“Teşekkür ederim, pizzamı sigortalatmak istemiyorum”

Insurance Journal'dan Cathy O'Neil, "ufak tefek" sigorta ürünleriyle ilgili bir yazı kaleme aldı. Genel olarak kişinin karşılayabileceği durumlarda sigorta yapmasının gereksiz olduğunu savunan yazar, makalesine "Teşekkür ederim ama pizzamı sigortalatmak istemiyorum" başlığını attı.

Domino’s Pizza’nın sunduğu “pizza nakliyat sigortası” ve Lemonade’in sunduğu “kulaklık sigortası”nı eleştiren O’neil, ödenebilecek, küçük giderleri olan ürünlerin sigortalanmaması gerektiğini düşünüyor.

“Pizza nakliyat sigortası,” sipariş edilen pizzayı taşıyan kuryenin başına bir şey gelmesi ve pizzanın müşteriye ulaşamaması durumunda ücretsiz değiştirme imkanı sunuyor. Kulaklık sigortası da isminden de anlaşılacağı üzerine müşterileri kulaklıklarının bozulmasına karşı koruyor. O’Neil, bu iki sigorta ürününün müşterilerin sigorta algısını bozduğunu da sözlerine ekliyor.

Insurance Journal yazarı, “Kendimize aslında sigortanın ne olduğunu hatırlatalım. Afetlere karşı bir korumadır. Bu ancak olağandışı durumlarda, kaybı göze alamayacağınız durumlarda sizi koruma altına alır. Bazen de ödeme yapılması gerekmez. Bir pizza satın alabiyorsanız, tanım gereği bir pizzanın kaybını karşılayabilirsiniz. Aynı durum IPhone telefonunuzda da, Amazon’dan satın alabileceğiniz kulaklıklarda da geçerli” diyor.

“Sigortayı asla kullanmanıza gerek yok, demiyorum” diyen O’Neil, “Sadece böyle şeyler olur. Kulaklıklarınız bozulabilir. Ayrıca bu sigortanın genelde fiyatlandırılmasında, kulaklıklarınızın kırılma riskini dengelemek için çok fazla para ödüyorsunuz” görüşünü dile getiriyor.

Son olarak diş sigortasından bahseden O’Neil, bu korumaya sahip olmak için bin dolar gibi bir ödemenin gerektiğini hatırlatarak bu yüksek ücretin sigortanın tersi bir durum oluşturduğu belirtti.

8 Şubat 2018

İlgili Haberler

Yazarlar