Quick Sigorta’nın dijital sözlüğü ‘Q Sözlük’ yayına başlıyor

Dijital içerik üretimi konusunda kısa sürede önemli çalışmalar yapan Quick Sigorta, sigortacılık kavramlarının, hizmetlerinin, ürünlerinin ve olası sorunların video ile açıklandığı yeni sitesi www.sigortasozlugu.com’u yakında yayına alıyor.

Quick Sigorta CEO’su Levent Uluçeçen, dijital bir şirketin aynı zamanda reklam ve tanıtım dışında da içerik üretmesi gerektiğini belirterek, “Sosyal medya hesaplarımız, Q BLOG ve LOG dergisi ile tüm Türkiye’de satılan Q MAG’in ardından sigorta sözlüğü de yakın bir zamanda yayına başlıyor. Sektörle ve ürünlerle ilgili birçok kavramın video ile açıklanacağı bu site özellikle tüketicilere büyük kolaylık sağlayacak. Basit ifadelerle anlatılmış, kısa ve insanları sıkmayacak bir yaklaşımla hazırlanmış bu sözlük iletişim ve pazarlama çalışmalarımızın önemli bir parçası olacak. Sürekli tekrarlıyorum ve tekrar hatırlatmakta yarar var. Dijital olmak sadece teknoloji ile açıklanacak bir konu değil. Bireylerle, toplumla nasıl temas ettiğiniz çok önemli. Bir kavramı sahiplenmek ancak her anlamda o alana yatırım yapmakla mümkün olacaktır. Çok iyi çalışan teknolojik bir altyapı sizi dijital yapmıyor” dedi.

Sigortacı Gazetesi olarak siteyi açılmadan inceleme fırsatımız oldu. Siteyi klasik bir video kanalı gibi kullanmak ya da arama yaparak da istediğiniz konuları izleyebilmek mümkün. Video çalışmalarında kavramlar öncelikle vatandaşa soruluyor ve ardından konunun uzmanının açıklaması alınıyor. Kısa, İstanbul görüntüleri ile zenginleştirilmiş, konuyu iyi özetleyen bu videolar aynı zamanda metinler ile de destekleniyor.

“SİGORTA KAVRAMLARI ULAŞILABİLİR OLMALI”

Sigortacılık ile ilgili tüketicilerin birçok kavrama hakim olmadığını belirten Quick Sigorta Pazarlama ve İletişim Genel Müdür Yardımcısı Dr. İsmail Kızılbay, dijital içeriğin, kurumların iletişim ve pazarlama faaliyetlerinde büyük bir öneme sahip olduğunu belirterek, “İnsanlar artık 24 saat dijital dünya ile iç içe. Cep telefonları sürekli elimizde ve sürekli olarak farklı ihtiyaçlar için kullanıyoruz. Bireylerin hayatında çok önemli bir işleve sahip olan sigortacılık ile ilgili kavramların da bu ortamda rahat ulaşılabilir ve kullanılabilir olması lazım. Uzun metinler, anlaşılmaz ve karışık açıklamalar, fazlasıyla reklam kokan açıklamalar artık bireyler tarafından tercih edilmiyor. Günümüzün tüketicisini dijital ortamda oyalamak mümkün değil. İstediği, aradığı ve seveceği bir içerik olmadığı sürece bireylerin dikkatini çekmeniz mümkün değil. Kendini tekrarlayan haberler, artık eskimenin ötesine geçmiş sosyal medya paylaşımları bence kurumları komik hale düşürüyor. SEO çalışmaları için üretilmiş yapay içerikler, kurum içi iletişim için kullanılabilecek etkinlikleri bir ‘içerik’ gibi kullanmak, 4K bir televizyon ekranında izleyiciyi sürekli olarak siyah-beyaz, sessiz film izlemeye mahkum etmeye benziyor. Video en çok tüketilen içerik türlerinden birisi. Biz de sigortacılık ile ilgili kavramları videolar ile açıklamayı seçtik. Kullanımı kolay ve rahat bir tasarım yaptık. Sürekli gelişecek ve büyüyecek bir planlama yaptık. Sözlük sürekli olarak yeni videolar ile desteklenecek. Zaman zaman sadece metinden oluşan maddeler de olacak ancak temel medyamız video. Kolay bir süreç değil. İyi bir ekiple hareket ediyoruz ve oldukça zorlu bir çalışmayı hayata geçiriyoruz. Sigorta sözlüğü sadece bizim için değil sektör için de son derece yararlı bir çalışma olacak. Sonuç olarak site sadece bizim müşterilerimize değil tüm bireylere açık” dedi.

SÖZLÜK GELİŞİP BÜYÜYECEK

Sitenin test çalışmalarının sürdüğünü belirten Kızılbay, Mart ayı ortalarında sitenin trafiğe açılacağını söyledi. Sözlük çalışmalarını yürüten ekibin sürekli olarak tüketici sorunlarını, isteklerini ve soruları incelediğini belirten İsmail Kızılbay, “Bu çalışmalar sonucunda hangi kavramın ele alınacağına karar veriyoruz. Test çalışmalarında zaman zaman videoların beğenildiğini ama aynı zamanda açıklamaların yeni soruları gündeme getirdiğini gördük. Böylesi durumlarda aynı kavram için devam videoları çekeceğiz. Sonuçta bu sözlük büyüyecek ve gelişecek” dedi.

QUICK SİGORTA’NIN ‘Q’ SERİSİ DEVAM EDİYOR

İletişim çalışmalarının Q Blog ile başladığını belirten İsmail Kızılbay “QBLOG alanında bir ilk ve halen tek durumunda. Ardından yine ilk ve tek olan QMAG geldi. Şimdi ise sıra QSÖZLÜK’te. Sözlük çalışmaları daha önceden yapılmış ancak bu tarzda kavramların hepsinin video ile açıklandığı bir çalışma yok ve haliyle bu çalışmada ilk ve tek durumda. Quick Sigorta olarak yeniliklerim devam edecek. Bu çalışmaların tamamı marka bilinirliğimiz ve uzun dönem pazarlama planlarımızın önemli parçaları. Farklı toplantılarda gündeme getirdik. Şimdi sıra acentelerimizin dijital dünyada işlerini kolaylaştıracak olan çalışmaya geldi. QACENTE şu anda en önemli çalışmamız” dedi.

‘QACENTE, ACENTELERİMİZİN DİJİTAL DESTEKÇİSİ OLACAK’

Quick Sigorta Acenteler Direktörü Halil Alaeddinoğlu ise, acentelerin sürekli olarak gelişen dijital dünyaya ayak uydurmakta zorlandığını belirterek, “QACENTE, acentelerimizin dijital ortamda en büyük destekçisi olacak. Onların tanıtım ve pazarlama da kullanabileceği içeriklere ulaşabilecekleri ve online satış konusunda oldukça önemli bir destek alacakları bir yapı kuruyoruz. Oldukça zorlu ve önemli bir proje. Burada, acentelerimizi çok mutlu edecek bir altyapı söz konusu” diye konuştu.

8 Mart 2018

İlgili Haberler

Yazarlar