Yakup Sayar

Seyahat sigortası emin adımlarla büyümesini sürdürüyor

Seyahat sigortası, seyahat sırasında ortaya çıkabilecek trafik kazaları, yolculuk iptalleri veya uçak seferinin gecikmesi gibi çeşitli risklere karşı güvence sağlıyor. Söz konusu ürüne olan ilgi ise her geçen gün artmaya devam ediyor. 2018 yılında ülkemizde 2 milyon 262 bin adetten fazla seyahat sağlık sigortası poliçesi düzenlendi.

İş veya dinlenme amacıyla yapılan her türlü seyahat aslında parasal bir değere dayanır. Seyahat sigortası ise seyahat sırasında ortaya çıkabilecek trafik kazaları, yolculuk iptalleri veya uçak seferinin gecikmesi gibi çeşitli risklere karşı güvence sağlar. Böylece, çeşitli seyahat risklerinden kişinin mali durumunun etkilenmemesi sağlanmış olur.  Genel olarak “Seyahat Sağlık Sigortası” adı altında yer alan poliçeler beklendiğinin aksine çok düşük rakamlara yaptırılabilirken içinde yer alan teminatlarla seyahate çıkanların en önemli gizli kahramanı konumunda.  Türk Lirası’nın yabancı paralar karşısında değer kaybının son bir yılda ciddi boyutta artması sebebiyle yurtdışı seyahat imkanları bir miktar düşürüyor gibi görünse de, sektör temsilcileri söz konusu ürünlere olan ilginin her geçen yıl arttığını söylüyor. Fakat sigorta bilincinin düşük olmasının etkilerinin bu ürünlerde de kendini hissettirdiğini ifade ediyorlar. Sektör temsilcileri potansiyeli yüksek olan seyahat sağlık sigortalarının ilerleyen yıllarda pazarda önemli bir paya sahip olabileceğinin de altını çiziyorlar.

2 MİLYON 262 BİN ADET POLİÇE DÜZENLENDİ 

Türkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerine göre 2018 yılında seyahat sağlık sigortasında toplam 2 milyon 262 bin 607 adet poliçe düzenlenirken, söz konusu branşta toplam prim üretimi 172 milyon 272 bin 459 lira olarak gerçekleşti. Seyahat sağlık sigortalarında bu yılın ilk 3 ayında ise üretim geçen yılın aynı dönemine göre %14.2 oranında artarak 40 milyon 600 bin lira oldu. Geçen yılın ilk 3 ayında söz konusu branşta 35 milyon 592 bin lira tutarında prim üretimi gerçekleşmişti. 

2018’DE 8.4 MİLYON KİŞİ YURTDIŞINA ÇIKTI 

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) verilerine göre, 2018’de 8 milyon 383 bin Türk vatandaşı yurtdışına seyahat amaçlı çıkarken, bu kişiler toplam 4 milyar 896 milyon dolar turizm harcaması yaptı. 

Geçen yıl yurtdışına çıkan 8 milyon 383 bin Türk vatandaşı, %80.4’ü kişisel, %19.6’sı paket tur olmak üzere, yabancı ülkelerde toplam 4 milyar 896 milyon dolar turizm harcaması yaptı. TÜİK verilerine göre, Türk vatandaşlarının geçen yıl yurtdışında yaptığı kişi başı ortalama turizm harcaması 584 dolar olarak gerçekleşti. Seyahatini kişisel olarak organize eden vatandaşların, kişi başı ortalama 528 dolar harcadığı görülürken, paket turla gidenlerin harcaması da kişi başı ortalama 789 doları buldu.

Vatandaşlar, geçen yıl (beraberinde gidenler hariç tutulduğunda) en çok %43.3 ile gezi, eğlence, sportif ve kültürel faaliyetler amacıyla yurtdışını ziyaret etti. Bunu sırasıyla %23 ile akraba ve arkadaş ziyareti, %21.5 ile iş amaçlı gidenler takip etti.

Yurt dışını ziyaret eden vatandaşların, gittikleri ülkelerde ise ortalama 9.4 gece konakladığı kayıtlara geçti. En çok Suudi Arabistan’da konaklayan vatandaşların, bu ülkenin ardından Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), Irak ve Almanya’da kaldığı kaydedildi. Suudi Arabistan’a en çok dini amaçlı (hac/umre) ziyaret gerçekleştirilirken, KKTC’ye en çok gezi, eğlence, sportif ve kültürel faaliyetler, Irak ve Almanya’ya ise en çok akraba ve arkadaş ziyareti amacıyla gidildiği belirlendi.

