğimize inanıyorum. Kanal ve branş bazında dengeli bir portföyümüz var. Ekipçe başarmamız gereken; bu dengeyi, aracılarımızın ve sigortalılarımızın taleplerini göz ardı etmeden, piyasa dinamiklerini de dikkate alarak koruyup, portföyü kârlı bir şekilde büyütebilmek. İyi ve tecrübeli bir ekibiz. Pazar payı kaygımız yok. Gurur duyduğumuz bir hasar servisimiz ve bize inanan güçlü hissedarlarımız var.

Daha fazla alanda hizmet verip, iş ortaklarına bütüncül çözümler üreten bir şirket olmayı hedefliyoruz.

Gulf Sigorta’nın olmazsa olmazları nelerdir?

Saygı: Müşteri ve çalışanlarımızla karşılıklı saygının başarılı bir ilişkinin temel taşı olduğuna inanıyoruz.

Kalıcı:  İlk günden beri farkındayız ki başarılı ilişkiler sadece uzun vadeli bir vizyon üzerine inşa edilebilir.

Fayda yaratan: Müşterilerimiz ve çalışanlarımızla aramızda temin edilecek karşılıklı fayda.

“ACENTELERİN ETKİNLİĞİ DEVAM EDECEK”

Dağıtım kanallarının 10 yıl sonraki pay dağılımı nasıl olur?

Acentelerin etkinliği devam edecektir. Ancak dağılımda alternatif kanalların, dijital platformların, özellikle bireysel tüketicinin satın alma tercihindeki değişikliklerle orantılı olarak artacağını düşünüyorum.

Mevcut tüm kanalların ve sigorta şirketlerinin de bu kaçınılmaz değişime göre hareket planlarını oluşturuyor olacaklarından eminim.

Tüketici davranışları değişkenlik gösteriyor, Gulf Sigorta bu konuda nasıl bir strateji izliyor?

Günümüzde risklerin elle tutulur ve gözle görülür şekilde artıp çeşitlendiğini düşünüyorum. Değişen iklim grafiğinin etkilerini yönetmeye çalıştığımız, siber risklerin bireylerden tutun kurumlara kadar herkesi etkilediği bir dönemde, yönetimi daha şeffaf ve profesyonel ekiplere bırakmak durumundayız.

Artan farkındalıklarımız, akıllı telefonlarımız, sanal dünya ve uçsuz bucaksız bilgi alemine bir tuşla erişebildiğimiz internet bağlantılarımız var. Sigorta yüzyıllardır var olan ve toplumların devamı ve evrimi için olmazsa olmaz bir müessese. Bizim temel stratejimiz ise, bütün bunların farkında olarak, bireysel ve kurumsal alanda doğru çözümleri, doğru kanallardan taleplerle eşleştirebilmek.

Sigorta bilincini artırmaya yönelik neler yapılabilir?

Benim hep hayalini kurduğum bir konuyu sordunuz. O kadar çok şey var ki yapılabilecek… Ülkemizde her gün onlarca insan iş kazalarında kaybediliyor. Bunlar birer“can”. Sigortanın, bana sorarsanız tazminin ötesinde bir misyonu da var: Riskin farkında olarak, hasar gerçekleşmeden gerekli tedbirlerin alınmasına aracılık etmek. Sigorta sektörünün, farkındalığı artırmak üzere birleşerek, tüm mecralarda yayın, reklam, uyarı pencereleri gibi araçlara bütçe ayırması gerekli. Bakımı yapılmamış bir asansöre çocuğunuzun binmesini ister misiniz? Peki fabrikanızın tavanında dünyanın en yanıcı kaplama malzemesi bulunduğunu bilseniz, yatırımınızın geleceği konusunda ne hissedersiniz? Sigorta şirketlerinin bu önleyici ve hayat kurtarıcı mekanizmalar konusunda bilgilendirme yapması gerekiyor. Tercihler prim, komisyon ve hasar gibi kriterlerle yapılınca, elbette bilinç ilerlemesi yavaş oluyor. Oysa okullara ders olarak konulabilir sigorta. Televizyonda, internette, tanıtıcı reklamlar çekilebilir. Yerdeki muz kabuğu resmi günümüzde sigortanın işlevi bakımından gerçekten çok yetersiz kalmış durumda.

Peki zorunlu sigortalar konusundaki düşünceniz nedir?

Sigorta bilincinin ileri düzeyde olmadığı piyasalarda, zorunlu sigortaların önemini anlayabiliyorum. Kişisel görüşüm, bu ürünlerin artmasının ve ürün içerik ve fiyatları konusunda şirketlerin inisiyatiflerinin sınırlı tutulmasının uzun vadede ve büyük resme bakıldığında olumlu bir gelişme olmayacağı yönünde.

