Oğul Doğa Gökşin

Karşıt görüş: Sürücüsüz araçlara geçiş sürecinde kazalar artacak mı?

Sürücüsüz araçların kazaların sıfırlanmasına, kaza sigortalarının uygulamadan kalkmasına yol açması tahmin edilirken geçiş sürecinde yeni risklerin doğabileceği belirtiliyor.

Araçları şeritte tutan, diğer araçlarla arasındaki emniyet mesafesini aşmayan ve trafik durumuna ilişkin uyarıda bulunan sürücü destek teknolojisi, otomobil üreticilerini endişelendiriyor. Buna benzer teknolojik uygulamaların kaza oranlarını düşürmesine yardımda bulunacağı tahmin edilirken aksine araştırmacılar akıllı araçların, insanları araç sürüşü konusunda kötüleştireceği yorumunu yapıyor. Sürücüsüz araca geçilirken sürücü destek teknolojisine sahip araçların kullanılması öngörülüyor.

İLGİLİ HABERLER

Sürücüsüz araçlarda kanguru problemi

Sürücüsüz araçlarda 80 milyar dolarlık potansiyel

Sürücüsüz araçlar gerektiğinde trafik kurallarını ihmal edebilir mi?

Görme engellilerden sürücüsüz araç için ‘ehliyet’ talebi

İNSANLARIN SÜRÜŞ BECERİLERİ DÜŞÜŞ GÖSTERİR Mİ?

Insurance Journal’da yer alan habere göre, Hondas, Nissans ve Chevys gibi lüks araçlarda sürücü destek teknolojisi hızla yayılıyor. Üreticilerin endişeleri güvenliği artırmaya yönelik bu otomatik yardımların öngörülemeyen bir sonucu olabileceği yönünde: İnsanların sürüş becerileri düşüş gösterir mi?

Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü başkanı Adrian Lund, “İnsanları kontrol etmeyle ilgili pek çok endişemiz var ve şimdi bunu odaklanmaya çalışıyoruz. Teknolojik gelişmeler sürüş işini kolaylaştırıyor. Bu da sürüş sırasında insanların daha az dikkat edeceği anlamına geliyor” dedi.

ABD’de trafik kazasından kaynaklı ölümler son iki yılda yüzde 14 arttı ve 2016’da 40 binden fazla kişi hayatını kaybetti. Dar yollar ve hızın artması kazalar için mazeret olurken kazaların birçoğunun yaşanmasının sebebi “dikkatsizlik.” ABD’de yayınlanan veriler, sürüş sırasında elle kullanılan cep telefonu gibi cihazların kazalara sebep olduğunu gösteriyor. Öte yandan Almanya, Avusturya ve İsviçre’de yapılan Yol Güvenliği Araştırması, trafik kazalarının yüzde 60’ının cep telefonu kullanımı nedeniyle gerçekleştiğini ortaya koymuştu.

Sürücüsüz araçlara geçiş sürecinin “sürücü destek” teknolojisi ile gerçekleşmesi beklenirken bunun da yeni bir risk doğurduğu belirtildi.

11 Ağustos 2017

İlgili Haberler

Yazarlar