Sektörün sorunları İTO’da tartışıldı

İstanbul Ticaret Odası Sigortacılık Meslek Komitesi’nde düzenlenen zümre toplantısında sektörün sorunları tartışıldı. Zümreye başkanlık eden Sigortacılık Meslek Komitesi Başkanı ve Meclis Üyesi Levent Korkut, sektördeki denetim boşluğuna dikkat çekti.

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Sigortacılık Meslek Komitesi, 18 Aralık’ta bir zümre toplantısı düzenledi. Toplantı başkanlığını Meclis Üyesi ve Meslek Komitesi Başkanı Levent Korkut’un yaptığı zümre toplantısına, Hazine Müsteşarlığı’ndan Daire Başkanı Şule Avcıoğlu, Uzman Pınar Kaman Doğanoğlu, Türkiye Sigorta Birliği (TSB) Başkanı Ramazan Ülger ve Sigorta Eksperleri Derneği (SED) Başkanı Ahmet Nedim Erdem konuşmacı olarak katıldı.

“Sektör Açısından 2015 Yılının Değerlendirilmesi ve 2016 Yılının Projeksiyonu” konulu zümrenin açılış konuşmasını İTO Yönetim Kurulu Üyesi Adil Coşkun yaparak sektörün ihtiyaçları ve sorunları için İTO’nun yaptığı çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Kârlılıkta %25’in üzerinde daralma yaşan sektörde, teknik personel zorunluluğu nedeniyle İstanbul’da 300 civarında acentenin kapanmış olduğuna dikkat çeken Coşkun, “Acente komisyon oranlarının düşürülmesi bir çözüm değil. Acentelerin gelir kaybının giderlerini karşılamak açısından bu zor olur, Hazine Müsteşarlığı ile SAİK’in bu konuyu ayrıca değerlendirmesi gerekir” dedi.

KORKUT: SEKTÖRDEKİ KİMSE MEMNUN DEĞİL
Zümreye başkanlık eden Sigortacılık Meslek Komitesi Başkanı ve Meclis Üyesi Levent Korkut sigorta şirketleri, acenteler, brokerler ve eksperler olmak üzere sektörün tüm aktörlerinin içinde bulunulan durumdan memnun olmadığını belirtti. Acentelerin ve brokerlerin giderek önemsizleştirildiğini söyleyen Korkut, “Kriz nedeniyle yeni iş bulmakta zorlanan acente ve brokerler ayrıca alternatif satış kanallarıyla mücadele ediyor, en önemlisi de sigorta şirketlerinin bankalara tanıdığı özel imtiyaz karşısında müşterilerine karşı çok zor durumda bırakılıyor. Sigorta şirketlerinin ani reflekslerle komisyon düşürüyor. Tüzel kişi acenteler teknik personel istihdam etmediğinden dolayı kapatılıyor. Tek taraflı ve yanlı acente sözleşmeleri yapılıyor. Performans düşümü nedeniyle acentelikler kapatılıyor. Çok sıklıkla değişen yönetmeliklere uyum sağlamakta zorlanılıyor, sektördeki denetim boşluğu ve tedbir almakta gecikmeler var” diye konuştu.

Oysaki, Avrupa’da yapılan anket çalışmaları sonuçlarının çok önemli olduğunu dile getiren Korkut, anket sonuçlarına göre, müşterilerin en çok acenteye güvendiğini, acentelerden memnun olma oranlarında ciddi artış olduğunu, bu nedenle müşterilerin acente ve brokere sorun çözme ve bilgilendirme anlamında ihtiyacının giderek arttığını kaydederek, “Sigorta şirketlerinin gelecek planlamalarını bunu göz önünde bulundurarak yapmaları doğru olacaktır” dedi.

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Şule Avcıoğlu, sektörün son yıllarda önemli gelişmeler içinde olduğuna dikkat çekti. 2004-2014 yılı arasındaki prim üretiminin % 17 arttığına değinen Avcıoğlu, “Prim üretiminde %60 ile aracılar en büyük paya sahip. Sektördeki 15 bin 500 acente  32 bin kişiyle istihdama önemli bir katkı sağlıyor. Ayrıca, müsteşarlığın çalışmasına göre acenteler müşteri tarafından en fazla güven duyulan kişiler. Müsteşarlık olarak acentelere hizmet vermeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü Hazine Uzmanı Pınar Kaman Doğanoğlu sektörün tartışmalı konularından biri olan eksper atamasıyla ilgili detaylı bilgi verdi. SED Başkanı Ahmet Nedim Erdem, sektörün ancak tam birlik içinde sorunlarına çözüm bulabileceğini söyleyerek, “Birlikte rahmet ve bereket, ayrılıkta azap var. Samimi, adil ve gerçekçi olmazsak sektörün hiçbir sorununu çözemeyiz” ifadesini kullandı.

TSB Başkanı Ramazan Ülger,  trafik sigortası ile ilgili herkesin mutsuz olduğunu vurguladı. Türkiye’de yaklaşık 20 milyon kişi araca sahip olduğu için bu poliçenin 20 milyon kişinin hayatını ilgilendiren olmazsa olmaz bir sosyal sorumluluk olduğunu belirten Ülger, “Türkiye 2014 yılında Avrupa’nın üçte biri araç sayısı ile 1 milyon 200 bin kaza yaparak Avrupa’nın iki katı kazaya sahip oldu. Bunun sonucunda 3 bin 500 kişi hayatını kaybetti” dedi.

KAZA YAPANIN PRİMİ ARTIYOR
Serbest tarife rejimi ile kötü ve iyi olan sürücünün birbirinden ayrıldığını ve poliçelerin ona göre fiyatlandığını aktaran Ülger, sürücülerin bu sistemde dana dikkatli olduklarını beyan ederek, “Herkesin aynı fiyatla sigortalanamaz. İyi ile kötüyü birbirinden ayırmak zorundayız.  Prim artışlarından dolayı sigortalılık düşüyor. Tüketici bunu vergi olarak görüyor. Bu algıyı doğru yönetmezsek başarılı olamayız” dedi.

Daha sonra söz alan İSAD Başkanı Turusan Bağcı, SAB Başkanı Doğan Şen, PASAD Başkanı Necmi Üze, ANSADER Genel Sekreteri Baki Bıçak, AVSAD Başkanı Eyüp Çelik ve TÜSİAR Başkan Yardımcısı Musa Yılmaz söz aldı.

Dernek temsilcileri, acentelerin yaşadığı sorun ve problemleri, özellikli de acente sözleşmelerinin ve komisyon düşürülmesinin acenteleri nasıl mağdur ettiğini, acentelerin haksız kapatılmasının yarattığı sorunları dile getirdi.

25 Aralık 2015

İlgili Haberler

Yazarlar