FİYATLARI NASIL BELİRLENİYOR?

Seyahat sigortası fiyatları öncelikle yaş ve kapsama göre belirlenir. 65 yaş ve altı kişilerin ödemeleri daha az, 65 yaş ve üzeri kişilerin ödemeleri ise daha çok olur. Ancak seyahat sağlık sigortası kısa süreli bir sigorta olduğu için sigorta primleri büyük farklar göstermez. Sigorta şirketlerine göre prim fiyatları değişkenlik gösterse de 8 güne kadar olan seyahatlerde 4.5 eurodan başlayan prim ücretleri 1 yıla kadar süreli seyahatlerde 35 euroya kadar çıkabiliyor.

SEYAHAT SİGORTASININ TEMİNATLARI

Seyahat sigortası alırken öncelikle tatil yapacağınız coğrafi alanı, tatilinizin başlangıç ve bitiş tarihlerini, seyahat edecek kişi sayısını belirlemek gerekiyor. Seyahat sigortası teminatları ve limitleri sigorta şirketleri arasında değişiklik gösteriyor. Bir hasar anında sahip olunan poliçede var olan teminatlara göre hasar ödemesi gerçekleşiyor. Genel olarak teminatlar şu şekilde sıralanabilir:   

* Kaza sonucu vefat,

*  Kaza sonucu sürekli sakatlık,

*  Yurt dışındaki tatil süresince hastalık veya yaralanma durumunda tıbbi tedavi giderleri,

*  Tatil sırasında hastalanma veya yaralanma halinde uygun bir tıbbi merkeze nakil giderleri,

* Acil ilaç getirilmesi veya gönderilmesi giderleri,

*  Yurtdışı tatili sırasında hastalık veya yaralanma nedeniyle konaklama süresinin uzatılmasına bağlı giderler,

*  Konaklama süresinin uzadığı durumlarda aile üyelerinden birinin hastanenin bulunduğu yere seyahat giderleri,

*  Seyahatteyken sigortalının evinde meydana gelebilecek bir hasar sebebiyle eve geri dönüş masrafları,

*  Seyahat süresince yakın bir aile üyesinin vefatı nedeniyle acil geri dönüş masrafları,

*  Yolculuk süresinde vefat halinde cenazenin yurda nakli ve eşlik edenlerin geri dönüş organizasyonu ve giderleri,

*  Seyahat esnasında kayıp bagajın bulunması halinde sigortalının evine veya seyahat için tasarlanan varış yerine gönderilmesi giderleri,

*  Tarifeli uçuşlarda gecikmeli bagajın tazmini,

*  Seyahatin iptal edilmesi durumunda bu iptal işleminden dolayı ortaya çıkabilecek zararlar güvence altına alınması,

*  Uçak bileti hava yolu şirketi tarafından ertelenirse veya uçuş gecikirse, seyahat sigortası ile otel ve buna bağlı diğer giderlerin karşılanmasının sağlanması.



KORU SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ SONER ŞAHİN: Turizme paralel seyahat sağlık sigortası satışları da artıyor

Koru Sigorta Genel Müdürü Soner Şahin, müşterilerinin seyahatlerinde 24 saat boyunca kendilerini güvende hissetmelerini sağlamanın temel hedefleri olduğunu belirterek, “Buna paralel, tüm iletişim modellerini kullanarak seyahat sigortasının bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi. 

Koru Sigorta Genel Müdürü Soner Şahin, 2018 yılında Türkiye’den yurt dışına 8 milyonu aşkın kişinin çıktığını söyledi Bu yıl döviz kurlarındaki artışa rağmen 10 milyon Türk vatandaşının yurtdışına çıkacağının tahmin edildiğini belirterek, “Turizmdeki bu olumlu gelişmeyle paralel olarak seyahat sağlık sigortası satışları da artmakta” dedi. 

