‘İletişim eko gibidir, sesiniz çoğalarak geri döner’

Echo İletişim, hedefe yönelik ve 360 derece iletişim anlayışı ile sektöre yeni bir bakış getiriyor. Şirketlerin verecekleri mesajları dikkatli bir şekilde planlamaları gerektiğini söyleyen Echo İletişim Kurucu Ortakları İlker Pehlivan ve Serkan Filiz, “İletişim eko gibidir, sesiniz çoğalarak size döner. Şirketlerin hikayelerini ilgi çekici hale getirerek yankılanmalarını sağlıyoruz” diyor.

Şirketlerin ve müşterilerin ihtiyaçlarının sürekli değiştiği günümüz iş dünyasında iletişim uzmanlarından beklenenler de farklılık gösteriyor. Sektörde kullanılan klasik modeller etkinliklerini yitirirken, niceliğe değil niteliğe yönelik ve her alana dokunmayı başaran 360 derece iletişim çalışmaları önem kazanmaya başlıyor. Medyanın deneyimli isimlerinden İlker Pehlivan ve Serkan Filiz tarafından kurulan Echo İletişim, müşteri ve medya ile ilişkilerinde sigorta sektöründeki markaların da sesi olmayı hedefliyor. 

 

HER MARKANIN BİR HİKAYESİ VAR

“Biz 9/6 çalışan standart bir PR ajansı olmak yerine hayal gücü ve yaratıcılığıyla olasılıkları zorlayan iletişim uzmanlarıyız” diyen Echo İletişim Kurucu Ortaklarından İlker Pehlivan, çalışma prensiplerini şöyle anlattı: “İş ortaklarımızı müşterimiz değil, çalışma arkadaşımız olarak görüp ekiplerinin bir parçası oluruz. Her markanın bir hikayesi vardır. Markaların dış sesi olarak bu hikayeyi ortaya çıkarmayı ve sesleri olmayı hedefliyoruz. İş ortaklarımızın hikayelerini ‘ilgi çekici’ hale getirerek yankılanmasını sağlıyoruz.” 

Apple Türkiye, Asus, TomTom, Canon Eurasia, D&R ve Altınbaş Holding gibi pek çok müşteriye yüksek kalitede hizmet verdiklerini ifade eden Pehlivan, “Sigorta sektörünün de bankacılık sektöründe olduğu gibi hedef sektörlere yönelik iletişim çalışmaları yapması gerektiğine inanıyoruz” dedi.
Pehlivan, sözlerine şöyle devam etti: “Bu iletişim çalışmaları sırasında geleneksel medya, sosyal medya, ilan çalışmaları ve outdoor çalışmaları olmak üzere 360 derece iletişimin en doğru yol olduğunu düşünüyoruz. Sigorta şirketleri hedef kitlelerinin göreceği nokta atışı mecralarda bulunmalı. Otomotiv konusundaki ürün ve hizmetlerini otomotiv yayınlarında, sağlık alanındaki ürünlerini sağlık mecralarında, seyahate yönelik sigortalar içinse turizm yayınlarında görünmeliler. Yani hedeflerine doğru mesajlarla görünmeliler.”
Pazarlama ayağında ise yapay zeka ile desteklenen konum bazlı pazarlama çalışmaları yürütülebileceğini belirten Pehlivan, “Tatil araştıranlara seyahat sigortası, otomobil alacak olanlara ise kasko/trafik sigortası konusunda bilgilendirmeler yapabilirler” önerisinde bulundu.

