“Sigortacılığımızın sempati sorunu var”

Söz konusu sözün sahibi Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu. Geçtiğimiz hafta İstanbul Ticaret Odası (İTO) Sigortacılık Zümre Toplantısında İstanbul acentelerine konuşan Eroğlu sektörün çatı organı durumundaki bir kurumun en yetkili kişilerinden biri olarak büyük önem arz eden bir özeleştiride bulundu. Bu konuda kendisini kutlamamız gerekiyor. Neden dersek; birçok kez dile getirdiğim gibi, sektör olarak bugüne kadar yapılan ne varsa hepsinin bir tarafa bırakılarak “yeni sigortacılık” anlayışının benimsenmesi gerektiğine inanıyorum. Başta yeni bir iletişim stratejisi geliştirilmesi, ardından da üretilen prim yerine yaratılan faydanın öne çıkarılmasının sektörü toplum gözünde hak ettiği yere taşıyabileceğini düşünüyorum. Türkiye Sigorta Birliği Genel Sekreteri Mehmet Akif Eroğlu, ITO’da yaptığı konuşmasında bu yönde önemli açıklamalarda bulundu. Eroğlu, sektörün sempati sorunu olduğunu söyleyerek, “Medya, toplum ve siyasetçilere kendimizi anlatamıyoruz. Daha çok gündeme gelmeliyiz” dedi.

Sigorta sektörünün sadece verdiği teminatların değil arz ettiği fonların da siyasetçilere anlatılması gerektiğini ifade eden Eroğlu, “Ortalama mevduat faizinin 53 gün olduğu bir ortamda orta ve uzun vadeli kaynak oluşturmak için sigorta fonları çok önemli. Bankacılık sistemi topladığı mevduattan daha fazla kredi veriyor. Bu fark dışarıdan sendikasyon kredisi olarak karşılanıyor. Bu yüzden ilgili devlet organları da başta sigorta olmak üzere, finans sektörünün geliştirilmesi gerektiğinin farkında. Bu bizim için fırsattır” diye konuştu. İletişim eksikliğinin ciddi bir sorun olduğuna da değinen Eroğlu sözlerine şöyle devam etti: “Asıl olan müşteridir ve müşteriyi nasıl memnun edeceğimizi, vatandaşa nasıl dokunmamız gerektiğini bulmalıyız. Biz trafik branşı ve acente komisyonlarına takılıp kaldık. Ferdi kazadan kaskoya kadar birçok farklı ürün satılabilir. Neden satamıyoruz, bunları konuşmalıyız.” Eroğlu’nun sözlerine katılmamak elde değil.

Öte yandan geçtiğimiz hafta sektörün de yakından takip ettiği, geçen yıl temmuz ayında İstanbul’da büyük bir zarara yol açan dolu felaketinin benzerinin yaşanabileceği yönlü haberlerle, vatandaşların özellikle araçlarını korumak için ne kadar yaratıcı olabildiklerine şahit olduk. Başta İstanbul olmak üzere Marmara Bölgesi’nin birçok kentinde vatandaşlar arabalarını doluya karşı korumaya çalıştı. Ne mutlu ki dolu yağışının etkisi beklentilerin altında kaldı. Tabii ki öncesinde birçok sigorta şirketi ve TSB, sigortalılara gerekli tedbirleri almaları konusunda uyarı mesajları attı. Geçen sene de belirtmiştim, bu tür uyarılar sektöre çok önemli artılar kazandırıyor. Fakat Eroğlu’nun bahsettiği sempati sorununu bir nebze azaltması açısından, olası olumsuzlukların ortadan kalkması sonrasında sigortalılara yazılı ya da görsel basında teşekkür edilmiş olsaydı nasıl olurdu?

4 Temmuz 2018

İlgili Haberler

Yazarlar