Koru Sigorta olarak seyahate çıkacak olan kişilere geniş teminatlı Seyahat Sağlık Sigortası seçenekleri sunduklarının altını çizen Soner Şahin, “Seyahat Sağlık Sigortası ürünümüz, tüm dünya ve Schengen ülkelerinde acil hastalık veya kaza sonucu oluşabilecek tedavi masraflarını %100 olarak karşılıyor. Bununla birlikte isteğe bağlı olarak ve tur ve bilet iptalleri teminat kapsamına alınabiliyor. Yurtdışına eğitime giden öğrencilerin hastalanma ya da kazaya uğraması sonucunda oluşabilecek acil tıbbi yardım giderleri ile 3. şahıslara karşı sorumluluklarını da güvence altına alan ve ülkemize ziyarete gelen yabancı uyruklu kişilerin Türkiye’de yapacakları seyahatleri sırasında oluşabilecek acil sağlık problemlerini güvence altına alan poliçe seçeneklerimiz de mevcut” diye konuştu. 

“Zorunlu olması şart olmamakla birlikte karşılaşılabilecek acil sağlık problemlerini teminat altına alan bu sigortayı yaptırmanın faydaları yadsınamaz” diyen Şahin sözlerini şöyle sürdürdü: “Oldukça düşük primlerle yapılan Seyahat Sağlık Sigortası kişileri yurtdışında başlarına gelebilecek çok yüksek fiyatlı ödemelerden korumakta. Tüm Schengen ülkelerine zaten yaptırılması zorunlu olan seyahat sigortasının diğer ülkelere giderken de yaptırılması konusunda vatandaşlarımızı bilinçlendirme görevi bize düşüyor.”

SEYAHAT SİGORTASININ ÖNEMİNİ VURGULUYORUZ

Genel olarak sigorta bilincinin ülkemizde yaygınlaşması adına Türkiye Sigorta Birliği’ne ve sigorta şirketlerine  önemli görevler düştüğünü belirten Soner Şahin, “Bu anlamda TSB ve sigorta şirketlerinin toplumu bilinçlendirmek adına ortak hareket etmeleri gerekir. Ülkemizde maalesef sosyo ekonomik şartlar nedeniyle sigorta temel ihtiyaçlar sıralamasında oldukça alt sıralarda yer alıyor. Şirket olarak sigorta bilincini artırma amaçlı reklam çalışmaları ve yoğun seyahat edilen dönemlerde sosyal medya paylaşımları yaparak ve dönemsel kampanyalar düzenleyerek seyahat sigortasının önemini vurguluyoruz” dedi. 

Seyahat sigortalarına olan talebin her geçen gün artmasıyla birlikte, müşteri memnuniyetini ön sırada tutarak, teminat kapsamı geniş Seyahat Sağlık Sigortası seçenekleri sunduklarına dikkat çeken Soner Şahin, “Müşterilerimizi seyahatlerinde 24 saat boyunca teminat altına alıp, kendilerini güvende hissetmelerini sağlamak Koru Sigorta olarak temel hedefimiz. Buna paralel olarak tüm iletişim modellerini kullanarak seyahat sigortasının bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmalarımıza devam ediyoruz” şeklinde konuştu. 

GÜNEŞ SİGORTA GENEL MÜDÜR YARDIMCISI İLHAN ŞAHİN: 
Seyahat sİgortalarını daha iyi anlatmamız lazım

Güneş Sigorta Genel Müdür Yardımcısı İlhan Şahin, Güneş Sigorta olarak; Seyahat Sağlık Sigortası’nın hedef ürünlerinden biri olduğuna dikkat çekerek, “Bu alanda yeni işbirlikleri için projeler geliştiriyoruz ve satış hacmini artırmaya çalışıyoruz” dedi.

Güneş Sigorta Genel Müdür Yardımcısı İlhan Şahin seyahat sigortalarında poliçe satış aşamasında müşterilere ürünün iyi anlatılabilmesi için dağıtım kanallarına ve tur satışı yapan acentelere de büyük görevler düştüğünü söyledi. 

