Küresel sigortacılar 2016’yı kârla kapadı

Büyük reasürans ve sigorta grupları, 2016 yılında da kârlılıklarını korudu. Yıl sonunda en yüksek kâr artışını %212 ile Aegon yakaladı.

Büyük reasürans ve sigorta grupları, 2016 yılını kârla kapadı. Uluslararası grupların bir kısmının kârı düşerken, bir kısmı kârını daha da artırdı.
Büyük reasürans gruplarından en çok Swiss Re’nin kârı düştü. Her ne kadar %22.6 oranında düşse de, grup kârını 4.6 milyar dolar olarak açıkladı. Munich Re’nin de kârı %16.1 düştü ve 2.8 milyar dolar oldu. SCOR’da da kârlılık %6 düşerek 643 milyon dolar oldu.
Kârını artıran gruplarsa Hannover Re ile Everest Re oldu. Hannover Re %1.8 artışla 1.8 milyar dolar, Everest Re ise %1.9’luk artışla 996 milyon dolar kâr etti.  Uluslararası reasürans ve sigorta brokeri Aon plc’nin kârı ise aynı kaldı ve 1.4 milyar dolar olarak açıklandı.
Sigortacılardan en yüksek kâr artışı %212’yle Aegon’dan geldi. Geçen yılı zararla kapatan Aegon, 2016’da 623 milyon dolar kâr açıkladı. Bir diğer yüksek artış da %135 ile 4.1 milyar dolar kâr eden Chubb’dan geldi. Kârını artıran diğer sigortacılarsa %70 ile Zurich Insurance Group (3.4 milyar dolar kâr), %12 ile Aviva (3.6 milyar dolar kâr) ve %4 ile Allianz (7.3 milyar dolar) ve yine %4 ile Axa (6.2 milyar dolar kâr) oldu.
Kârlılığı en çok düşen ise %86 ile MetLife oldu. Grup bu düşüşe karşın 697 milyon dolar kâr etti. Kârı azalan bir diğer sigortacı ise Prudential oldu. Prudential’ın kârı 2016 yılında %22.6 oranında düşerek 4.4 milyar dolara geriledi.

Zurich’ten %70’lik kâr artışı
Zurich Insurance Group, 2016 yılında 3.4 milyar dolar kâr etti. Bir önceki yıl 2 milyar dolar kâr eden grubun kârı böylece %69.9 oranında arttı. Grubun prim üretimiyse bir önceki yıla göre pek değişmedi ve 48.2 milyar dolar olarak kayıtlara geçti. Toplam gelirlerse 67.2 milyar doları buldu. Özvarlık verimliliğiyse %11.8 olarak açıklandı.

Aon PLC’nin kârı aynı kaldı
Aon plc, 2016 yılında 1.4 milyar dolar kâr etti. Grup, bir önceki yıl da benzer bir performans sergilemiş ve yine 1.4 milyar dolar kâr etmişti. Grubun toplam gelirleri de bir önceki yılla aynı kaldı ve 11.6 milyar dolar olarak kayıtlara geçti.

Everest Re kârını %1.9 artırdı
Everest Re, 2016 yılında 996 milyon dolar kâr etti. Bir önceki yıl 977 milyon dolar kâr açıklayan grup, kârını %1.9 oranında artırmış oldu. 2016’da grubun prim üretimi %0.5 arttı ve 5.3 milyar dolar olarak açıklandı. Özvarlık verimliliğiyse %13 oranında gerçekleşti.

Aegon’dan %212’lik kâr artışı
Aegon, 2016 yılında 623 milyon dolar kâr etti. 2015 yılında 556 milyon dolar zarar eden grubun kârı %212 oranında artış gösterdi. Grubun özvarlık verimliliğiyse %8 olarak gerçekleşti. Prim üretimi 24.9 milyar dolar olurken, toplam gelirlerse 35.8 milyar dolar olarak gerçekleşti.

MetLife’ın kârında %86’lık düşüş
MetLife, 2016 yılında 697 milyon dolar kâr etti. Bir önceki sene 5.1 milyar dolar eden MetLife’ın kârı %86.4 oranında düştü. Grubun prim üretimi 39.1 milyar dolar, toplam gelirleriyse 63.4 milyar dolar olarak gerçekleşti.

Chubb kârını %135 artırdı
Chubb, 2016 yılında 4.1 milyar dolar kâr etti. Bir önceki yıl 2.8 milyar dolar kâr eden grubun kârı %135.8 oranında artmış oldu. Toplam prim üretimiyse 2016 yılında %58.8 artışla 28.1 milyar dolar olarak gerçekleşti.

