Vakıf Emeklilik Cep Şube ile işlemler artık daha kolay

Vakıf Emeklilik, sektörde bir ilk olan Cep Şube uygulamasını geliştirerek, müşteri memnuniyetini artırdı. Parmak izi, Face ID, 3D secure ve kişiselleştirilmiş deneyim gibi yeni hizmetler sunan uygulama, müşteri iletişim merkezini aramaya gerek kalmadan tüm Cep Şube aktivasyonlarını gerçekleştirme imkânı sunuyor.

Yıllık hayat, ferdi kaza sigortası ve bireysel emeklilik ürünlerini “Vakıf Emeklilik Cep Şube” ile müşterileriyle buluşturan Vakıf Emeklilik, dijital dünyanın sağladığı yenilikçi çözümleri en doğru şekilde kullanabilmek amacıyla 2014 yılında hayata geçirdiği cep uygulamasını müşteri beklentilerine uygun bir şekilde yeniden geliştirdi. Cep Şube’de hayata geçirilen yenilikleri aktarmak üzere basın mensuplarıyla bir araya gelen Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Özgür Obalı, dijitalleşme konusunda son yıllarda yoğun bir mesai harcadıkları değerlendirmesini yaptı. Gerçekleştirilen basın toplantısına Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Özgür Obalı ile birlikte Genel Müdür Yardımcıları Volkan Sinan ve Cenk Torgalöz de katıldı. 2014 yılında hizmete sundukları Cep Şube’nin, müşteri beklentileri doğrultusunda sürekli geliştirildiğini aktaran Özgür Obalı, uygulamadaki yenilikleri şu sözlerle anlattı:

Cep Şube’ye “kullanıcı dostu” özellikler kazandırıldı

“Vakıf Emeklilik’in, katılımcıların hayatını kolaylaştıracak ve onlara kişisel bir deneyim sağlayacak yeni Cep Şube uygulamasına eklenen parmak izi ve Face ID özellikleri sayesinde müşteri kimlik güvenliği önlemleri optimize edildi. Böylece, Cep Şube kullanıcılarının telefon numaralarının doğrulanması ve hatta değiştirilmesi mümkün hale getirildi. Yeni uygulamada şifre değiştirme işlemleri de aplikasyona dahil edildi ve müşterilerin, müşteri iletişim merkezini aramasına gerek kalmaksızın, bir çok işlemi cep şube üzerinden gerçekleştirebilme imkanı sağlandı. Uygulamaya ayrıca 3D secure özelliği de eklendi. Ayrıca katılımcıların fon performanslarını, altın ve BİST gibi sektör dışı finansal araçlarla da kıyaslayabilmek mümkün hale geldi. Yeni Cep Şube’de müşterilerin hesap hareketlerine ve tahsilat makbuzlarına basit adımlarla devamlı ulaşabileceği bir özellik de kazandırıldı.”

Fon değişiklikleri anlık takip edilebiliyor

Yeni uygulamanın işlemlerde müşterilere hız ve vakit kazandıracağını anlatan Özgür Obalı, Cep Şube’nin Vakıf Emeklilik’in müşteri odaklı iş yapma kültürünün son ürünü olduğunu söyledi. Uygulamayla Vakıf Emeklilik’teki sigortacılık ve fon işlemlerinin rahatlıkla yapılabildiğini anlatan Özgür Obalı, “Bireysel emeklilik sözleşmeleriyle ilgili güncel fon birikimi ve değişiklik taleplerinin aşama aşama gösterildiği yeni düzenlemeyle, pratik çözümler sunarak müşteri memnuniyetini artırmayı hedefliyoruz. Cep Şube ile katılımcılar, diledikleri yer ve zamanda internet şubesine Cep Şube üzerinden girerek, hesap hareketlerini ve fon performanslarını takip edebiliyor ve yapmak istedikleri değişiklikleri kolayca ve hızlıca gerçekleştirebiliyor. Katılımcı olmayan bireyler ise muhtemel birikim tablosundan yaş, katkı payı, toplu ödeme tutarı ve planlarını seçerek emeklilik dönemlerinde sahip olacakları tahmini birikimlerini hesaplayabiliyorlar. Vakıf Emeklilik’in diğer ürünleri olan yıllık hayat ve ferdi kaza sigortaları için de kullanıcılara vefat, maluliyet ve hastalık durumlarında bekledikleri teminata göre ödemeleri gereken yıllık tahmini tutarlar sunuluyor.” dedi.

Sesli komut, fon bülteni takip ve ‘app to app’ çok yakında

Cep Şube’deki yeniliklerin bunlarla sınırlı kalmayacağını müjdeleyen Vakıf Emeklilik Genel Müdürü Özgür Obalı, önümüzdeki dönemde hizmete girecek uygulamaları ise şu sözlerle özetledi: “Sesli komut sistemi bunlardan bir tanesi. Siri aracılığı ile kullanıcılar sadece sesli komutla toplam birikim, fon dağılımı gibi cep şubede yer alan birçok detaya ulaşabilecek. Üstelik katılımcılarımız haftalık ve aylık fon bültenlerine de yine cep şube üzerinden kolaylıkla ulaşarak piyasalardaki gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilecek. VakıfBank uygulamasından Vakıf Emeklilik uygulamasına geçiş kolaylığı da sağlayacağız. Sektörde bir ilk olan ‘app to app’ uygulaması ile katılımcılar ana hissedarımız VakıfBank uygulaması üzerinden tek bir tuşla Cep Şubemize ulaşabilecek.”

Ar-Ge Merkezi’nde 4 ayrı projede ilerleme sağlandı

Toplantıda Vakıf Emeklilik’in teknoloji ve dijitalleşme stratejisi doğrultusunda hayata geçirilen Ar-Ge Merkezi’ne ilişkin ayrıntıları da aktaran Obalı, açılışının üzerinden henüz 6 ay gibi kısa bir süre geçmiş olmasına rağmen yerinde Ar-Ge Merkezi’nde 4 ayrı projede ilerleme sağladıklarını anlattı. Özgür Obalı, “Tıpkı Cep Şubemiz gibi, Ar-Ge Merkezimiz de sektörümüz için bir ilk olma özelliği taşıyor. Ar-Ge Merkezimizde Türkiye’nin dijitalleşmesine öncülük eden yeni teknolojileri kullanarak ülke kalkınmasına katkı sağlamak ve yeni teknolojide uzmanlaşmış insan kaynağı yetiştirilmesine aracılık etmeyi ilke ediniyoruz. Vakıf Emeklilik Ar-Ge Merkezi; yeni teknolojiler kullanarak A.I (yapay zeka), machine learning (makine öğrenimi), Blockchain ve IoT gibi pek çok alanda inovatif projeler geliştiriyor. TEYDEP (TÜBİTAK Teknoloji ve Yenilik Destek Programı) kapsamında onay aldığımız projemiz için ülkemizin sayılı üniversitelerinden akademisyenler ile iş birliği yapıyoruz. Ar-Ge Merkezimizdeki projelerin tamamlanmasıyla ülkemizdeki bireysel emeklilik sisteminin büyümesi, müşteri sadakati ve güvenliğinin artırılması gibi önceliklerimiz bulunuyor” sözleriyle Ar-Ge Merkezi’nde yürütülen çalışmaları özetledi.

11 Eylül 2019

İlgili Haberler

Yazarlar