Oğul Doğa Gökşin

“Sıcaklarda sigortayı havuz serinletecek”

“Ferdi kaza kârlı ama patlamalar nedeniyle ciddi ödemeler yaptık”

Trafik sigortasında tavan öncesi fiyatların yüksek görülmesinin nedeninin rekabet nedeniyle 150 liraya kadar inen daha önceki fiyatlar olduğunu belirten Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, “Havuz çalışması sıcaklarda sektörü serinletebilir” dedi.  Kırmızı, bazı şirketlerin havuz sisteminde zarar edeceğine yönelik görüşlere karşıt olarak “Biz ilk 10 şirket arasındayız. 1 milyarın üzerinde prim üretimi, bin 500 acentesi olan orta ölçeğin üstündeki bir şirket olarak havuz sisteminden zarar edebileceğimizi düşünmüyoruz” diye konuştu.

Habertürk gazetesinden Rahim Ak’ın haberine göre, Kırmızı, yılda 8-10 kez kaza yapanların zaten trafiğe çıkmaması gerektiğini, bunun vatandaşların can güvenliği açısından önemli olduğunu belirterek, “Bu insanların trafiğe çıkması cinayetle eşdeğer” dedi.

“Ferdi kaza kârlı ama patlamalar nedeniyle ciddi ödemeler yaptık”

Sağılık sigortasında tamamlayıcı sağlık, yabancılara yapılan sağlık ve seyahat sağlık ürünleri ile iyi konumda bulunduklarını anlatan Kırmızı, “Özellikle yabancı sağlıkta uzman konumdayız. Tamamlayıcı sağlık neredeyse normal sağlık sigortalarını geçecek hale geldi. Sağlıkta 30 milyon liralık prim üretimi bekliyoruz. Ferdi kaza sigortaları ise kârlı bir alan olmasına rağmen ne yazık ki patlamalar nedeniyle ciddi hasar ödedik” dedi.

Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı trafik sigortasında Hazine’nin daha fazla kaza yapan araçları ve ticari araçları topladığı havuz sisteminin çözüm olabileceğini söyledi. Trafik sigortasında maliyetlerin Hazine Müsteşarlığı’nın kriterlerine göre belirlendiğinin altını çizen Kırmızı, tavan fiyat uygulamasına neden olan fiyatlar yükselmeden önce serbest piyasa şartlarında şirketlerin çok ucuz fiyatlara trafik sigortası poliçeleri sattığını hatırlattı.

Kırmızı, “Öyle fiyatlar vardı ki kesinlikle maliyeti kurtarır fiyatlar değildi. O dönem trafik sigortası âdeta bir vergi gibi görülüyordu. Sonrasında özellikle bedeni hasarlarla ilgili suiistimaller yaşanmaya başladı. Bunlar üst üste gelince sektör ciddi zarar etti. Tabiri yerindeyse kendi bacağımıza sıktık. O günlerde 100,150 liraya poliçe satmayıp maliyeti kurtaran fiyatlara poliçe satsaydık bugün tavan fiyat gelmeden önceki fiyatlara bile kimse itiraz etmeyecekti. Doğal ve uygun fiyat olarak görülecekti. Yüzde 100’ün üzerinde artışlar doğal olarak tepki çekti” şeklinde konuştu.

Hazine’nin fiyat artışları sonrası şirketler ile görüştüğünü ve şirketlerin fiyat indirimlerine rağmen tavan fiyat uygulamasına geçtiğini anlatan Kırmızı, “Tavan fiyat yine de rekabetin dozunun arttığı dönemden daha iyi. Ancak tavan gelmeden önceki fiyatlara göre kötü” dedi.