Turizmin, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en hızlı ve en çok büyüyen sektörlerin başında gelmesine bağlı olarak yurtdışına seyahat amaçlı çıkan kişi sayısının her yıl artmaya devam ettiğini belirten İlhan Şahin, “Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre; 2018 yılında yurtdışına seyahate çıkan kişi sayısı 10 yıl öncesine kıyasla ortalama %66 artarak yaklaşık 8,5 milyon kişiye ulaştı. 2018 yılında düzenlenen Seyahat Sağlık Sigortası poliçe adedi ise yaklaşık 3 milyon adet olup toplam sigortalı sayısı 1,75 milyonu buluyor. Bu tabloya baktığımızda; seyahat eden her 5 kişiden sadece 1 kişinin poliçe yaptırdığını ve seyahate çıkan kişilerin zorunlu olmadığı sürece poliçe yaptırmadığını görüyoruz. Oysaki, Seyahat Sağlık Sigortalarının sunduğu avantajlar ve her bütçeye uygun ekonomik primlerle tüketiciler seyahat süreleri boyunca karşılaşabilecekleri sağlık risklerinin yanı sıra; bagaj kaybı veya hasarı, tıbbı danışmanlık, tur iptali, gasp/kapkaç vb. teminatları da kapsama alarak kendilerini güvence altına alabilirler” dedi.  

Vize veren ülkeler tarafından seyahat edecek olan kişilerin Seyahat Sağlık Sigortası yaptırması zorunlu tutulduğunu hatırlatan Şahin, “Bu sebeple vize başvuruları sırasında istenen bir sigorta olmasından dolayı, aynı zamanda sadece yerine getirilmesi gereken bir prosedür olarak da görülüyor. Seyahat edecek kişinin vize almasına gerek olmadığı durumlarda ise seyahat eden kişilerin poliçe yaptırma eğiliminde olmadığını tespit ettik. Bu nedenle; ülkemizde sigorta bilincinin artmasını sağlamak için teşvik edici çalışmalar yapılması ve poliçe satış aşamasında müşterilere ürünün iyi anlatılabilmesi için dağıtım kanallarına ve tur satışı yapan acentelere de büyük görevler düşüyor” şeklinde konuştu.  

BİLİNÇLENME İVMELİ OLARAK ARTIYOR

“Söz konusu branşta bilinçlenme ivmeli olarak artıyor fakat yurtiçi Seyahat Sağlık Sigortası penetrasyonu çok düşük” diyen Şahin sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüketicilerin genellikle sigorta yaptırma konusunda kaza riskinin daha çok olduğunu düşündükleri değerlerinin sigortalanmasına öncelik verdiğini görüyoruz. Ayrıca tüketiciler genel olarak standart/özel sağlık sigortasının fiyat seviyesini baz alarak bu ürünü de maliyetli bir ürün olarak düşünmesinler. Müşteriler herhangi bir sağlık sorunu ile karşılaştıklarında ödemek zorunda kalacakları ve oldukça yüksek meblağlara ulaşabilen sağlık harcamalarını yurtiçi sağlık sigortası ile çok düşük meblağlar ile koruma alabiliyorlar. Satış ve dağıtım kanallarımızın bu ürüne olan farkındalığını artırmanın ve bu ürüne yönelik tüketici iletişiminin artırılmasının ürün hakkındaki bilinci artıracağını düşünüyoruz.”   

Güneş Sigorta olarak; Seyahat Sağlık Sigortasının hedef ürünlerinden biri olduğuna dikkat çeken İlhan Şahin, “Bu alanda yeni işbirlikleri için projeler geliştiriyoruz ve satış hacmini artırmaya çalışıyoruz. Bu üründe oldukça az bilgi ile çok hızlı bir şekilde poliçe düzenleyebiliyoruz. Tüketicilerden isteyeceğimiz sadece birkaç bilgi ile çok hızlı ve ihtiyaca en uygun teminat ve avantajlarla müşterilerimize bu ürünü sunabiliyoruz” dedi. 

BEREKET SİGORTA GENEL MÜDÜRÜ MAHMUT GÜNGÖR:
Seyahat sigortası yurtdışına çıkışlarda zorunlu olmalı 

Bereket Sigorta Genel Müdürü Mahmut Güngör, Bereket Sigorta olarak şu anda Seyahat Sağlık ürünleri ile hem içerik hem de maliyetler açısından sektörde rekabet edebilir durumda olduklarını söyledi.

Bereket Sigorta Genel Müdürü Mahmut Güngör, seyahat sigortasının yurtdışına çıkan vatandaşların mağdur olmamaları adına zorunlu olmasının kesinlikle faydalı olacağını söyledi. 