Hizmet verdikleri müşterilerin yan odasındaki bir iletişim birimi gibi çalıştıklarını ifade eden Echo İletişim Kurucu Ortaklarından Serkan Filiz ise “Müşterinizle ne kadar yakın iletişimde olursanız, onları hem anlamanız hem de anlatmanız kolaylaşır. Echo İletişim’in ismi yankıdan geliyor. İletişim eko gibidir, sesiniz çoğalarak size geri döner. Onun için söyleyeceklerimizi iyi planlamalıyız. İş ortaklarımızı müşteri gibi görmüyoruz, biz onların çalışma arkadaşıyız” diye konuştu. Her markanın bir hikayesi olduğuna inandıklarını dile getiren Filiz, “Biz de markaların dış sesi olarak bu hikayeyi ortaya çıkarmaya ve markanın sesi olmaya çalışıyoruz. Yaptığımız iş, temelinde genç ama tecrübeli bir ekiple şirketlerin hikayesini ilgi çekici hale getirmek” dedi. 

Filiz, marka iletişiminin resesyon dönemlerinde büyük fark yaratabileceğine işaret etti: “Durgunluk dönemlerinde müşteri davranışlarında değişiklikler yaşanabilir. Resesyonlar zor dönemler olsa da bu dönemde küçük de olsa büyümeyi başaran markalar resesyon sonrasında bu büyümeyi korumakla beraber zor bir dönemden büyüme trendi ile çıkabilirler. O yüzden marka iletişimini durdurmak yerine piyasayı ve kullanıcıları anladıktan sonra yeni koşullar çerçevesinde faaliyetlerini sürdürmeleri gerekir. Bu dönemde yapılan yatırımlar uzun vadede büyük pozitif sonuçlar getirecektir.”

Sektörde büyük bir dönüşüm başladığını ve kurumların ajans seçerken büyük olan markalara değil, kendileriyle daha yakın temas kurabilecek butik ajanslara yöneldiğini belirten Serkan Filiz şunları söyledi: “En büyük finans kurumları bile artık fintech’e kayıyor. Çok büyük bankalar bile kendi yazılımlarını geliştirip kendi girişimlerini oluşturuyorlar. Çünkü teknoloji ve finans artık iç içe geçiyor. Bizim bu konudaki tecrübelerimiz şunu söylüyor: Gelecekte yapay zeka finans sektörünü değiştirecek özellikle sigorta ve finans alanında gelişmeler yaşanacak. Hem sigorta şirketleri hem de sigortalıları dönüştüreceğini ve sektörü daha verimli hale getireceğini düşünüyoruz. Sigorta sektöründeki iletişimle ilgili önerimiz; hedef yelpazesini geniş tutup nokta atışı iletişim çalışmaları yapmaları gerekiyor. Tarım sigortası ise çiftçilerin takip ettikleri noktalarda görünmeli, kasko ise otomotiv sektörü ile ilgili olanların takip ettiği yerlerde görünmeli.” 

İLETİŞİMDE TECRÜBE

Echo İletişim’in en büyük avantajlarından biri PR ve iletişim sektöründe olan tecrübesi.
2003 yılında Radikal Gazetesi’nde muhabir olarak gazetecilik hayatına başlayan İlker Pehlivan 2010 yılında Manifesto İletişim’de Müşteri Direktörü olarak çalışmaya başladı. 2011 yılında editör olarak Vatan Gazetesi’ne geçen ve sonrasında  Amazon İletişim’e ortak olan Pehlivan, sektöründe lider olan şirketlerine iletişim danışmanlığı hizmeti verdi. 

2007 yılında profesyonel iş hayatına Senem Çapa Halkla İlişkiler şirketinde başlayan Serkan Filiz, MARKA ve Optimum Media Direction gibi global markalarda iş hayatına devam etti. Asus Türkiye’de marka yönetimine başlayan Serkan, buradan Canon Eurasia’ya geçti. 2011-2017 yılları arasında marka yönetimi alanında birçok projeye imza atan Filiz, marka yönetimi ile edindiği çok yönlü deneyimlerini Echo İletişim’de toparlayarak iş ortaklarına 360 marketing deneyimi sunuyor.

Umut Deniz Elçi
umut@sigortacigazetesi.com.tr

6 Eylül 2019

İlgili Haberler

Yazarlar