Okan Utkueri - Ali Erhan Tamer

Hasar süreçlerinin takibine teknolojik çözüm

QRCROS kurucu ortakları Cüneyt İspir ve Veli Şahin, geliştirdikleri uygulamayla sigorta şirketlerinin ve servis sahiplerinin oto hasar onarım süreçlerinin şeffaf bir şekilde takip edilmesini sağlıyor. Aracın onarım için servise gelme ve müşteriye geri teslim edilme anı arasında geçirdiği süreci takip eden uygulamanın maliyet kontrolünü sağlayacağı ve ikame araç sürelerini kısaltacağı düşünülüyor.

“Sigortanın Geleceği” başlığıyla hazırladığımız bu sayfalarda, sektöre yeni bir soluk getirecek, yeni çözümler ortaya koyan girişimlere fırsat buldukça yer veriyoruz. Bu ayki konuklarımız, oto hasar onarım süreçlerinin daha etkin, verimli ve şeffaf bir şekilde takip edilmesi ve yönetilmesini hedefleyen QRCROS girişiminin kurucu ortakları Cüneyt İspir ve Veli Şahin.

Okan Utkueri, Veli Şahin ve Cüneyt İspir.

Okan Utkueri, Veli Şahin ve Cüneyt İspir.

Qrcros’un kurulma hikayesini kısaca paylaşır mısınız?

Yaklaşık 10 yıldır aklımızda olan bir proje. Hasarlı aracın kaza yapma anından onarımı tamamlanana kadar olan süreci nasıl daha etkin bir şekilde takip edebiliriz sistematiğini detaylı bir şekilde yazarak patent müracaatımızı yaptık. Bu hayalimizi bir dijital platforma dönüştürdük. Sigorta şirketinin, servislerin, müşterilerin, yedek parça tedarikçilerinin, eksperlerin ve diğer tüm tarafların faydalanacağı bir yapı kurmaya çalıştık.
QRCROS platformunu, oto onarım hizmeti veren Tunalı Motorlu Araçlar ve yazılım şirketi olan Softnec Bilişim ortaklığı ile gerçekleştirdik. Böylelikle, bu projenin ihtiyacı olan saha bilgisi ve süreç deneyimi ile teknolojik yetkinlikleri bir araya getirmiş olduk. 2017 yılının ortalarında kararı aldık ve yazılıma başladık. Kendi servisimizde demoları yaptığımız için eksiklerimizi görebildik. Bugün geldiğimiz noktada sektörde emsali olmayan bir hasar onarım süreç takip yazılımına sahip olduk.

Qrcros hangi probleme çözüm üretiyor?

Aracın onarım için servise gelme ve müşteriye geri teslim edilme anı arasında geçirdiği süreçte ne olduğunu kimse takip edemiyor.
Aracın servise kabul edilmesi, atölyedeki onarım zamanları, beklemeler ve nedenleri, yedek parçaların geliş zamanları ve parça kalitesi, araç şu an hangi istasyonda ve ne durumda gibi sorular kafamızı hep meşgul ediyordu. Durumu öğrenmek ve müşteriyi bilgilendirmek, servisimizi doğru yönetmek ve en önemlisi verimli çalışıp çalışmadığımızı görmek için dijital bir sisteme ihtiyacımız olduğunu biliyorduk.
QRCROS ile, kullanımı kolay, mevcut problemleri çözen ve altyapısı yeni özellikler eklemeye uygun bir yapı oluşturduk.

Qrcros nasıl çalışıyor?

Hasar gören her araca özel bir Kare Kod oluşturup, bir mobil uygulama ve kare kod yardımıyla tüm süreci takip etmeyi hedefledik.
Teslim almada, ekspertiz istasyonunda, kaporta, boya, trim gibi onarım noktalarında gerçekleşen ve öngörülen süre karşılaştırılabiliyor. Onarım sürecini şeffaf bir şekilde sigorta şirketine açıyoruz. Ayrıca yedek parçanın geliş zamanları, parçanın kalitesi gibi detaylar da QRCROS ile takip ediliyor.
Ayrıca, bu sayede, farklı şehir ve nitelikteki servislerin performans takibine yönelik istatistiki bilgiler alma imkanı var.
Servis sahipleri de, verimli çalışmak, personeli takip edebilmek, maliyetleri kontrol etmek ve gelirlerini artırmak için QRCROS sistemini tercih ediyor.

Bu platformdan ne tür faydalar sağlanacak?

