Seyahat sigortası seyahat hazırlıklarının en önemli parçası

Seyahat sağlık sigortaları branşını büyütmek için öncelikle toplumda konuya dair hassasiyet uyandırılması gerektiğini söyleyen Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “Bu amaçla dijital anlamda günümüzde en güçlü mecralardan biri olan sosyal medya aracılığıyla farkındalığı sağlayacak çeşitli çalışmalar yapılması gerekiyor” dedi.

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) ve TÜİK’in verilerine göre Türkiye’de yurtiçi ve yurtdışı seyahat sağlık sigortası yaptıranların sayısının her geçen yıl artış gösterdiğini, ancak henüz istenilen orana ulaşmadığını söyledi. Prim üretimi anlamında yıllar bazında bir yükseliş görüldüğünü belirten Pamukçu, buna karşın ilgili branştaki pazar payının 2014 yılından bu yana neredeyse hiç değişkenlik göstermediğini dile getirdi.

“2014-2018 yılları arasındaki pazar payı değişimlerine baktığımızda, 2014 yılında %0.3 olan pay oranı, 2018 yılının sonunda %0.4’e yükseldi. İlgili branşın yıl bazlı dağılımları incelendiğinde ise 2016 yılının sonunda %0.2’lik pazar payı oranı ile sektörde bir gerileme yaşandığı görülüyor” diyen Pamukçu, sözlerine şöyle devam etti: “Yurtdışı seyahat sağlık sigortaları zorunlu poliçe kategorisinde olmasına rağmen, ilgili branştaki penetrasyon oranının bu denli düşük olması, ülkemizdeki genel sigorta algısının zorunlu branşlarda dahi değişmediğinin en önemli kanıtlarından biri.”

‘KÜÇÜK PRİMLERLE BÜYÜK TEMİNATLAR’

Genel itibarıyla yurtdışı seyahat sağlık sigortasının, yalnızca vize alınırken mecburen yaptırılması gereken bir sigorta olarak algılanmamasının da son derece önemli olduğunu vurgulayan Pamukçu, “Mevcut ürün, yurtdışına çıkacak olan sigortalılar için önemli teminatlar içeriyor. Hangi amaçla olursa olsun yurtdışına çıkan sigortalılarımızın, seyahat masraflarıyla karşılaştırıldığında son derece cüzi kalan bir prim karşılığında, yurtdışında oldukları süre boyunca, başlarına gelebilecek pek çok riske karşı güvence altına alıyor” dedi.

‘SOSYAL MEDYA FARKINDALIĞI ARTIRIR’

Toplumdaki seyahat sigortaları bilincinin artırılması için yapılabileceklerden de bahseden Pamukçu, “Hem yurtiçi hem de yurtdışı seyahat sağlık poliçeleri tarafından baktığımızda, bu ürünün faydaları konusunda sigortalı adaylarının bilgi sahibi olmalarını sağlamak adına, diğer sigorta ürünleri için de her zaman belirtmiş olduğumuz ve yinelediğimiz gibi, konuyla ilgili duyarlılığı ve hassasiyeti sağlamak gerekiyor. Bu amaçla özellikle görsel basında yer alabilecek çeşitli kamu spotları oluşturulmasının ve dijital anlamda günümüzde en güçlü mecralardan biri olan sosyal medya aracılığıyla farkındalığı sağlayacak çeşitli çalışmalar yapılmasının faydalı olacağı kanaatindeyim” diye konuştu.

‘YURTİÇİ SEYAHATLER DE RİSK TAŞIYOR’

Seyahat sağlık sigortası denildiğinde, sigortalı adaylarının ilk aklına gelen ürünün zorunlu yurtdışı seyahat sağlık sigortaları olduğuna dikkat çeken Pamukçu, “Oysa yurtiçinde gerçekleştirilen seyahatlerde de, yurtdışı seyahatlerinde yaşanabilecek benzer risklerle karşı karşıya kalmak mümkün. Seyahat öncesinde tüm bunların göz önüne alınarak sigorta tercihinin yapılması, seyahat öncesi yapılan hazırlıkların en önemli aşamasını oluşturuyor” ifadelerini kullandı.

‘FARK YARATAN ÜRÜNLERLE SEKTÖRDEN AYRIŞIYORUZ’

Türk Nippon Sigorta’nın sektörde sunduğu diğer ürünlere de değinen Pamukçu, “Türk Nippon Sigorta, 2008 yılından bu yana dinamik ve profesyonel ekibi ile sigortacılık faaliyetlerine devam ederken,  2019 yılında da dengeli bir büyüme ile sektörde aktif bir oyuncu olmayı sürdürüyor. Şirket olarak fark yaratan ürünlerimizle sektörde ayrışma politikası izliyoruz” dedi.

Türk Nippon Sigorta olarak, sektörde muadili olmayan tamamlayıcı sağlık sigortası ürünleri ‘Sağlığınız Bizde’ ile 2016 yılı itibarıyla sektöre yeni bir soluk kattıklarını kaydeden Pamukçu, “Bu ürün, sektördeki diğer tamamlayıcı sağlık sigortası ürünleri gibi sigortalının hastalık ve/veya kaza halinde alacağı sağlık hizmetleri karşılığında ödeyeceği fark ücretlerini teminat altına alıyor. 80 yaşa kadar olan ve SGK’dan yararlanma hakkı bulunan herkesi teminat altına alabiliyor. 

Ayrıca 80 yaş avantajının yanı sıra, yine sektörde benzeri olmayan bir diğer avantajımız, mevcut hastalıkların bu ürün ile teminat altına alınması. Sigortalılar, bu poliçe kapsamında, anlaşmalı kurumlarımız içinde yer alan özel hastanelerden faydalanabiliyor ve SGK fark ücretlerini ödemeden tedavi olabiliyor. Ürünü, yatarak + ayakta uygulama paketi oluşturmakta olup, ayakta yapılan tedavilerde,  yılda 8 adet doktor muayenesi ve buna bağlı diğer teminatlar poliçe tarafından karşılanıyor” diye konuştu.

TÜRK NİPPON’DAN HEM YURTİÇİ HEM YURTDIŞI SEYAHATLERE TEMİNAT

Türk Nippon Sigorta’nın seyahat alanında sunduğu ürünleri de anlatan Pamukçu şunları söyledi: “Sigortalılarımıza, standart teminatlar haricinde kış tatillerinin vazgeçilmezi olan kayak keyfini doya doya yaşayabilmeleri için ilave kayak teminatı alternatifinin de bulunduğu bir ürün sunuyoruz. Yurtiçi Seyahat Sağlık Sigortası ürünümüzle, seyahat esnasında oluşabilecek risklere karşı sigortalılarımızı güvence altına alıyoruz. Yurtdışı Seyahat Sağlık ürünümüzde ise tarifeli uçuşlarda bagaj kaybı, bagajın çalınması, zarar görmesi ve seyahatin iptali durumlarında sigortalılarımızı teminat altına alıyoruz. Ayrıca yurtdışı seyahatlerinde yaşanılabilecek acil hastalık veya kaza sonucu oluşabilecek acil tıbbi yardım masraflarını poliçede belirtilen teminatlar dâhilinde karşılıyoruz.”

3 Temmuz 2019

İlgili Haberler

Yazarlar