İhtiyaca yönelik ürünler bu yıla damgasını vuracak

Piyasa ihtiyaçlarını her alanda yakından takip ettiklerini belirten Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, bu yıl bireylerin istekleri ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlenen ürünlerin önem kazanacağını söyledi.

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, Türk sigorta sektörünün 2016 yılı ve geleceği hakkında değerlendirmelerde bulundu. Türk sigorta sektörünün enflasyon oranlarının üzerinde bir büyüme gösterdiği bilgisini paylaşan Pamukçu, “Sektör, prim üretimi bazında 2016 yılını nominal olarak %30.5, reel anlamda ise  %20.2 oranında bir büyüme ile kapatmıştır. Hayat dışı branşlar prim üretimi toplamında ise büyümenin nominalde %30, reelde ise %19.8 olarak gerçekleştiği görülmektedir. 2016 yılı ele alındığında, en çok prim üretilen branş kara araçları sorumluluk (trafik) sigortaları olmuş, bu branşı kara araçları (kasko) takip etmiştir” diye konuştu.
Hayat dışı branşların toplamında, 2015 yılını teknik zarar ile kapatan sektörün, 2016 yılını teknik kâr ile kapatmasının hayat dışı branşlarda da yükselen bir grafik çizildiğini göstermekte olduğunu belirten Pamukçu,  sektör prim üretiminin % 54’ünü oluşturan kasko ve trafik sigortalarında 2016 yılında görülen teknik iyileşmenin, konsolide sonuçların da yıl sonunda olumlu olmasına yön verdiğini ifade etti. Pamukçu, sözlerine şöyle devam etti:  “Sigorta sektörünün büyümesi, Türkiye ekonomisinin büyümesi ile paralel doğrultudadır. Bu sebeple 2017 yılında, ülkedeki yatırımların artması ve büyümeye paralel olarak, sigorta sektörünün de büyümeye devam edeceği yadsınamaz bir gerçektir.
2017 yılında sigortalılar tarafından tercih edilecek sigorta ürünlerine gelirsek;  2016 yılında olduğu gibi ilk etapta trafik ve kasko sigortalarının yanı sıra sağlık, yangın, mühendislik ve nakliyat branşlarında büyüme yaşanabileceğini düşünüyorum.”

‘İHTİYACA YÖNELİK ÜRÜNLER HAZIRLAYACAĞIZ’
Şirket hedeflerini de paylaşan Pamukçu, 2017 yılında şirket olarak ürün yapılarını tekrar gözden geçirdikleri bireysel sigortaların yanı sıra özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin yangın, nakliyat, inşaat sigortalarında hem üretimi, hem de kârlılığı artırmayı hedeflediklerini söyledi ve ekledi: “Türk Nippon Sigorta olarak bu ürünlerin dışında, 2017 yılında sağlık ve ferdi kaza tabanlı sigorta ürünlerimiz ile sektörde etkin bir oyuncu olacağız. Ayrıca her alanda piyasanın ihtiyaçlarını yakından takip ederek, bu anlamda ihtiyaca yönelik farklı ürünler hazırlayıp, bu ürünlerin çeşitli satış kampanyaları ile desteklenmesine olanak sağlayacağız. 2017 yılında her ihtiyaca göre sigorta ürünü oluşturulmasının, sektördeki en önemli adımlardan biri olacağını düşünüyorum.”