Riskli gruplar havuza

Tavan fiyat uygulamasının ise başka sorunlar çıkardığını ve riskli grupların ‘havuz’a alındığını ifade eden Kırmızı, “Havuz çalışması bu sıcaklarda sektörü serinletebilir” dedi. Havuz ile tüm şirketlerin riskli grupların trafik sigortası hasarına ortak olduğunu belirten Kırmızı, şöyle konuştu: “Eğer bu durum iyi yönetilebilirse zarar etmeyebiliriz. Rekabeti ön planda tutup fiyatları bir anda aşağı çekmemeniz gerekiyor. Özellikle hasarın ve maliyetlerin yönetimi önemli. Çözüm aramak yerine yönetmeye çalışmalıyız. Bu iş ancak böyle çözülebilir.”

“1 milyarın üzerinde primle havuzda zarar etmeyeceğiz”

Kırmızı, bazı şirketlerin havuz sisteminde zarar edeceğine yönelik görüşlere karşı, “Biz ilk 10 şirket arasındayız. 1 milyarın üzerinde prim üretimi, bin 500 acentesi olan orta ölçeğin üstündeki bir şirket olarak havuz sisteminden zarar edebileceğimizi düşünmüyoruz, iyi yönetir hesabımızı kitabımızı iyi yaparsak sorun olmaz. Hasar maliyetlerimizi düşürücü çalışmalar yapıyoruz. Hasar maliyetlerimizi düşürmek için kâğıt kullanmadan her şeyin bilgisayar ortamında takip edilebileceği ve kaçakların en aza inebileceği sistemi kullanmaya başladık. Bütün onaylar ve hasar süreçleri tamamen online takip edilerek suiistimaller önlenmiş olacak” diye konuştu.

İlgili haberler

Trafik sigortasında havuz modeli yürürlükte

Yeni bir “sigorta havuzumuz” oldu

Trafikte iki yeni uygulama: Havuz ve hız limiti

 

 

17 Temmuz 2017

İlgili Haberler

AvivaSA’dan Türkiye’nin 10 yılı araştırması: %67, çocuklarının geleceğine garanti istiyor

AvivaSA, 10. yıl iletişim çalışmaları kapsamında “Türkiye’nin 10 Yılı” araştırması ile geçmiş ve gelecek 10 yıla ışık tuttu. Araştırmaya katılanların %67'si gelecek 10 yıl içinde “çocuklarının geleceklerini garanti altına almanın” ilk tercihleri olduğunu belirtti. Geçmiş 10 yıla ilişkin “Ah Keşke!” denen şey ise, en yüksek oranda (%34) “Keşke boş zamanlarımı daha dolu dolu geçirseydim” oldu. Araştırmada ayrıca, son 10 yıl içinde, Türkçe pop şarkısı ve şarkıcısı, Türk filmi, Türk dizisi, Türk sinema ve tiyatro oyuncusu ve Türk sporcusu gibi alanlarda, Türk insanının en başarılı bulduğu isimlere de yer verildi. Tarkan, Kenan İmirzalıoğlu, Arda Turan, Ali Sunal isimleri ve Recep İvedik filmi ile Diriliş Ertuğrul dizileri ilk sırada yer aldı.

“Dünyanın yarısının kullandığı işletim sistemindeki güvenlik açıklarına dair rapor trende unutulur ve…”

Lloyd’s ve Cyence tarafından yayımlanan siber risk raporunda siber saldırıların mevcut sonuçlarını daha iyi anlamak için iki senaryo üzerinden ilerleniyor. İki senaryo da, siber saldırılara karşı alınan önlemleri sağlamlaştırabilmek için analistlerin hayal güçlerinin bir ürünü. Oldukça ilginç olan bir senaryoya göre, bir siber güvenlik analisti, içinde küresel piyasanın yarısı tarafından kullanılan bir işletim sisteminin güvenlik açıklarına dair raporu trende unutuyor. Bu rapor “derin web” üzerinden satışa çıkarılıyor. Birisi de sistemdeki açıkları kullanarak maddi kazanç sağlamak amacıyla raporu satın alınıyor.

Yazarlar