AvivaSA, 2019’u gönüllü BES’te 22 milyar lira ile kapadı

 AvivaSA, 2019’u gönüllü BES’te 22 milyar lira ile kapadı

AvivaSA, 2019’da gönüllü BES’te 22.4 milyar liralık fon büyüklüğüne ve 761 bin katılımcıya ulaştı.

AvivaSA, gönüllü BES’te, 22.4 milyar liralık fon büyüklüğüne ulaştı. Firma, %18.8 pazar payı ve 761 bin katılımcı sayısına ulaştı. Otomatik Katılım’da ise, yine aynı tarihli verilere göre, geçen yılın aynı dönemine kıyasla, %78’lik bir artışla ulaştığı 774 milyon liralık fon büyüklüğü ve %27 artışla ulaştığı 752 bin katılımcı sayısıyla, konumunu korudu. AvivaSA Hayat branşında, geçen yıl ile karşılaştırıldığında %75 oranında bir büyüme yakalayarak sektör ortalamasının üzerinde büyüme gerçekleştirdi. AvivaSA’nın 2019 yılı toplam Hayat ve Ferdi Kaza prim üretimi, 988 milyon liraya ulaştı.

2018’E GÖRE %33 ARTTI

AvivaSA, 31 Aralık 2019 tarihli EGM (Emeklilik Gözetim Merkezi) verilerine göre, gönüllü BES’te ulaştığı 22.4 milyar liralık fon büyüklüğü, %18.8 pazar payı ve 761 bin katılımcı sayısıyla çalışmalarını sürdürdü. Firma, “Gönüllü BES” fon büyüklüğünü, 2018 yılına göre %33 artırdı. Otomatik Katılım’da ise, yine aynı tarihli verilere göre, geçen yılın aynı dönemine kıyasla, %78’lik bir artışla ulaştığı 774 milyon liralık fon büyüklüğü ve %27 artışla ulaştığı 752 bin katılımcı sayısıyla, yoluna devam etti. AvivaSA Hayat branşında ise, serbest ürünler pazarında “İyi İhtimallerin Sigortası” ve kredi bağlantılı ürünler pazarında “Kredim Güvende” ürünlerinde yaptığı müşteri odaklı yenilikler ile hayat sigortası alanına daha fazla yoğunlaştı. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla prim üretimini %75 artıran AvivaSA’nın, 2019 yılı toplam Hayat ve Ferdi Kaza prim üretimi 988 milyon lira olarak gerçekleşti.

“2020 SAĞLIK SİGORTASI İÇİN ÖNEMLİ BİR YIL OLACAK”

Sonuçlarla ilgili bir açıklama yapan AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca, hayat branşında, sektörün üzerinde büyüme gösterdiklerini ve ek olarak 2019 başında belirlenen hedeflerin aşılmasından ötürü mutlu olduklarını söyleyerek; “2019 yılında hedeflerimizi beklentilerimizin de üzerinde gerçekleştirdik. Bireysel emeklilik fon büyüklüğü sektör liderliğimizi devam ettirdik; 2020 yılında da liderliğimizi sürdüreceğiz. Açıkçası yine sektör büyüme oranlarının üzerinde bir performansla, hedeflerimizi yakaladığımız ve liderliğimizi pekiştireceğimiz bir 2020 bekliyoruz. Ayrıca bu yıl, hayat sigortaları prim üretiminde geçen yıla kıyasla %40’ı aşan oranda bir büyüme öngörüyoruz. Kredi bağlantılı hayat sigortası branşında da yeni ürünümüz “Kredim Güvende” ile yakaladığımız çıkışı, 2020 yılında da devam ettireceğimize inanıyoruz. Şirketimiz 2019 yılında kârlılıkta da başarılı bir yıl geçirdi ve Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına (UFRS) göre hesaplanan yıllık net karını %20 büyüterek 241 milyon lira seviyesine ulaştırdı. UFRS net kârımızı 2020 yılında %25-35 aralığında büyütmeyi hedeflemekteyiz. Ayrıca 2020 bizim için, yeni girdiğimiz sağlık sigortası alanında sürdürülebilir bir büyüme için önemli bir yıl olacak” şeklinde konuştu.

‘2019’DA ÖNEMLİ İŞBİRLİĞİ’

2019 yılında sektörde konumlarına da değinen Kuruca; “2019 yılı bizim için son derece verimli geçti. Örneğin, sektörümüzün en gelişmiş mobil uygulaması AvivaSA Mobil’i hizmete sokarak kullanıcılarımıza büyük kolaylıklar sağladık. Katılımcılar birikimleri ve AvivaSa’nın sağladığı tüm avantajlarla ilgili her bilgiye bu uygulamayla kolayca erişiyorlar. Bu bakımdan sektöre öncülük etmekten ötürü de gururluyuz. Bununla birlikte, 2019 yılında Bupa Acıbadem Sigorta işbirliğinde sağlık sigortasına adım attık. Bunlar bizim için 2019 yılını verimli geçirmemizin nedenlerindendir” dedi.

‘MÜŞTERİ ODAKLIYIZ’

Kuruca, 2019’da ayrıca, 4’ü uluslararası ve 3’ü ulusal olmak üzere; toplam 7 ödüle layık görüldüklerini hatırlatarak, şunları söyledi: “Bu ödüllerin ortak noktasının müşteri odaklılık olması bizi ayrıca gururlandırıyor. 2019 yılında başlattığımız müşteri odaklı dönüşüm stratejimiz doğrultusunda müşteriye dokunan tüm ürün ve hizmetlerde yaptığımız geliştirme ve iyileştirmeler uluslararası ödüllerle taçlandı. Uluslararası ödüllerin 3 tanesi ‘Stevie International Business Awards’tan, 1 tanesi ise, ‘International Finance Awards’tan geldi. Stevie ödülünün 2 tanesini AvivaSA Mobil ile aldık üstelik. Ayrıca, BrandFinance’in, ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100’ listesine girme başarısı gösterdik. Ulusal alanda ise, ‘Şikayetvar.com’un, ‘A.C.E Awards 2019’ ödüllerinde Gold ödüle, ‘IDC Türkiye Dijital Dönüşüm’ ödüllerinde ‘Digital Transformer’ kategorisinde ‘İş Teknolojileri Yaşam Dönüşüm Programı’ ile ‘Özel Ödül’e ve ‘IDC Türkiye Finans Teknoloji’ ödüllerinde, ‘Acente Portal-Hesap’ projesi ile ‘Finansal Kurum ve Ticari İşletme İş Ortakları’ kategorisinde 1.lik ödülüne layık görüldük.”

 

Avatar

Emre Kaya

emre@sigortacigazetesi.com.tr

İlginizi Çekebilir