Oğul Doğa Gökşin

“Şeffaflık, alacak sigortasının yaygınlaşması için önemli”

“Finansal bilgi paylaşımının teşvik edilmesi ve şeffaflık, ticari alacak sigortasının yaygınlaşması için çok önemli” diyen Coface Sigorta Genel Müdürü Emre Özer, “Bu ürün şeffaflığı teşvik ettiği için güven ortamını da destekliyor ve kayıt dışı ekonomiyi küçültüyor” diye konuştu.

Tüm dünyada 1940’lı yıllardan bu yana ticari alacak sigortası alanında üç büyük şirket var ve bu şirketlerin tamamı yaklaşık 10 yıldır Türkiye’de kendi ofisleriyle faaliyet gösteriyor. Bu şirketlerden biri olan Coface Sigorta’nın Genel Müdürü Emre Özer, Cumhurbaşkanlığı Programı’nda yer alan ihracat kredi ve kefalet sigortalarıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu. Ticari alacak sigortası için 10 yıl gibi bir sürenin çok uzun olmadığını vurgulayan Özer, “Ancak ürün gelişim sürecini tamamlayıp büyüme dönemine girdi. Bu süreçte yaygınlaşabilmesi ve daha fazla katkı sağlayabilmesi için kamu desteği oldukça önemli bir yer tutuyor” dedi. 

Kamu kadar sektöre de iş düştüğünü belirten Coface Sigorta Genel Müdürü Emre Özer, “Türkiye’ye baktığımızda firmaların en önemli ihtiyaçlarının ticari alacak sigortası ile birlikte finansman hizmeti olduğunu görüyoruz. Poliçenin ikinci derece teminat olarak kabul edilmesi büyük bir adımdı. ancak kullanımı yaygınlaştırabilmek ve bu bilinci bankalar nezdinde yaygın hale getirebilmek için birlikte hareket ederek çeşitli kampanyaları beraber yürütebiliriz. Ayrıca finansal bilgi paylaşımının teşvik edilmesi ve şeffaflık ticari alacak sigortasının yaygınlaşması adına önemli. Finansal bilgilerini paylaşan firmalar limit konusunda daha avantajlı bir duruma geçerek ticaretlerini güvenle büyütebiliyor. Bu nedenle finansman konusunda olduğu gibi ortak projeler başlatmak ve yürütmek bilgi şeffaflığı ve paylaşımı için de yararlı olacaktır” değerlendirmesinde bulundu.

ALACAK SİGORTASI, 2. DÜNYA SAVAŞI’NIN ARDINDAN ÇIKTI

Alacak sigortasının yaygınlaşmasının ekonomiye de katkıda bulunacağını söyleyen Özer, sözlerine şöyle devam etti: “Ticari alacak sigortasında dünya pazarının %70’den fazlasını üç şirket yönetiyor ve ürünün doğduğu Avrupa ülkelerinde penetrasyon oranları yüzdeli rakamlarla telaffuz edilirken bizde henüz bindeli rakamlar konuşuluyor. Ticari alacak sigortasının çıkış tarihine baktığımızda da amaçlardan birinin İkinci Dünya Savaşı’nın ardından ekonomiyi canlandırmak ve firmaların güvenle büyümelerini desteklemek olduğunu görüyoruz. Ülkemizdeki potansiyel ve ihtiyaçlar dikkate alındığı zaman ise ticari alacak sigortasının büyümeyi belirleyen faktörlerle doğrudan ilişkisini ortaya koymak gerekir. Gerek yurt içi ticarette gerekse ihracatta firmaların satış yapabilmeleri ve rekabet edebilmeleri için ihtiyaç duydukları güvenceyi sağlayan ticari alacak sigortası aynı zamanda ekonominin canlanmasına katkı sağlıyor. Bunun yanı sıra şeffaflığı teşvik ettiği için güven ortamını da destekliyor ve kayıt dışı ekonomiyi küçültüyor.”

12 Aralık 2018

İlgili Haberler

Yazarlar