Seyahat sigortasının hem yurtiçi hem de yurtdışı seyahatlerde hastalık, kaza, valiz kaybı gibi risklere karşı teminat sağlayan bir ürün olduğunun altını çizen Mahmut Güngör, “Turizm sektörünün hareketli olduğu dönemlerde, yerli ve yabancı turist sayısının artışı ile birlikte seyahat sigortasına olan talep de artmaktadır. Bu açıdan turizm sektörünün son yıllardaki seyrinin bu ürün özelindeki pozitif etkisi yadsınamaz. Ek olarak ülkemizde sigorta bilincinin artması ile özellikle yerli turistlerin seyahat sigortasına olan talebinin arttığını söyleyebiliriz” dedi. 

Seyahat sigortasının şu anda Avrupa Birliği ülkeleri için vize başvurusunda bir ön koşul olarak arandığını hatırlatan Güngör sözlerini şöyle sürdürdü: “Neticede ürünün temel amacı seyahat edeni gittiği ülkede karşılaşılması muhtemel risklere karşı teminat altına almak olduğuna göre yurtdışına çıkan vatandaşlarımızın mağdur olmamaları adına zorunlu olmasının kesinlikle faydalı olacağı kanaatindeyim.” 

Sigortanın her şeyden önce gereksiz bir harcama kalemi değil, aksine olabilecek en uygun maliyetli koruma kalkanı olduğunun altını çizen Mahmut Güngör, “Sigortacılar olarak her üründe olduğu gibi bu ürünün de sağladığı faydaları, yurtiçi ve yurtdışı seyahat firmaları ve organizasyon şirketleri ile işbirliği yapılarak, basın yayın yoluyla yapılacak duyurular vatandaşlarımızın algısının bu yönde değiştirebileceğini düşünüyorum” diye konuştu.   

SEYAHAT SAĞLIK ÜRÜNLERİMİZDE SEKTÖRLE REKABET EDİYORUZ

Seyahat Sağlık ürünleri ile hem içerik hem de maliyetler açısından sektörde rekabet edebilir durumda olduklarına dikkat çeken Güngör sözlerini şöyle tamamladı: “Ürünümüzü acentelerimizin kullanımına sunduğumuz hızlı ekran uygulamalarımıza ekleyerek operasyonel kolaylığı ve ulaşabilirliğini artırdık. Ayrıca yoğun satış faaliyetlerimiz ile ürünümüzü seyahat sağlık portföyü olan acentelerimizin gündemine taşıyoruz. Diğer taraftan mevcut ürünümüz ile yetinmeyip turizm faaliyetlerinden doğacak risklere karşı projelendirebileceğimiz her konuyu dikkatle ele alıyor, gelişmeleri takip ediyoruz.”  

ALLIANZ TÜRKİYE GENEL MÜDÜR YARDIMCISI ÖKTEM ÖRKÜN: 
Riskler arttıkça seyahat sigortalarına yöneliyoruz

Allianz Türkiye Oto Dışı Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Öktem Örkün, Allianz Türkiye olarak sigortalılarına 4 farklı seyahat sigortası sunduklarını belirterek, “Halihazırda yıllık 150 bin civarında olan seyahat sigortası satışımızı 250-300 bin bandına çıkarma hedefimiz var” dedi.

Allianz Türkiye Oto Dışı Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Öktem Örkün, ister yurtiçine ister yurtdışına yönelik olsun, seyahatlerde sağlık ve yanı sıra risklerin giderek artmasıyla birlikte, tüketicilerde de seyahat sigortalarına bir yönelim gözlemlendiğini söyledi. 

Örkün, ülkemizin genel olarak sigorta sahipliği ve sigortalılık bilinç düzeyi göz önünde bulundurulduğunda seyahat sigortaları pazarının gelişme aşamasında olduğunu belirterek, “İster yurtiçine ister yurtdışına yönelik olsun, seyahatlerde sağlık ve yanı sıra risklerin giderek artmasıyla birlikte, tüketicilerde de seyahat sigortalarına bir yönelim olduğunu gözlemliyoruz. Teknolojik gelişmeler ve tüketici tercihlerindeki değişime bağlı olarak seyahat sağlık sigortalarında internet üzerinden de satış yapıyoruz. Şu anda satışlarımızın küçük bir miktarını bu kanal yoluyla gerçekleştiriyoruz, fakat internet üzerinden satışların diğer satışlara oranı, tüketici trendlerine paralel olarak artış göstermeye devam ediyor” diye konuştu. 