Onarım süreci şeffaf bir şekilde takip edildiği için, maliyet kontrolü anlamında önemli faydalar sağlamak mümkün. Öncelikle ikame araç süreleri kısalabilir. Yedek parça tedarik süreci takip edilir.
Eksperler ve saha kontrol elemanları, QRCROS kullanarak aracın başında yaptığı ziyaret ve güncellemeleri sisteme girebilirler.
Değişen yedek parçaları toplayan firmalar servise geliş zamanlarını belgeleyebilir ve aldığı parçaları fotoğraflayarak sisteme aktarabilir.
Kurtarıcılar hasarlı aracın yanına gidiş zamanlarını, fotoğrafları ekleyebilirler. Kurtarıcıya aracın yönlendirildiği servis bilgisi otomatik olarak verilebilir.
QRCROS ilerleyen dönemlerde olay yerinde kullanıma açılabilir. Mobil uygulamamız sayesinde kaza anından itibaren süreci takip edebiliriz.
Girişimin mevcut durumu ve büyüme planlarınızı kısaca anlatır mısınız?
Mevcut yapıda tanıtım sunumlarını kurucu ortaklar olarak biz yapıyoruz. Projenin heyecanını en iyi biz hissedebiliriz ve en doğru şekilde biz tanıtabiliriz diye düşündük. Yakın zamanda teknopark içerisinde çalışmaya başlayıp, ekibimizi genişleteceğiz.
Platformu kullanmaya başlayan servislerden gelen ilk geri dönüşler çok pozitif.
Hemen hemen tüm sigorta ve filo şirketlerine ziyaret yapmaya çalıştık.
Büyümeyi özellikle sigorta şirketleri ile gerçekleştirmek istiyoruz. Yaptığımız görüşmelerdeki ortak karar, böyle bir yazılıma sektörün ihtiyacı olduğu yönündeydi. Prensipte anlaştığımız şirketlerle, belirledikleri servislerde pilot çalışmalarını başlattık.
QRCROS’u en az 5 dile çevirmek için çalışmalara başladık. Bu platform uluslararası bir yapıya dönüştürmek amacındayız.

İlave etmek istediğiniz noktalar var mı?

Özellikle bize inanan ve QRCROS sistemini kullanmaya başlayan servislere ve sistemi beğenen, denemek isteyen sigorta şirketlerine teşekkür etmek istiyoruz. Onların destekleri ve bize inanmaları çok önemli.
Biz QRCROS olarak yeni başladığımız bu yolda hem servislerin hem sigorta ve filo şirketlerinin, diğer tüm tarafların kullanacağı bir platform oluşturmak istiyoruz.
Önemli bir aşamasını tamamladığımız QRCROS yazılımını kullanıcıların destekleriyle çok daha iyi yerlere getireceğimize inanıyoruz.


Insurtech’ler ile sigorta şirketleri ortak bir ekosistemde buluşmalı

KOOPHub’ın düzenlediği “Insurtech 101” başlıklı etkinlikte, sigorta şirketleri ve insurtech girişimlerin işbirliği içerisinde çalışacağı bir platformu oluşturmanın kritik bir başarı faktörü olacağı vurgulandı.

 

Konuşmacılar; Emrah Çalık (HDI Sigorta) Esra Öğe (Aksigorta), ve Okan Utkueri.

Konuşmacılar; Emrah Çalık (HDI Sigorta) Esra Öğe (Aksigorta), ve Okan Utkueri.

 

KOOPHub tarafından düzenlenen insurtech buluşmalarına “Insurtech 101” başlıklı etkinlikle devam edildi.

17 Ocak tarihinde Kolektif House’ta düzenlenen, Aksigorta’dan Esra Öğe ve HDI Sigorta’dan Emrah Çalık ile birlikte konuşmacı olarak yer aldığım bu etkinliğe yoğun bir ilgi vardı. Insurtech kavramı, global anlamda bu alanda dikkat çeken girişimler, dijitalleşme sürecinde insurtech girişimlerin rolü, sigorta şirketleri ile olası işbirliği modelleri ve ülkemizde sağlıklı bir insurtech ekosistemi oluşturmanın adımları gibi ana başlıklar altında, izleyicilerin de katılımıyla keyifli bir sohbet gerçekleşti. 

KATILIMCI SAYISI VE DAĞILIMI ÇOK MEMNUN ETTİ 

KOOPHub tarafından düzenlenen bu buluşmalardaki katılımcı sayısının ciddi bir ivmeyle artmakta olması, insurtech konusuna olan yükselen ilginin önemli bir göstergesi. Daha da önemlisi, katılımcıların dağılımının ekosistemi temsil eden paydaşlar düzeyinde çeşitlilik göstermesi. Ana oyuncular olan girişimciler ve sigorta şirketlerinden temsilcilerin yanı sıra, sektör bünyesinde görev yapan broker, acente ve eksper gibi farklı paydaşlardan da bu alana ilgi duyan katılımcıların olması sevindiriciydi. 

