Facebook’un “Küçük İşletme Kaynak Merkezi” Türkçe olarak hayata geçti

 Facebook’un “Küçük İşletme Kaynak Merkezi” Türkçe olarak hayata geçti

Facebook, COVID-19 salgınından etkilenen KOBİ’lere yönelik “Küçük İşletme Kaynak Merkezi”ni Türkçe olarak hayata geçirdi.

Türkiye’deki küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) koronavirüs salgını kaynaklı beklenmeyen zorluklardan en az düzeyde zarar görmesini isteyen ve bu amaçla onlara destek sunmayı amaçlayan Facebook, KOBİ’lerin kriz yönetimine yardımcı olacak “Küçük İşletme Kaynak Merkezi”ni Türkçe olarak faaliyete geçirdi. Merkez, salgının yarattığı endişeler durulana kadar işletmelerini tamamen çevrimiçi ortama taşıyarak ürünlerini ve hizmetlerini internet üzerinden satmak ve müşterileriyle yeni yollarla iletişim kurmak isteyen KOBİ’lere yönelik öneriler ve ipuçları içeriyor.

“Küçük İşletme Kaynak Merkezi”, küçük işletmelere ve hizmet sundukları topluluklara yardımcı olmak ve konuyla ilgili farkındalığı artırmak adına COVID-19 ile ilgili hızlı, kolay ulaşılabilir ve doğru bilgileri içermenin yanı sıra, işletmelerin süreci başarıyla yönetmek ve zorlukları yenmek adına hemen bugün alabileceği önlemleri de paylaşıyor. Bu önlemler ve önerilerden bazıları şöyle:

  • Güvende ve bilgi sahibi olmak
  • Müşterilerinizle iletişimde kalmak
  • Çevrimiçi etkinlikler düzenlemeye çalışmak
  • Bir müşteri hizmetleri planı hazırlamak
  • Sık sorulan soruların (SSS) bir listesini sunmak
  • Facebook Grupları üzerinden benzer işletmelerle bağlantı kurmak

Merkezde aynı zamanda işletmelerin ve müşterilerinin bağlantı halinde ve gelişmelerden haberdar kalmalarını sağlayabilecek tavsiyeler, kaynaklar, hazırlık kılavuzları ve ücretsiz eğitimler de yer alıyor.

‘TÜRKÇE OLARAK SUNDUK’

Yakın zamanda yaşanan COVID-19 salgını gibi küresel sağlık krizi durumlarında özellikle küçük işletmelerin büyük risk altında olduklarını dile getiren Facebook Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Bölge Başkan Yardımcısı Derya Matraş, şöyle dedi: “Dünyayı birbirine daha yakın bir yer haline getirme misyonuyla hareket eden bir teknoloji şirketi olarak, küresel çapta önemli bir sağlık sorunuyla mücadele ettiğimiz bu dönemde bize de önemli görevler düştüğüne inanıyoruz. Facebook olarak, sunduğumuz teknoloji ve ürünler sayesinde bireylerin COVID-19 salgını sürecinde aileleriyle ve arkadaşlarıyla daha iyi bağlantı kurabildiklerini gördük. Platformlarımız, bu süreçte müşterileriyle online üzerinden bağlantı kurmaya devam etmek isteyen işletmelere de önemli kolaylıklar sunuyor. Biz de, ülkemizdeki –özellikle küçük ve orta ölçekteki işletmelere– bu süreci her seviyede en kolay şekilde atlatmaları için onlara ihtiyaç duydukları kaynakları sunmak ve onları desteklemek amacıyla ‘Küçük İşletme Kaynak Merkezi’mizi Türkçe olarak kullanıma sunduk. Biliyoruz ki, hizmet verdikleri toplulukların birer parçası olan KOBİ’ler bu zor dönemde beklenmeyen zorluklarla karşılaşabilirler; ancak, platformlarımız üzerinden bu zorlukları en aza indirmek için elimizden geleni yapacağız.”

“Küçük İşletme Kaynak Merkezi”, Facebook’un koronavirüsü salgınına karşı attığı son adımlardan biri. Bu zor dönemde Facebook’un insanları nasıl koruduğu ve bilgilendirdiği ile ilgili daha faza bilgi almak için, Facebook Newsroom’da yayınlanan bu yazıyı okuyabilirsiniz.

Avatar

Esra Nur Mocu

esra@sigortacigazetesi.com.tr

İlginizi Çekebilir