FARKINDALIK ARTARSA İLGİ DE ARTACAKTIR 

“Seyahatler sırasında başta sağlık olmak üzere birçok konuda risklerin arttığı yadsınamaz bir gerçek” diyen Örkün sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu duruma bağlı olarak seyahat süresince oluşabilecek riskleri minimize etmek için seyahat sigortalarının zorunlu tutulmasının kişilere büyük fayda getireceği görüşündeyiz. Risklerin farkında olmak ve muhtemel risklere karşı hazırlıklı olarak hayatın finansal açıdan devamlılığını sağlamak, sigorta sahipliğinin en belirleyici unsurlarının başında geliyor. Bir seyahat söz konusu olduğunda da, kaza ve yaralanmanın da dahil olduğu muhtemel tıbbi giderlere,  acil ilaç getirilmesi ya da gönderilmesinden bagaj kaybolmasına, hatta sigortalı seyahatteyken evinde oluşması muhtemel hasarlara kadar birçok risk bulunuyor. Sigorta bilincinin ve bu ve benzeri risklere yönelik farkındalığın artmasıyla seyahat sigortalarına da ilgi artacaktır kanaatindeyiz.” 

SATIŞ HEDEFİMİZİ 300 BİN BANDINA ÇIKARMAK İSTİYORUZ

Allianz Türkiye olarak sigortalılarına 4 farklı seyahat sağlık sigortası sunduklarını belirten Öktem Örkün, “Allianz Seyahat Sağlık Sigortası adında sunduğumuz ürün temel olarak; sigortalılarımızın yurtiçi ya da yurtdışı seyahatleri sırasında meydana gelebilecek risklere karşı koruma sağlıyor. Aynı zamanda yurtdışından ülkemize seyahat eden kişileri de ülkemizdeki seyahatleri süresince güvence altına alıyor. Halihazırda yıllık 150 bin civarında olan seyahat sigortası satış adetlerimizi 250-300 bin bandına çıkarma hedefimiz var. Türkiye’ye gelen yabancılara seyahat sağlık satışına daha fazla odaklanarak, seyahat sigortası satış sürecini kolaylaştırarak ve yurtiçi/yurtdışı seyahat sağlık satışı için yeni ortaklıklar kurarak bu hedefimize ulaşmayı planlıyoruz. Seyahat sıklığı ülkenin ekonomik refah seviyesiyle yakından ilişkili olduğundan bu alanda olabilecek pozitif/negatif gelişmelerin hedeflerimize ulaşmamız anlamında oldukça belirleyici olacağını da vurgulamamız gerekir” diye konuştu. 

Seyahate çıkarken öncelikli yapılması gerekenler listesi…

Tatile giderken alınacaklar listesini belirlemeden önce mutlaka ne tür bir tatil yapacağınıza karar vermeniz gerekmektedir. Tatilinizin türü, tatile giderken alınacaklar listesinde değişkenlik göstermektedir. Yurtdışında yapılacak bir tatil ya da seyahat için ise öncelikli yapılması ve kontrol edilmesi gerekenleri sıraladık… 

* Pasaport ve kopyası; bir kopyasını kendinize e-postayla gönderin

* Vize belgesi ve kopyası; bir kopyasını kendinize e-postayla gönderin

* Sigorta belgeleri (varsa EHIC kartı dahil) ve bunların kopyaları; bir kopyasını kendinize e-postayla gönderin

* Ehliyet, kiralık araba için kod ve her ikisinin bir kopyası; ikisinin de bir kopyasını e-postayla gönderin

* Biniş kartı

* Tren ya da otobüs bileti

* Seyahat kartları

* Telefon

* Telefon şarj aleti

* Tüm bavul ve çantalarınızda mutlaka iletişim bilgilerinizin yazdığı bir etiket olmalı.  

Yakup Sayar
yakup@sigortacigazetesi.com.tr


14 Haziran 2019

İlgili Haberler

Yazarlar