“Robo-danışmanlık karmaşık ürünler için uygun değil”

İsviçre Re’ye göre, geleneksel aracılar, sigorta satışında hâlâ hâkim olsa da yapay zekânın gelişmesiyle birlikte robo-danışmanlar son yıllarda güç kazanmaya başladı. Bununla birlikte robo-danışmanlığın karmaşık sigorta ürünleri için henüz uygun olmadığı belirtildi.

Insurance Journal’da yer alan habere göre, sınırlı seviyede insan müdahalesine sahip web tabanlı platformlar, hangi sigortayı seçmesinin uygun olacağı konusunda müşterilere yardımcı oluyor. Buna karşın Swiss Re, son derece karmaşık sigorta ürünleri için halen otomatik tavsiye araçlarının uygun olmayabileceğini bildirdi.

 

 

12 Temmuz 2017

İlgili Haberler

TOBB SAİK’ten gündem araştırması

TOBB SAİK, sektörün 2017 gündemine dair bir araştırma hazırlattı. Başkent Üniversitesi’nden Doç. Dr. Erdem Kırkbeşoğlu tarafından hazırlanan araştırmaya göre, dünya sigorta piyasasında 2016 yılında en çok konuşulan konular arasında akıllı ulaşım sistemleri, yaşlı nüfus/emeklilik sorunu, düşük faiz oranları, iklim değişikliği, doğal afetler ve insan kaynaklı riskler ile alternatif risk transfer sistemleri bulunuyordu.

CEO’lar cevaplıyor: Doğal afetler reasürans fiyatlarını nasıl etkileyecek?

Monte Carlo ve Baden Baden’da gerçekleştirilen reasürans görüşmelerinde ana gündem maddesi yılın ikinci yarısında yaşanan doğal afetlerdi. Sektör yöneticileri, bu afetlerin yol açtığı 100 milyar dolar civarındaki sigortalı hasarın reasürans fiyatlarını artıracağını belirtse de, artışın ne kadar olacağı konusunda farklı görüşler aktardı. GRC Howden Reasürans Brokerliği Genel Müdürü Vedat Basan, daha sert bir piyasaya geçileceğini belirtti. Mapfre Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Volkan Babür ise “Sel ve dolu olayları reasürans fiyatlarını etkilemez” diye konuştu. Lockton Re Senior Vice President Okan Çağlayan da piyasadaki kapasite fazlasının fiyat artışını dengeleyebileceğini söyledi.

Yazarlar