Mapfre Genel Sigorta bilgi işlem sistemini yeniledi

Sigortacı Gazetesi

Cumartesi, 1 Kasım 2014
Yazı Boyutu
  • increase font size
  • Default font size
  • decrease font size
Sigortacı Gazetesi HABERLER HABERLER Mapfre Genel Sigorta bilgi işlem sistemini yeniledi


Mapfre Genel Sigorta bilgi işlem sistemini yeniledi

e-Posta Yazdır PDF

Mapfre Soft bünyesinde geliştirilen Webtronweb’in sürekli kendini yenileyen ve gelişime açık bir program olduğunu belirten Mapfre İş Geliştirme, Kurumsal İletişim, Müşteri İlişkileri ve Toplam Kalite Direktörü Cristina Şakı, bu sistemin 15 ülkede kullanıldığını söyledi.

 

 

 

Mapfre’nin son yıllarda teknolojik altyapıya yaptığı yatırımlar konusunda bilgi veren Mapfre Genel Sigorta İş Geliştirme, Kurumsal İletişim, Müşteri İlişkileri ve Toplam Kalite Direktörü Cristina Şakı, “Mapfre teknolojik yeniliklerin her zaman büyük bir savunucusu olmuştur” dedi.
Bu çerçevede, güçlü teknolojik yatırımların, özellikle 3 nedenden dolayı, Mapfre stratejisinin son yıllardaki temel taşlarından biri olarak karşımıza çıktığını belirten Şakı, “Bunlardan ilki, globalleşme süreci içerisinde, Mapfre’nin faaliyette bulunduğu 40’tan fazla ülkedeki şirketleri ortak bir standarda getirme, teknolojik gelişimleri homojenleştirme, işleyiş süreçlerini ve ticari yönetim metotlarını optimize etme ihtiyacıdır. Bununla birlikte, kaynak kullanımının iyileştirilmesi ve her geçen gün daha da güçlenen rekabet ortamında, iş yönetim süreçlerinin daha verimli kılınması da teknolojiye yapılan güçlü yatırımların önemli nedenlerinden bir tanesidir. Diğer bir neden ise, nihai tüketicinin gerçek ihtiyaçlarına yönelik pazarlama faaliyetleri ve satış sonrası hizmetlerin yönetimi için satış ağının desteklenmesidir” diye konuştu.

‘TRONWEB 15 ÜLKEDE KULLANILIYOR’
Mapfre Genel Sigorta’nın, sigortacılık kavramına getirdiği yeniliklerle öncü konumunu her geçen gün pekiştirdiğini ifade eden Cristina Şakı şunları söyledi: “Bu yeniliklerden biri olan bilgi işlem projesi ile daha kaliteli ve daha hızlı hizmet sağlamayı hedefliyoruz. 1990 yılından bu yana, Merkez Ofis’te kurulu ve Mapfre Grubu’nun her türlü altyapı oluşturma ve geliştirme ihtiyacını bir merkezden yürüten Mapfre Soft ekibi tarafından geliştirilmeye başlanan Tronweb sistemi sürekli kendini yenileyen gelişime açık bir program.”
Tronweb sisteminin üretim, hasar, tahsilat, reasürans, koasürans ve muhasebe gibi bir sigorta şirketinin ihtiyaç duyabileceği tüm modülleri  ihtiva ettiğini belirten Şakı, “Programın esnek yapısı ile her ülkenin kendine özgü sistem tanımlarını yapabilmesi mümkün kılınmıştır. Ülkeler kendi iş süreçlerini programa tanımlayarak hayata geçirebiliyor ve program, şu anda yaklaşık 15 ülkede kullanılıyor” dedi.

Mapfre Genel Sigorta’da Tronweb’e geçiş süreci ile ilgili çalışmaları yaklaşık 2,5 sene önce başlattıklarını belirten Şakı, “Bu süre içerisinde Mapfre Genel Sigorta bilgi işlem yetkilileri ve konusunda uzman kullanıcı yetkililer büyük bir özveriyle çalıştılar ve aynı özveriyle çalışmalarını sürdürüyorlar. 2011 Mart ayı sonuna kadar acente ve branş geçiş süreçlerinin tamamlanması hedefleniyor. Yıl sonuna kadar işleyiş takibi ve gerekli son dokunuşlarla sistem iyileştirme süreçleri de devam edecek” diye konuştu.

‘GRUP ŞİRKETLERİ ARASINDA SİNERJİ YARATIYOR’
Mapfre’nin bulunduğu diğer ülkelerle aynı bilgi işlem sistemini kullanmanın bu şirketlerdeki iyileştirmelerden, yeni teknolojik gelişmelerden ve yeni entegre yazılımlardan yararlanma olanaklarını artırdığına işaret eden Şakı şunları söyledi: “Sistem, gruba mensup kurumlar arasında hiç şüphesiz ki büyük bir sinerji yaratıyor. TronWeb’in, Mapfre Genel Sigorta’dan önce 15 ülkede kullanılmaya başlandığını söylemiştim. Program bu dönem süresince oldukça geliştirildi ve yıllar boyunca sigortacılık sektörünün ihtiyaçlarına uyarlandı.  Bu durum, hiç şüphe yok ki, bizlere büyük bir avantaj sağlıyor.  Bu anlamda, TronWeb programının her ülkenin kendi ihtiyaçlarına uyarlamasına olanak sağlayan esnek yapısının avantajı da büyük.