“YATIRIMCILARIMIZ GÜÇLÜ, KADROMUZ DENEYİMLİ”

Gulf Sigorta’nın marka ve tanıtım stratejisi nasıl olacak?

Kurumsal İletişim ve Pazarlama Birimi benim yeni görevimdeki sorumluluk alanlarım arasında yer alıyor. Bu konuda da gerçekten büyük heyecan duyuyorum. Şirket içi iletişim de, şirketin dış dünyayla iletişimi de çok önemli. Şirketin hedeflerini, neyi nasıl yapmak istediğini doğru ifade etmesi, başarılı olabilmesinin en temel destekçisi bence. Gulf’ın arkasında güçlü yatırımcılar, kadrosunda da deneyimli ve birbirini iyi tanıyan, motivasyonu yüksek bir ekip var. Bizlerin gerek iş ortaklarımıza, gerekse de sigortalılarımıza kendimizi doğru anlatabilmek için her konuda olduğu gibi marka farkındalığı konusunda da çok sıkı çalışmamız gerekiyor. Ekibimle beraber güçlü bir kurumsal iletişim planı üzerinde çalışıyoruz. Pazar payına oynamadığımız için bu alanda büyük bütçelerimiz, agresif planlarımız olmayacak, ancak alçak gönüllü ve ayakları yere basan bir plan çerçevesinde ilerleyeceğiz.

“SOSYAL SORUMLULUK KONUSUNDA DUYARLI BİR KURUM OLACAĞIZ”

Sigortacılık sosyal sorumlulukla eşdeğer bir meslek, şirketinizin sosyal sorumluluk yönünde planları nelerdir?

Hissedarlarımızın bizlerle paylaştıkları mesaj, yatırım yaptıkları coğrafyalarda kazançlarının belli bir kısmını sosyal sorumluluk projelerine ayırdıkları yönünde. Bu bizim için de geçerli olacak. İletişim planımız tamamlandığında bu konu ile ilgili projelerimiz de şekillenmiş olur. Bildiğiniz gibi birleşme sürecimiz temmuz ortasında tamamlandı. Planlarımızın finalize edilip, hayata geçirilmesi için biraz daha zamana ihtiyacımız var. Ancak net olduğumuz nokta, sosyal sorumluluk konusunda duyarlı bir kurum olmaya kararlı olduğumuz.

8 Eylül 2017

İlgili Haberler

AvivaSA’dan Türkiye’nin 10 yılı araştırması: %67, çocuklarının geleceğine garanti istiyor

AvivaSA, 10. yıl iletişim çalışmaları kapsamında “Türkiye’nin 10 Yılı” araştırması ile geçmiş ve gelecek 10 yıla ışık tuttu. Araştırmaya katılanların %67'si gelecek 10 yıl içinde “çocuklarının geleceklerini garanti altına almanın” ilk tercihleri olduğunu belirtti. Geçmiş 10 yıla ilişkin “Ah Keşke!” denen şey ise, en yüksek oranda (%34) “Keşke boş zamanlarımı daha dolu dolu geçirseydim” oldu. Araştırmada ayrıca, son 10 yıl içinde, Türkçe pop şarkısı ve şarkıcısı, Türk filmi, Türk dizisi, Türk sinema ve tiyatro oyuncusu ve Türk sporcusu gibi alanlarda, Türk insanının en başarılı bulduğu isimlere de yer verildi. Tarkan, Kenan İmirzalıoğlu, Arda Turan, Ali Sunal isimleri ve Recep İvedik filmi ile Diriliş Ertuğrul dizileri ilk sırada yer aldı.

“Dünyanın yarısının kullandığı işletim sistemindeki güvenlik açıklarına dair rapor trende unutulur ve…”

Lloyd’s ve Cyence tarafından yayımlanan siber risk raporunda siber saldırıların mevcut sonuçlarını daha iyi anlamak için iki senaryo üzerinden ilerleniyor. İki senaryo da, siber saldırılara karşı alınan önlemleri sağlamlaştırabilmek için analistlerin hayal güçlerinin bir ürünü. Oldukça ilginç olan bir senaryoya göre, bir siber güvenlik analisti, içinde küresel piyasanın yarısı tarafından kullanılan bir işletim sisteminin güvenlik açıklarına dair raporu trende unutuyor. Bu rapor “derin web” üzerinden satışa çıkarılıyor. Birisi de sistemdeki açıkları kullanarak maddi kazanç sağlamak amacıyla raporu satın alınıyor.

Yazarlar