GLOBAL INSURTECH ORTAMI NİÇİN BU KADAR HAREKETLİ?

Dünya genelinde 2.000 civarı aktif insurtech girişiminin faaliyet gösterdiği tahmin ediliyor. Son 3-4 yıllık süreçte, yıllık ortalama 150-200 arası girişim, 2.5-3 milyar dolar düzeyinde yatırım alıyor. Global startup ekosisteminde insurtech alanına ilgi artan bir hızla devam ediyor. Bunun arkasındaki sebepleri değerlendiren konuşmacılar, sigorta sektörünün geleneksel çalışma alışkanlıklarının, mevcut yapıdaki kronik problem noktalarının ve özellikle müşteri ile olan iletişim, deneyim yönetimi açısından yaşanan zorlukların, bu artan ilgiyi doğurduğunu vurguladı. Son dönemlerde öne çıkan, yapay zeka, blockchain, robotik süreç otomasyonu, nesnelerin interneti, mobilite, giyilebilir teknoloji, biogenetik gibi tüm yüksek teknolojiye dayalı inovatif çözümlerin sigortacılık alanına dokunuyor olması bir diğer önemli sebep ve avantaj olarak belirtildi.

SİGORTA DEĞER ZİNCİRİ DİJİTALLEŞİYOR

Konuşmacıların altını çizdiği bir diğer nokta da, ürün geliştirme, satış, müşteri iletişimi, underwriting, risk yönetimi, hasar gibi sigorta değer zincirini oluşturan tüm halkaların dijitalleşmeye başlamış olması. Sektörün ana oyuncusu olan sigorta şirketlerinin bu anlamda ciddi bir çaba içerisinde olduğu; ama öte yandan, sektörün yaşadığı zorluklar, yoğun operasyonel süreçler, kısıtlı kaynaklar ve önceliklendirme problemleri gibi etkenlerle, değer zincirinin tüm halkalarında ideal dijital çözümleri tek bir şirket çatısı altında sağlamanın güçlüğü belirtildi. 

Diğer taraftan, çok daha çevik, hızlı ve tek bir alana odaklı çalışan startup girişimlerin, bu açıdan önemli avantaja sahip olduğu net. Bu sebeple de, sigorta şirketleri ve insurtech girişimlerin işbirliği içerisinde çalışacağı bir platformu oluşturmak kritik başarı faktörü olacak.

SEKTÖRÜN ÖNEMLİ ‘ACI NOKTALARI’ NELER?

Startup girişimini doğuran başlangıç noktası, bir problemin tespiti ve buna yönelik bir çözüm yaratma enerjisi. Bu açıdan bakıldığında, insurtech girişimlerin de ana odak noktasının, sigorta sektörünün yaşadığı sıkıntılar ve İngilizcede “Pain Points” olarak nitelenen, acıyan noktalar olmalı. Yani bir ölçüde, insurtech’ler sektörün dertli olduğu noktalara derman olacak çözümler üretmeli. Bu açıdan konuşmacıların önemle vurguladığı iki alan oldu. İlki hasar süreçleri. Hem müşterilerin çok daha hızlı, kolay ve mobil hizmet alacağı hem de şirketlerin süreçleri daha etkin ve maliyet ekonomisi sağlayarak yönetebileceği çözümlere ihtiyaç var. Öne çıkan ikinci alan da, müşteri deneyimi ve iletişim oldu. Sektörün müşteri iletişiminde ciddi iyileşme sağlaması, farklı yaşam evrelerine dokunan proaktif çözümler sunması ve çok daha güçlü bir müşteri deneyimi yaratması açısından teknolojiye dayalı insurtech girişimlerin önemli katkı sağlayabileceği belirtildi. Bunun için de, 3 önemli temel prensibin, basitlik, uygunluk ve değer yaratma olması gerektiği anlatıldı.

INSURTECH EKOSİSTEMİ

Kapanışta söz alan KOOPHub kurucu ortağı Demet Zubeyiroğlu, bu etkinliklerin amacının, sigorta alanındaki inovasyon ve teknolojiye dayalı girişimlerin artması olduğunu vurguladı. Bu konuda, sektör genelindeki paydaşlarla girişim ekosistemi arasında işbirliği fırsatları ve somut uygulamalar oluşması için etkin bir platform rolü üstlenmeyi arzu eden KOOPHub, önümüzdeki süreçte benzer buluşmalar organize etmeyi sürdecek.

1 Şubat 2019

İlgili Haberler

Yazarlar