Sigortacılık en başta sorumluluktur…

Sigorta ile ilgili reklamlar, tanıtımlar ve araştırmalar gördüğümde çok seviniyorum. Mutlaka birilerinin dikkatini çekiyor ve sigortanın önemi konusunda bir farkındalık yaratıyor. Geçtiğimiz hafta ülkemizin önde gelen iki sigorta şirketinin çalışmalarım hem yazılı hem de görsel medyada gördük; görmeye de devam ediyoruz. İki şirketten Allianz yeni reklam kampanyasına start verirken, Axa ise “Telefon Kazasına Son” adı altında bir kampanyaya başladı.

Axa Sigorta’nın EDAM işbirliği ile hazırladığı “Yol Güvenliği Anketi ve Raporu”, dikkat çekici birçok detayı içinde barındırması nedeniyle çok önemli. Araştırmaya göre 18-35 yaş arası her 3 kişiden 1’i araç kullanırken mobil telefonu ile mesajlaşmaya da devam ediyor. Araç kullanan biri olarak korktum. Araç kullanırken telefonla konuşulması dikkati had safhada düşürürken, bir de mesaj yazmak mı? İnanamıyorum.

Araştırmada ilginç bir nokta ise sürücülerin çoğunluğunun, kendileri kurallara uyduğu halde başkalarının kurallara aykırı davrandığını söylemesi. Araştırmaya katılanlar içinde hiç kimse mobil telefon ile konuşulmasından bir sorun olarak bahsetmezken, sürücülerin 5’te 1’i sürüş esnasında mobil telefonla konuşmamaya dikkat etmediğini belirtiyor. Hatta sürücülerin 4’te 1’i araç kullanırken kısa süreli olarak mobil telefona bakılabileceğini, 5’te 1’i sürüş esnasında e-postalarına cevap verdiğini, 6’da 1’i arkadaşlarını kırmamak için onlarla mesajlaşmaya devam ettiğini, 10’da 1’i ise sosyal medyaya göz attığını kabul ediyor. Araştırmanın detayına girdikçe kendimi sorgulamaya başladım, acaba ben ne yapıyorum diye. Ben, telefon çaldığında aracımı uygun bir yere çekerek konuşuyorum ama bazen araç kullanırken de konuşuyorum. Bu konuda özeleştiri yapacağım. Araç kullanırken telefonla konuşunca dikkatim nerdeyse sıfıra düşüyor.

Araştırmada oranların 18-35 yaş arasında daha da arttığı görülürken, bu yaş aralığındaki sürücülerin direksiyondayken telefonla konuşma oranı 35 yaş üzeri gruba göre %80 daha fazla. E-posta iletilerine yanıt verme oranları 2 katına, sosyal medya kullanımı ise 3 katına çıkıyor. Bu sonuçlar korkumu daha da artırdı. İşte Axa Sigorta bu sonuçların yarattığı olumsuzluğu bir nebze de olsa düzeltebilme ve bir farkındalık yaratmak için “Telefon Kazasına Son” adını verdiği bir kampanya başlattı. Kendilerini tebrik etmemiz gerekir. Başarılı olacağına inanıyorum.

Allianz’ın yeni reklam kampanyası ise, “Allianz Seninle” konseptli bir çalışma. Geçtiğimiz yıl sağlık sigortalarına yönelik yapmış oldukları duygu dolu kampanyanın bir devamı gibi ama bu sefer trafik kazası ve sonrasını anlatan bir kampanya. Bu kampanyada da duygu öne çıkarılmış. Araç kullanırken bir dikkat dağınıklığının yarattığı kaza ve sonrasında sigortanın yaşamın devamındaki önemi anlatılmış. Güzel bir reklam fakat sigortalı olmak kadar, dikkatli olmaya da yönelik bir mesaj veriliyor olması gerekirdi diye düşünüyorum.

Evet, sigorta bir güvencedir ama bir o kadar da yapılan hataları ve eksikleri göstererek toplumun gelişmesine büyük katkı sağlar. Sadece prim alır ve hasar karşısında ödeme yapar diye düşünülmemeli.

7 Mart 2018

İlgili Haberler

Yazarlar