‘SİGORTA BİLİNCİNİ ARTIRACAK BİR ÇALIŞMA YAPILMALI’
Pamukçu, konuşmasını Türkiye sigorta sektörü için atılacak en büyük adımlardan birinin sigortacılık eğitimi verilmesi olacağını söyleyerek sonlandırdı: “Ülkemizdeki sigorta bilinirliğinin ve bilincinin yeterli düzeyde olmaması ve sigortanın geniş tabana yayılmaması ülkemiz sigorta piyasasının hedeflenen seviyelerde oluşmamasına yol açmaktadır. Swiss Re’nin 2015 yılı Sigma Raporuna göre; Gayri Safi Milli Hasıla içinde Türk sigorta sektörünün prim üretimi %1.55. Bu oran gelişmekte olan ülkelerde %2.92, gelişmiş ülkelerde %8.12 ve dünya genelinde de %6.23 oranında beliriyor. Bu ölçekte baktığımızda esasında sektörümüz gelişmekte olan ülkelere göre bile Gayri Safi Milli Hasıla içinde çok düşük bir pay alıyor.
Tüm bunların yanı sıra Türkiye’de zorunlu olan sigortalarda bile sigortalanma potansiyelinin çok düşük olduğunu görüyoruz. Birçok sigortalının yeterli bilinç düzeyinde olmadığını görüyoruz. Bu konuda sektör olarak sigorta bilincini artıracak kapsamlı bir çalışma yapmamız gerektiğini düşünüyorum. İnsanlarda sigorta bilincinin artırılması için sektörde tanıtım çalışmalarının biraz daha artırılması lazım. Ayrıca sektör olarak ortak amacımızın her evde mutlaka bir sigorta poliçesinin bulunmasını sağlamak olmalıdır. Bunun yanında, Türkiye’de ‘sigortacılık’ kavramını, eğitim müfredatlarına ilave ederek, geniş bir eğitim çerçevesinde anlatmanın, sigorta sektörü için atılacak en büyük adımlardan biri olacağı görüşündeyim. Sigorta bilincine sahip olan tüketiciler, kendi ihtiyaç ve beklentileri ile paralel sigorta ürünlerini doğru şekilde seçerek, risklerini en sağlıklı şekilde teminat altına alabileceklerdir.”

15 Nisan 2017

İlgili Haberler

AvivaSA’dan Türkiye’nin 10 yılı araştırması: %67, çocuklarının geleceğine garanti istiyor

AvivaSA, 10. yıl iletişim çalışmaları kapsamında “Türkiye’nin 10 Yılı” araştırması ile geçmiş ve gelecek 10 yıla ışık tuttu. Araştırmaya katılanların %67'si gelecek 10 yıl içinde “çocuklarının geleceklerini garanti altına almanın” ilk tercihleri olduğunu belirtti. Geçmiş 10 yıla ilişkin “Ah Keşke!” denen şey ise, en yüksek oranda (%34) “Keşke boş zamanlarımı daha dolu dolu geçirseydim” oldu. Araştırmada ayrıca, son 10 yıl içinde, Türkçe pop şarkısı ve şarkıcısı, Türk filmi, Türk dizisi, Türk sinema ve tiyatro oyuncusu ve Türk sporcusu gibi alanlarda, Türk insanının en başarılı bulduğu isimlere de yer verildi. Tarkan, Kenan İmirzalıoğlu, Arda Turan, Ali Sunal isimleri ve Recep İvedik filmi ile Diriliş Ertuğrul dizileri ilk sırada yer aldı.

“Dünyanın yarısının kullandığı işletim sistemindeki güvenlik açıklarına dair rapor trende unutulur ve…”

Lloyd’s ve Cyence tarafından yayımlanan siber risk raporunda siber saldırıların mevcut sonuçlarını daha iyi anlamak için iki senaryo üzerinden ilerleniyor. İki senaryo da, siber saldırılara karşı alınan önlemleri sağlamlaştırabilmek için analistlerin hayal güçlerinin bir ürünü. Oldukça ilginç olan bir senaryoya göre, bir siber güvenlik analisti, içinde küresel piyasanın yarısı tarafından kullanılan bir işletim sisteminin güvenlik açıklarına dair raporu trende unutuyor. Bu rapor “derin web” üzerinden satışa çıkarılıyor. Birisi de sistemdeki açıkları kullanarak maddi kazanç sağlamak amacıyla raporu satın alınıyor.

Yazarlar