Mehmet Muratoğlu

Yeni başlayan sigorta satıcılarına öneriler!

Satış dünyasında bilinen tek gerçek vardır: Sigorta satmak, her şeyi satmaktan farklıdır.

Genelde, sigortanın insanların satın aldığı en zor ve en pahalı şeylerden birisi olduğuna inanılır. Bunun nedeni, kullanıcının ihtiyacına satın alındığı anda cevap veremeyişindendir. Çünkü, riskin tanımı satın alınan andaki ihtiyaçla örtüşmez. Sonrasında olabilecek risklere karşı, taahhütlerin ve güvenin verilmesi, son kullanıcının kolayca karar vermesini sağlamayabilir. Bu nedenle, sigorta satış anı, sizin müşteriyi ikna etme çabanızın sergilendiği en değerli andır. Sonuç olarak, sigorta satarken fikriniz,  sözünüzü ve güveninizi satıyorsunuz.

Böylesine bütünleşik bir satışı gerçekleştirecek sigorta satıcısı veya acentesi için bu durum başlı başına bir sorundur. Sigorta satışına yeni başlayanlar içinse, çok daha zor bir durumdur. Sigorta işine tutkuyla, yeni fikirlerle başlayan satıcılarımızın yeteneklerini en iyi şekilde değerlendirmeleri ve satışlarını sürdürmeleri için bazı önermelerden bahsetmek istiyorum. Genç arkadaşlarımız, aşağıdaki ipuçlarını kaynak olarak kullanabilirler.

1) Daha profesyonelce giyinmelisiniz! Müşterilerinizin sizi ciddiye almasını sağlamak için en uyumlu şekilde giyinmelisiniz. Uyumunuz ve şıklığınız önce kendinizi inandırmaya, sonra da müşterinizi inandırmaya aracı olacaktır.

2) Gençlik dili kullanmamaya dikkat edin İletişim etkili ikna etme biçimidir. Müşteri ve satıcı ilişkisinde İletişim kurallarının en temel ve disipline edilmiş şeklini uygulayın. İş için konuşma dilinizi kurallara uygun olarak farklı yapın.

3) Karşılıklı ortak alanınızı yaratın Sorular sorun ve müşterinizi anlamaya çalışarak ortak noktalara odaklanın. Yaşamındaki  ortak alanları bulmaya çalışın.

4) Müşterilerinizin deneyimlerini öğrenmeye çalışın Ait olduğu referans gruplarından, müşterilerinizle ilgili detaylara ulaşın. Çalışmalarını ve gerçekleştirdiği değerleri öğrenin.

5) Hevesli olun İşin başında coşkunuzu ve hevesinizi üst seviyede hissettirin.

6) Bulunduğunuz piyasalarda ekonomik koşulları takip edin Daha potansiyel ve profesyonel bir kitleye ulaşmak istiyorsanız ekonomik göstergeleri yakından takip edin.

7) Telefondaki sesiniz, sizin bağınızdır Konuşma tonunuz ve ses renginiz, müşteri ile oluşan bağınızdır. Onu koparmamaya özen gösterin.

8) Daha az konuşun, daha fazla dinleyin! Satış, karşılıklı konuşmanın olduğu bir sürecin sonunda oluşur. Şayet, yeni bir başlangıcın içinde yer alıyorsanız, konuşmayı bir araç, dinlemeyi ise amaç edinin.

9) Daha dikkatli ve etkili hazırlanın! Deneyimsizlik, size kendinizi bir satış elemanı olarak yetersiz hissettirirse, bunu aşmak için bir yol bulmalısınız. Daha sıkı ve uzun çalışın, ürünleriniz hakkında daha fazla bilgi edinin. Olası her soru için bir cevap hazırlayın.

10) Fiyatı satmayın Ürünün fiyatından daha çok, ihtiyacı karşılayan yararlarını anlatın. Verdiğiniz hizmetteki değer artışı müşterinin dikkatini çekecektir.


mehmet@etkinyonetim.com

 

 

3 Ekim 2017

İlgili Haberler

Yazarlar