RS Servis, OSEM Belgesi’ni aldı

RS Servis yüksek hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini daha da üst seviyelere çıkarmak ve sürekliliğini sağlamak amacı ile OSEM tarafından verilen Oto Bakım Onarım Merkezi Yeterlilik Belgesi’ni aldı.

RS Servis hizmet kalitesini yeni bir belge ile daha taçlandırdı. RS Servis, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) tarafından kısa süre önce hayata geçirilen ve sigorta şirketlerine hizmet veren servisler için, hasar onarımlarındaki hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini artırmak ve sürekliliğini sağlamak amacı ile kurulan OSEM’in verdiği  Oto Bakım Onarım Merkezi Yeterlilik Belgesini almaya hak kazandı.
OSEM Genel Müdürü Bener Yıkılmaz OSEM’in dördüncü sertifikasını RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı’ya verdi. Sertifika takdiminde Genel Müdür Yıkılmaz RS Servis’in OSEM sertifikasyon sürecine dahil olmasından dolayı memnuniyetlerini iletirken, belgelendirme kurallarına göre süreci hızlı bir şekilde tamamlayan RS Servis’e teşekkür etti. RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı da OSEM sürecine dahil olmalarından dolayı memnun olduklarını, Türkiye genelindeki RS servislerine de konuyu ilettiklerini, 50’ye yakın tüm RS servislerin OSEM belgesi almak için çalışmalara başladıklarını söyledi. Ünal Ünaldı, “OSEM belgesi almak kadar standardlarının devamının sağlanması da önemlidir. Bu nedenle OSEM Oto Bakım ve Onarım Merkezi Yeterlilik Belgesinin ileride RS servislerine avantajlar sağlayacağına inanıyoruz. Dolayısıyla diğer kalite belgeleri ile belgelenen firmamızın, sigorta sektöründe değeri çok yüksek OSEM tarafından da belgelendirilmesi  RS ailesine büyük sorumluluklar getirmektedir. Ayrıca belgenin kriterlerini gerçekleştirmek ve bunları sürdürülebilir kılmak RS’nin toplam hizmet kalitesini artıracaktır”dedi.

‘KALİTE STANDARTLARIMIZ SÜREKLİ ARTIYOR’
“Sektöre hizmet verdiğimiz tüm proseslerde, OSEM, TSE ve ISO kalite belgelerimize sahip olmanın yüksek sorumluluğunun farkındayız” diyen Ünaldı  sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektör ile empati kurabilme yeteneği kazanan teknik ve teknik olmayan personel eğitimleri, belgelendirme kuruluşlarının tarafımıza vermiş olduğu çok değerli kılavuzlar, şube ve bayilerimizin standardizasyonlarının tam anlamıyla sağlanması mevcut RS müşteri memnuniyetini arttırmada en etkin rolü oynayacaktır.  OSEM-Oto Bakım ve Onarım Merkezi Yeterlilik Belgelendirmesi süreçlerinde; KYS, TSE, İSG ve çevre mevzuatları gibi otomotiv sektörünün uymak zorunda olduğu tüm kuralları bir çatı altında toplamasının önemli olduğunu düşünüyoruz. 2009 yılından beri tecrübemizle bulunduğumuz noktanın onurunu ve sevincini yaşıyoruz. Bundan sonraki yıllarda da kalite standardımızın artarak devam etmesi öncelikli amacımız. Geçmiş tecrübelerimizle daha iyiyi nasıl yakalayabileceğimizi ve hizmet kalitemizi nasıl arttırabileceğimizi planlayarak yolumuza devam etmek istiyoruz.”

‘BAYİLERİMİZİ BİLGİLENDİRDİK’
RS Servis Genel Müdür Yardımcısı Erhan Hazinedar, “OSEM tarafından verilen Oto Bakım Onarım Merkezi Yeterlilik Belgesi’nin hak edilişinin önemi kadar, belgenin gerekliliklerinin de firmamız tarafından devam ettiriliyor olması da çok büyük bir önem arz etmektedir” dedi.
TSE ve ISO tarafından, kalite belgeleri ile değerlendirilen RS Servis’in sektörel değeri çok yüksek OSEM tarafından da belgelendirilmesinin RS Servis’in yönetim kadrosuna ve tüm çalışanlarına, büyük sorumluluklar getirdiğine işaret eden Hazinedar sözlerini şöyle sürdürdü:  “Belgelerimizi almaktan çok, belgelerin uygulamalarını ve kriterlerini gerçekleştirmek ve bunları sürdürülebilir kılmak en önemli amacımız. Bu kalitenin devamı ve sürekliliği için bayi ağımızın da OSEM belgelerini almaları çok önemli olup; 28.05.2016 tarihinde yapılan bayi toplantımızda OSEM belgesinin önemi izah edilerek Eylül 2016 tarihine kadar bu belgenin kesin alınması talimatı verilmiş, OSEM belgesini almayan bayinin sözleşmesi tek taraflı fesih edileceği konusunda bayilere bilgilendirme yapılmıştır.”

BELGEYİ YALNIZCA 1 HAFTA GİBİ KISA BİR SÜREDE ALDIK
OSEM’den yeterlilik belgesi alınması süreci hakkında bilgi veren, RS Servis Operasyondan Sorumlu Direktör Umut Duman da, “Bu belgelendirmenin, KYS, TSE, İSG ve çevre mevzuatları gibi otomotiv sektörünün uymak zorunda olduğu tüm kuralları bir çatı altında toplaması nedeni ile, temin edilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu belgelendirmeyi almaya hak kazanmak için geçtiğimiz süreçleri, başvuru, hazırlık, denetleme, eksiklerin giderilmesi, belgelendirme süreci olarak özetleyebiliriz. Belgeyi, yalnızca 1 hafta gibi kısa bir sürede tüm süreçleri başarı ile tamamlayarak almaya hak kazandık” diye konuştu. Standardizasyon neden önemli diye sorduğumuz Umut Duman sözlerini şöyle sürdürdü: Standardizasyonu “Bir gözlem sürecinde elde edilen bilgilerin yinelenebilir ve güvenilir olmasını sağlamak üzere, gözlemlenen araca uygun bir biçimsellik kazandırma” olarak tanımlayabiliriz. Bir işin en iyi nasıl yapılacağını tespit ettikten sonra, standardizasyon metodu ile bunun güvenilir ve yinelenir olmasını sağlayabiliriz. Sürekli aynı yüksek performansla ve güvenilir biçimde iş yapabilmek için standardizasyon çok önemlidir. Bazı örnek yönetim standartları ise OSEM Oto Bakım ve Onarım Merkezi Yeterlilik Belgelendirmesi Standardı, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardı, OHSAS 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı, ISO/IEC 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı, TSE 12047 Kalite Belgesi, GSI SLV  Alüminyum Kaynak Yeterlilik Kalite Belgesi”

26 Temmuz 2016

İlgili Haberler

Yazarlar