“Sorunları acentelerin lehine olacak şekilde çözüyoruz”

TOBB SAİK yönetimi olarak göreve geldiklerinden bu yana yerel ve genel sorunlara çözüm bulmaya çabaladıklarını ifade eden Yönetim Kurulu üyesi Osman İnandıoğlu, sorunları acentelerin lehine olacak şekilde çözdüklerini söyledi.

TOBB SAİK Yönetim Kurulu Üyesi Osman İnandıoğlu, Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) yönetimi olarak göreve geldiklerinden bu yana geçen yaklaşık bir yıllık süre içerisinde düzenli olarak gerçekleştirdikleri aylık toplantıları dışında, Türkiye’nin farklı bölgelerindeki birçok ilinde bölge acenteleriyle toplantılar gerçekleştirdiklerini belirtti. Osman İnandıoğlu, bu toplantılarda acentelerle karşılıklı olarak istişarelerde bulunup, meslektaşlarının yerel ve genel sorunlarına çözüm bulmaya çabaladıklarının altını çizdi. 

“Bölge toplantılarının dışında, sigorta sektörünün büyük ilgi gösterdiği, kamu dahil tüm paydaşları ile bir araya geldiği toplantı, kurultay, çalıştay ve masa etrafı çalışmalar yapıyoruz” diyen İnandıoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Sektör paydaşlarının da olumlu bulduğu bu yoğun iletişimimizle teknik konulara dair birçok çözüm de ürettik. 28 Haziran tarihinde Tarsus’ta hiç yapılmamış büyüklükte toplam 1068 katılımcılı bir toplantı gerçekleştirdik. Bu büyük toplantıda konuşulan, görüşülen birçok konuyla ilgili olarak olumlu gelişmeler yaşandı ve daha da çok gelişme yaşamayı umuyoruz. Keza SBM (Sigorta Bilgi Merkezi), SDK (Sigorta Denetleme Kurulu), SEGEM (Sigortacılık Eğitim Merkezi), TSEV (Türk Sigorta Enstitüsü Vakfı), DASK (Doğal Afetler Sigorta Kurumu) ve farklı birçok sektöre yön veren kurumlarla yoğun bir çalışma ve iletişim gerçekleştirirken, yoğun iletişim çalışmaları ile de kurumların yaptıkları ve yapacakları çalışmalarda da acenteler adına söz sahibi olmaya gayret gösteriyoruz.”

TEMİNAT MEKTUPLARINDA KOMİSYON ALINMIYOR

İnandıoğlu, TOBB SAİK yönetimi olarak uzun süren çalışmaların ardından özellikle çoklu acenteliklerin önemli bir sıkıntısı haline gelen banka teminat mektupları konusunda iki ayrı anlaşmaya imza attıklarına dikkat çekti. “Meslektaşlarımız için büyük öneme sahip olan ve şirketlere verilmek üzere istenilen banka teminat mektupları konusunda iki ayrı banka ile olumlu şartlar içeren anlaşmalar imzaladık. Anlaşmaların en önemli hususları; Fibabanka’dan alınacak teminat mektuplarında üst sınır olmaması, ücret veya komisyon alınmamasıdır. Yapı Kredi Bankası ile yaptığımız anlaşmada komisyon ve ücret alınmayacak olup, bu bankanın Türkiye’nin her noktasında şubelerinin olması avantajı var” diyerek konuyu acenteler lehine olacak şekilde TOBB SAİK yönetimi olarak çözmüş olduklarını belirtti.

PROMOSYON VE HEDİYE SİGORTA YASAKLANDI

Bir diğer önemli hususun ise acenteler açısından haksız rekabet oluşturan ve müşteriler açısından da farklı mağduriyetler yaratan sigorta poliçe ve ürünlerinin promosyon, hediye olarak verilmesi olduğuna değinen İnandıoğlu, “Bu konu göreve geldiğimizden bu yana önemle çalıştığımız bir konuydu ve bu konudaki şikayetlerimizi de farklı kamu kurumları yöneticilerine aktarıp önlem alınmasını talep etmiştik. Sorunun çözümü için edindiğimiz veriler ile SDK nezdinde de şikayetlerimizi yapmıştık. Konuyu son olarak 4 Temmuz tarihinde Ankara’da Ticaret Bakanlığı yetkilileri ile yapılan ve ana gündem konusu tüketici hak ve mağduriyetleri olan toplantıda acente derneklerinin başkanları ile beraber gündeme getirdik. Ticaret Bakanlığı da bu konuya önem vererek diğer kamu kuruluşları nezdinde çalışmalar yaptı. SDK uzmanlarının yaptığı tespitler doğrultusunda hazırlanan raporlar sonrası Hazine ve Maliye Bakanlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nden 6 Ağustos tarihinde tüm sigorta, reasürans ve emeklilik şirketlerine promosyon ve hediye konusunun yasaklandığına dair uyarı ve bilgilendirme yazısı iletildi. Böylece acentelerin yıllardır şikayet ettiği bu sorunu da çözdük” diyerek sözlerini noktaladı.

11 Eylül 2019

İlgili Haberler

Yazarlar