“Sıcaklarda sigortayı havuz serinletecek”

“Ferdi kaza kârlı ama patlamalar nedeniyle ciddi ödemeler yaptık”

Trafik sigortasında tavan öncesi fiyatların yüksek görülmesinin nedeninin rekabet nedeniyle 150 liraya kadar inen daha önceki fiyatlar olduğunu belirten Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, “Havuz çalışması sıcaklarda sektörü serinletebilir” dedi.  Kırmızı, bazı şirketlerin havuz sisteminde zarar edeceğine yönelik görüşlere karşıt olarak “Biz ilk 10 şirket arasındayız. 1 milyarın üzerinde prim üretimi, bin 500 acentesi olan orta ölçeğin üstündeki bir şirket olarak havuz sisteminden zarar edebileceğimizi düşünmüyoruz” diye konuştu.

Habertürk gazetesinden Rahim Ak’ın haberine göre, Kırmızı, yılda 8-10 kez kaza yapanların zaten trafiğe çıkmaması gerektiğini, bunun vatandaşların can güvenliği açısından önemli olduğunu belirterek, “Bu insanların trafiğe çıkması cinayetle eşdeğer” dedi.

“Ferdi kaza kârlı ama patlamalar nedeniyle ciddi ödemeler yaptık”

Sağılık sigortasında tamamlayıcı sağlık, yabancılara yapılan sağlık ve seyahat sağlık ürünleri ile iyi konumda bulunduklarını anlatan Kırmızı, “Özellikle yabancı sağlıkta uzman konumdayız. Tamamlayıcı sağlık neredeyse normal sağlık sigortalarını geçecek hale geldi. Sağlıkta 30 milyon liralık prim üretimi bekliyoruz. Ferdi kaza sigortaları ise kârlı bir alan olmasına rağmen ne yazık ki patlamalar nedeniyle ciddi hasar ödedik” dedi.

Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı trafik sigortasında Hazine’nin daha fazla kaza yapan araçları ve ticari araçları topladığı havuz sisteminin çözüm olabileceğini söyledi. Trafik sigortasında maliyetlerin Hazine Müsteşarlığı’nın kriterlerine göre belirlendiğinin altını çizen Kırmızı, tavan fiyat uygulamasına neden olan fiyatlar yükselmeden önce serbest piyasa şartlarında şirketlerin çok ucuz fiyatlara trafik sigortası poliçeleri sattığını hatırlattı.

Kırmızı, “Öyle fiyatlar vardı ki kesinlikle maliyeti kurtarır fiyatlar değildi. O dönem trafik sigortası âdeta bir vergi gibi görülüyordu. Sonrasında özellikle bedeni hasarlarla ilgili suiistimaller yaşanmaya başladı. Bunlar üst üste gelince sektör ciddi zarar etti. Tabiri yerindeyse kendi bacağımıza sıktık. O günlerde 100,150 liraya poliçe satmayıp maliyeti kurtaran fiyatlara poliçe satsaydık bugün tavan fiyat gelmeden önceki fiyatlara bile kimse itiraz etmeyecekti. Doğal ve uygun fiyat olarak görülecekti. Yüzde 100’ün üzerinde artışlar doğal olarak tepki çekti” şeklinde konuştu.

Hazine’nin fiyat artışları sonrası şirketler ile görüştüğünü ve şirketlerin fiyat indirimlerine rağmen tavan fiyat uygulamasına geçtiğini anlatan Kırmızı, “Tavan fiyat yine de rekabetin dozunun arttığı dönemden daha iyi. Ancak tavan gelmeden önceki fiyatlara göre kötü” dedi.

Riskli gruplar havuza

Tavan fiyat uygulamasının ise başka sorunlar çıkardığını ve riskli grupların ‘havuz’a alındığını ifade eden Kırmızı, “Havuz çalışması bu sıcaklarda sektörü serinletebilir” dedi. Havuz ile tüm şirketlerin riskli grupların trafik sigortası hasarına ortak olduğunu belirten Kırmızı, şöyle konuştu: “Eğer bu durum iyi yönetilebilirse zarar etmeyebiliriz. Rekabeti ön planda tutup fiyatları bir anda aşağı çekmemeniz gerekiyor. Özellikle hasarın ve maliyetlerin yönetimi önemli. Çözüm aramak yerine yönetmeye çalışmalıyız. Bu iş ancak böyle çözülebilir.”

“1 milyarın üzerinde primle havuzda zarar etmeyeceğiz”

Kırmızı, bazı şirketlerin havuz sisteminde zarar edeceğine yönelik görüşlere karşı, “Biz ilk 10 şirket arasındayız. 1 milyarın üzerinde prim üretimi, bin 500 acentesi olan orta ölçeğin üstündeki bir şirket olarak havuz sisteminden zarar edebileceğimizi düşünmüyoruz, iyi yönetir hesabımızı kitabımızı iyi yaparsak sorun olmaz. Hasar maliyetlerimizi düşürücü çalışmalar yapıyoruz. Hasar maliyetlerimizi düşürmek için kâğıt kullanmadan her şeyin bilgisayar ortamında takip edilebileceği ve kaçakların en aza inebileceği sistemi kullanmaya başladık. Bütün onaylar ve hasar süreçleri tamamen online takip edilerek suiistimaller önlenmiş olacak” diye konuştu.

İlgili haberler

Trafik sigortasında havuz modeli yürürlükte

Yeni bir “sigorta havuzumuz” oldu

Trafikte iki yeni uygulama: Havuz ve hız limiti

 

 

17 Temmuz 2017

İlgili Haberler

Yazarlar