Swiss Re’nin kârı %22 azaldı
Swiss Re, 2016 yılında 3.5 milyar euro kâr etti. Bir önceki yıl 4.6 milyar dolar kâr eden grubun kârında %22.6 oranında bir azalma görüldü. Grubun toplam prim üretimi bir önceki yıla göre yaklaşık %10 oranında artarak 33.2 milyar dolar oldu. 2016 yılında yatırım kârlılığı %3.4, özvarlık verimliliğiyse %10.6 olarak gerçekleşti.

Axa’nın kârı %4 arttı
2015 yılında yaklaşık 6 milyar dolar kâr eden Axa, 2016 yılında kârını %4 artırarak 6.2 milyar dolara taşıdı. Grubun toplam gelirleri de bir önceki yıla göre %2 oranında arttı ve 106.6 milyar dolara ulaştı. Özvarlık verimliliğiyse %13.5 olarak gerçekleşti.

SCOR’da kârlılık %6 düştü

2016 yılında SCOR 643 milyon dolar kâr açıkladı. Grubun kârı, bir önceki yıl elde edilen 684 milyon dolarlık kâra göre %6 oranında azaldı. Prim üretimiyse %3 oranında artarak 14.7 milyar dolara ulaştı. Grubun özvarlık verimliliği %9.5 oranındayken, yatırım kârlılığı da %2.9 olarak gerçekleşti.

Allianz’dan %4’lük kâr artışı
2015 yılında 7 milyar dolar kâr açıklayan Allianz, 2016 yılında kârını %4 oranında artırdı ve 7.3 milyar dolara yükseltti. Grubun toplam gelirleri %2.2 oranında küçüldü ve 130.4 milyar euro olarak kayıtlara geçti. Özvarlık verimliliğiyse %12 olarak açıklandı.

Aviva’dan %12 kâr artışı
Aviva, 2016 yılında 3.6 milyar dolar kâr açıkladı. Grubun kârı bir önceki yılki 3.3 milyar dolarlık kâra göre %12 oranında arttı. Grubun özvarlık verimliliği de %12.5 olarak gerçekleşti.

Prudential’ın kârı %22 azaldı
2015 yılında 5.7 milyar dolar kâr eden Prudential’ın kârı, 2016 yılında %22.6 oranında azalarak 4.4 milyar dolara düştü. Grubun toplam gelirleriyse %6 oranında arttı ve 51.5 milyar dolara yükseldi. Özvarlık verimliliği ise %12 olarak kayıtlara geçti.

6 Nisan 2017

İlgili Haberler

AvivaSA’dan Türkiye’nin 10 yılı araştırması: %67, çocuklarının geleceğine garanti istiyor

AvivaSA, 10. yıl iletişim çalışmaları kapsamında “Türkiye’nin 10 Yılı” araştırması ile geçmiş ve gelecek 10 yıla ışık tuttu. Araştırmaya katılanların %67'si gelecek 10 yıl içinde “çocuklarının geleceklerini garanti altına almanın” ilk tercihleri olduğunu belirtti. Geçmiş 10 yıla ilişkin “Ah Keşke!” denen şey ise, en yüksek oranda (%34) “Keşke boş zamanlarımı daha dolu dolu geçirseydim” oldu. Araştırmada ayrıca, son 10 yıl içinde, Türkçe pop şarkısı ve şarkıcısı, Türk filmi, Türk dizisi, Türk sinema ve tiyatro oyuncusu ve Türk sporcusu gibi alanlarda, Türk insanının en başarılı bulduğu isimlere de yer verildi. Tarkan, Kenan İmirzalıoğlu, Arda Turan, Ali Sunal isimleri ve Recep İvedik filmi ile Diriliş Ertuğrul dizileri ilk sırada yer aldı.

“Dünyanın yarısının kullandığı işletim sistemindeki güvenlik açıklarına dair rapor trende unutulur ve…”

Lloyd’s ve Cyence tarafından yayımlanan siber risk raporunda siber saldırıların mevcut sonuçlarını daha iyi anlamak için iki senaryo üzerinden ilerleniyor. İki senaryo da, siber saldırılara karşı alınan önlemleri sağlamlaştırabilmek için analistlerin hayal güçlerinin bir ürünü. Oldukça ilginç olan bir senaryoya göre, bir siber güvenlik analisti, içinde küresel piyasanın yarısı tarafından kullanılan bir işletim sisteminin güvenlik açıklarına dair raporu trende unutuyor. Bu rapor “derin web” üzerinden satışa çıkarılıyor. Birisi de sistemdeki açıkları kullanarak maddi kazanç sağlamak amacıyla raporu satın alınıyor.

Yazarlar