Geleneksel satış hâlâ revaçta

Prim üretimindeki artışa rağmen sektör reel olarak küçüldü. Trafikteki gerilemenin etkisiyle sektör hayat dışında reel olarak yaklaşık % 3 küçülürken, hayatta % 33 büyüdü. Sektörde en çok prim üreten ilk 5 şirketten dördünün reel olarak küçülmesi dikkat çekti.

Sigorta sektörünün 2017 yılı ilk 6 aylık verilerine göre geleneksel satış % 98.6 oranıyla hâlâ liderliğini koruyor. İlk 6 ayda üretimde tele satışın payı %1 olurken e-ticaret % 0.4 olarak gerçekleşti. Türkiye Sigorta Birliği’nin (TSB) verilerine göre 2017 yılının ilk 6 ayında sigorta sektörü prim üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 12 artarak 23 milyar 134 milyon lira oldu. Üretimin 19.8 milyar lirası hayat dışı branşlardan, 3.3 milyar lirası hayat sigortalarından elde edildi. KÜÇÜLMENİN NEDENİ TRAFİK 2017 haziran sonunda yıllık enflasyon, TÜFE: 10.90 ve Yİ-ÜFE: 14.87 olarak gerçekleşmişti. Sektör hayat dışında reel olarak yaklaşık % 3 küçülürken, hayat branşında % 33 oranında büyüdü. Sektörde en çok prim üreten ilk 5 şirketten dördünün reel olarak küçülmesi dikkat çekti. Sektörün küçülmesinde 2016 yılında % 72 oranında büyüyen trafik sigortalarının 2017 yılının ilk 6 ayında yüzde 10.7 oranında gerilemesi etkili oldu. Branşlara göre üretim artışı; kazada %19.3, hastalık-sağlıkta %17.8, kaskoda %7.9, nakliyatta %14.3, yangın ve doğal afetlerde % 21.6, genel zararlarda % 20 ve genel sorumlulukta % 25.5 olarak gerçekleşti. ŞİRKETLERE GÖRE ÜRETİM 2017 yılının ikinci çeyreği sonunda en çok prim üreten şirket 2 milyar 604 milyon lirayla Allianz Sigorta oldu. Bu şirketi 2 milyar 333 milyon lirayla Anadolu Sigorta ve 1 milyar 421 milyon liralık üretimle Axa Sigorta izledi. Hayat sigortalarında en çok prim üreten şirket 693 milyon lirayla Ziraat Hayat ve Emeklilik olurken, 299 milyon lirayla Allianz Yaşam ve Emeklilik ve 282 milyon lirayla Anadolu Hayat Emeklilik bu şirketi takip etti. 6 Aylık Prim Üretim Tablosunu İndirmek İçin Tıklayın

25 Temmuz 2017

İlgili Haberler

Yazarlar