Son olarak, ticari faaliyetlerin etkin yönetimini destekleyen diğer programların Tronweb’le tam entegrasyonunun, şirketimiz için çok büyük bir avantaj sağlayacağının altını çizmek gerekir. Bu profesyonel iş çözümleri arasında: “Business Intelligence (BI)”, proje yönetim sistemleri, doküman yönetimi ve arşivleme çözümleri, CRM ve tarife hesap çözümleri sayılabilir. Bu programlar, Mapfre Genel Sigorta’nın ihtiyaçlarına göre geliştirilmeye ve uyarlanmaya başlandı.”

‘ACENTE DESTEK HİZMET EKİBİ’
Webtronweb’in, acentelerin internet aracılığıyla sisteme giriş yaptığı bir program olduğunu belirten Şakı, “Bu programın içeriğinden, ekran görünümüne, alanlarına, etiketlerine kadar tüm detayları ‘kullanılabilirlik’ alanında konusunda uzman kişilerce tasarlandı. Hem etkinlik hem de kullanılabilirlik açısından en iyi sonuçları elde etmek amacıyla, programın görünüm ve içeriği üzerinde uzun ve detaylı çalışmalar yapıldı” dedi.
Bunun yanı sıra, eski programdan Webtronweb’e geçiş esnasında acentelere daha kaliteli ve daha hızlı hizmet verebilmek amacıyla merkez ofiste bir “Acente Destek Hizmet” ekibi kurduklarını söyleyen Şakı, “Bu destek hizmeti aracılığı ile acentelerin yeni bilgi işlem sistemine geçişleri esnasında karşılaşabilecekleri her türlü soru ve taleplerin, yetkili personel tarafından çözümlenmesini amaçlıyoruz. Webtronweb programının etkin bir şekilde kullanılmasına yönelik olarak Mapfre Genel Sigorta bünyesinde uzman bir ekip tarafından hazırlanan ve yeni sisteme ait ekran görüntülerinin seslendirmeli olarak aktarıldığı eğitim videolarını da bir eğitim kiti ile birlikte acentelerimize ulaştırıyoruz. Bundan sonraki süreçlerde, acentelerimizin yönlendirmesi ile birlikte tarafımızdan da yapılacak olan analizler ve geliştirme çalışmaları doğrultusunda, sisteme ilişkin olası iyileştirmeleri sürdüreceğiz” diye konuştu.
İş Geliştirme, Kurumsal İletişim, Müşteri İlişkileri ve Toplam Kalite Direktörü Cristina Şakı, önümüzdeki dönemde yapacakları çalışmalarla ilgili olarak şunları söyledi: "Mapfre Genel Sigorta olarak, teknolojik iyileştirilmelerin yanı sıra, 2011 içerisinde, optimizasyonun sağlanması amacıyla iş süreçlerinin iyileştirilmesi, kaynak kullanımının verimliliği ve etkinliğinin arttırılması gibi farklı birçok temel konuya da odaklanacağız. Bu amaç doğrultusunda şirket içinde uzman bir ekip oluşturduk. Bunun dışında diğer bir konsantrasyon alanımız, son müşterinin ihtiyaçlarının belirlenmesinde önemli bir strateji olan CRM projemizin acentelerimizin işbirliği ile geliştirilmesi olacak.”

‘HEDEF ACENTENİN ÜRETKENLİĞİNİ ARTIRMAK’
Cristina Şakı, Tronweb’in acenteye sağlayacağı imkânlar konusunda şunları söyledi: “Stratejik planımız içersinde yer alan hedeflerden bir tanesi de, Tronweb’le entegre olan diğer destek amaçlı bilgi işlemsel çözümleri geliştirerek, işbirliği içerisinde olduğumuz acentelerimizin üzerindeki operasyonel yükü hafifletmek ve temel hedefleri olan üretim üzerinde odaklanmalarını mümkün kılmak. Aynı zamanda bu şekilde, her ürünün ve ticari kampanyanın hitap ettiği müşteri segmentinin belirlenmesine imkân verecek yeni çözümler geliştirerek acentelerimizin üretkenliğini de artırmayı hedefliyoruz.”

English

MAPFRE GENEL SİGORTA renewes its data processing system


Cristina Şakı, The Director of Business Development, Corporate Communication, Customer Relations and Total Quality at MAPFRE stated that Webtronweb, the software developed by MAPFRE SOFT constantly renews itself and is open to development. Şakı said that the system is used in 15 countries.


 

altbanneraralik

Assist Line

Sigortacı Önemli İnternet Adresleri

İstatistikler

Üyeler : 9145
İçerik : 5596
İçerik Tıklama Görünümü : 8081966

  • Giriş Yap
  • Kayıt ol
    Kayıt Alanı
    *
    *
    *
    *
    *
    Doldurulması Zorunlu Alan(*)
  • Haftalık Bülten Almak İstiyorum

    Follow us on Twitter